Ga naar inhoud


Oktober ETALAGEKANAAL: HET WEERKANAAL


meijelsat

Aanbevolen berichten

Het weerkanaal is in de maand oktober te zien op het Etalagekanaal. Nederlands weer, Europees weer, wereldweer en reisweer. Ieder half uur zijn presentatoren als Margot Ribberink druk in de weer met... het weer!

 

Het weerkanaal is altijd actueel, want de weersinformatie wordt elke 15 minuten ververst aan de hand van radarbeelden en satellietbeelden.

 

BRON: CDS-niewuwsbrief

Groetjes Jan (Meijelsat)

Ik ben gehandicapt met slechthorend, moeilijk praten/lopen/bewegen/leren en 100% geestelijke goed. ik weet alles over satelliet-tv en DVD/BLU-RAY

DM7020HD TRIAX 90cm LNB`S

Link naar reactie
Delen op andere sites


Helaas alleen zeker tussen 07 en 19 uur.

Waarom is BebeTV eigenlijk 24 uur per dag te zien?

Laten ze dat kanaal maar met Action now delen.

Er is toch geen behoefte aan baby/peuter tv 's avonds en 's nachts?

 

Ik heb een M7 MZ 101 ontvanger.

Canal Digitaal ik mis, Discovery, Eurosport 1&2, TLC, Animal Planet en ID 

Graag Fox, SBS9, RTL-Z, Comedy Central, Spike, Nickelodeon, 24 Kitchen,  History en MTV NL in HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het beleid tav van nederland 4 snap ik ook niet helemaal. Vorige week was Politiek24 te zien. De week van te voren was de week van Prinsjesdag, dat was logischer geweest om dan P24 te programmeren.

 

Deze week kunnen we "genieten" van Nederland e terwijl nu de financiele beschouwen te zien zijn. Nu zijn er tav van Fortis ook extra debatten maar dat was niet te voorzien uiteraard. De FB wel. Waarom niet even op de kalender kijken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: dwendy
Helaas alleen zeker tussen 07 en 19 uur.
Waarom is BebeTV eigenlijk 24 uur per dag te zien?
Laten ze dat kanaal maar met Action now delen.
Er is toch geen behoefte aan baby/peuter tv 's avonds en 's nachts?


Deze zender neemt geen ruimte in op de CDS transponder maar wordt doorgelinkt van een UPC transponder. Dus deze zender na 20.00 afsluiten heeft geen zin.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Origineel bericht van: JW R
Mooi kanaal voor een maand maar wat hebben wij hier aan? Vorige maand ook een mooi kanaal FAN. Na een maand niet meer te ontvangen ook niet al je toppakket of themapakket hebt.

Tja het heet ook niet voor niets een Etalage kanaal. In de etalage van Rolls-Royce staan ook auto´s die de meesten niet kunnen betalen :D
Maar Rolls Royce kan ze wel aanbieden. CDS kan de kanalen in het etalagekanaal niet eens aanbieden. Het is zelfs geen etalage voor satelliet-tv in z'n algemeen, want muv Fashion-tv is geen van de andere kanalen beschikbaar voor ons.

Mut@nt HD51 OpenPli 6 | VU+ Duo | Topfield TF7710HD PVR (Enigma2 / HDMU)
Astra 19.2 | Astra 23.5 | Astra 28.2/5 | Hotbird 13.0 | Eurobird 9.0 | Digitenne

OSCam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat
Gewoon jammer dat het etalage kanaal niet op de oude plek gebleven was en indien nodig onderbroken wordt door EredivisieLive2... Dan hadden we 's avonds ook Het Weerkanaal kunnen evalueren...


Geef de strijd maar op Littlesat, wij zijn toch een beetje de roependen in de woestijn.

Jammer.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Open dan toch een topic in het Canaldigitaal gedeelte van dit forum. Dan kan je daar CD tonen wat we van Fan.TV vonden.

Dat gedeelte van het forum word toch door CD gelezen?!

 

Ik vond in ieder geval de klus programma's van Fan.TV top.

De motor en auto programma's vond Ik minder, maar dat is mijn gedacht. Er zullen er zeker wel een aantal zijn die er anders over denken.

 

mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: TokeMUp
Open dan toch een topic in het Canaldigitaal gedeelte van dit forum. Dan kan je daar CD tonen wat we van Fan.TV vonden.
Dat gedeelte van het forum word toch door CD gelezen?!

mvg


Nee.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat
Gewoon jammer dat het etalage kanaal niet op de oude plek gebleven was en indien nodig onderbroken wordt door EredivisieLive2... Dan hadden we 's avonds ook Het Weerkanaal kunnen evalueren...


Dat lijkt een goed IDEE.
En kan ook in plaats van RNN7 (als uitzenden stop)

Groetjes Jan (Meijelsat)

Ik ben gehandicapt met slechthorend, moeilijk praten/lopen/bewegen/leren en 100% geestelijke goed. ik weet alles over satelliet-tv en DVD/BLU-RAY

DM7020HD TRIAX 90cm LNB`S

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: TokeMUp
Open dan toch een topic in het Canaldigitaal gedeelte van dit forum. Dan kan je daar CD tonen wat we van Fan.TV vonden.
Dat gedeelte van het forum word toch door CD gelezen?!

Ik vond in ieder geval de klus programma's van Fan.TV top.
De motor en auto programma's vond Ik minder, maar dat is mijn gedacht. Er zullen er zeker wel een aantal zijn die er anders over denken.

mvg

sommige dingen bij fan vondt ik ook leuk,maar na 14 dagen zag je wel eens snel iets terugkomen dat al op tv was geweest.
vindt dit soms wel stom altijd herhalingen.
maar dan zien andere mensen het ook eens op een andere dag of uur ofzo.

weerkanaal is transponder verspilling,als ik wil weten welk weer het is kijk ik eens buiten of op internet of op teletekst van de vlaamse of nederlandse zenders.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

altijd leuk deze discussie...Jij kan dan wel naar buiten kijken om te kijken wat voor weer het is, maar er zijn ook mensen zoals ik, die het wel een leuke aanvulling vinden. Bijna voor elk kanaal is wel een alternatief op internet of ergens anders te vinden.

Moeilijke voor Canal Digitaal is om er voor te zorgen dat er voor ieder wat wils in het pakket zit. En aangezien er nogal wat kanalen zijn die er niet inzitten, is het wel leuk om die te laten zien via het etalagekanaal, maar dan zouden ze er vervolgens ook wat mee moeten doen...alleen kost dat were transponderruimte. Zo'n weerkanaal heeft niet zo heel veel bandbreedte nodig (lite tv ook niet), dus zou niet onaardig zijn als CD er eens een transponder bij zou gaan huren en daar wat van dit soort kanalen op zou gaan zetten.

Ik zie anders het nut van het etalagekanaal niet echt in...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het nut van het etalagekanaal en ook Nederland4 heb ik nooit begrepen. Op het moment dat je een zender ontdekt hebt en het wel een leuke zender vindt, wordt het er al weer afgehaald.

 

Overigens: Op het weerkanaal wordt een tekstbalk onder in beeld uitgezonden met verkeersinformatie. Wat ik niet begrijp is dat ze daar niet zien dat het vaak irritant door het hoofdbeeld loopt, buiten het feit dat ik het nut van zo'n tekstbalk niet inzie: degenen die op de weg zitten in de file zien dit toch niet.

2x Vu+ Zero (S), 1x Vu+ Uno 4k (C)

2x Vu+ Duo 4k. 28E/23E/19E/13E/Ziggo

1x DB 7020 (C).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...