Ga naar inhoud


zoek script om pdf bestanden te zoeken op website


Gekkenhuis

Aanbevolen berichten

Ik ben bezig met een site waarop ongeveer 100 pdf gebruiksaanwijzingen komen te staan.

Ik wil een zoekfunctie maken zodat als je een artikelnummer intoetst je het bijbehorend pdf file vindt.

Alleen ben ik al dagen aan het zoeken via google maar kan niets vinden wat werkt.

Het hoeft geen uitgebreide zoekpagina te worden, als er alleen een vak is waar men het artikelnummer kan invullen en dan op een zoek knop kan drukken is meer dan genoeg.

Alle pdf bestanden staan in een map pdf op mijn server en daar moet dus ook in gezocht worden.

Wie o wie kan mij op weg helpen met een script zodat ik via een zoekopdracht met pdf kan vinden in de pdf map.

 

Groetjes,

 

Gekkenhuis

Link naar reactie
Delen op andere sites


Nou ik ben even aan het proberen met perl maar krijg het nog niet voor elkaar krijg elke keer de melding You don't have permission to access /pdf/search.cgi on this server

Maar nu moet ik ook zeggen dat ik totaal geen ervaring heb met perl.

 

Het liefst heb ik een script in php daar kan ik beter mee uit de voeten.

 

Groetjes,

 

Gekkenhuis

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Gekkenhuis
Nou ik ben even aan het proberen met perl maar krijg het nog niet voor elkaar krijg elke keer de melding You don't have permission to access /pdf/search.cgi on this server
Maar nu moet ik ook zeggen dat ik totaal geen ervaring heb met perl.

Het liefst heb ik een script in php daar kan ik beter mee uit de voeten.

Groetjes,

Gekkenhuis


Je moet het .cgi bestandje in de cgi-bin directory van je website plaatsen. Dat is de enige plek waar je executable files kan plaatsen...

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met php(5) simpel zoeken door een map

 

Plak onderstaande code in een php file geef het de naam index.php

maak in dezelfde map een map aan met naam pdf

Zet de pdf bestanden in die map

 

Vul het nummer van het te zoeken pdf bestand in.

klik op zoek

 

Bestaat het bestand, geef een link weer naar het bestand

Bestaat het bestand niet, geef een foutmelding.

 

Code:
<?phpif (isset($_POST['Submit'])){ // Is er op de knop zoeken geklikt?extract($_POST); // post uilezen$map = "pdf"; //map waar de pdfbestanden in staan.if (!empty($zoekterm)){ // vang een lege zoekterm op 	if (file_exists($map . "/" . $zoekterm . ".pdf")){	// staat het gezochte bestand in de map?			if ($dir = opendir($map)){			$inhoud= scandir($map);								print "<a href=" . $map . "/" . $zoekterm .".pdf>Bekijk " . $zoekterm . ".pdf</a><br /><br />";				 }		 }		 else {			die("Het bestand " . $zoekterm . ".pdf staat niet in de map"); // foutmelding als bestand niet is gevonden		}	  }	  else {	  		die("Geef een zoekterm op"); // foutmelding bij lege textfield		}  }  ?><!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd"><html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml"><head><meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8" /><title>Untitled Document</title></head><body><form id="form1" name="form1" method="post" action="<?php print $_SERVER['PHP_SELF']; ?>">  <label>  <input type="text" name="zoekterm" id="zoekterm" />  </label>  <p>    <label>    <input type="submit" name="Submit" id="Submit" value="Zoek" />    </label>  </p></form></body></html>

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zit nog met 1 klein probleempje

Zoek opdracht is hoofdletter gevoelig is hier nog iets aan te doen zodat men zowel kleine letters als hoofdletters kan gebruiken en dan toch het zelfde bestand krijgt.

 

voorbeeld: DZ12302725 of dz12302725 moeten allebij DZ12302725.pdf open.

 

Groetjes,

 

Gekkenhuis

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja er is hier iets aan te doen,

Als al de bestandsnamen van je pdf files in kleine letters zijn.

 

Voeg na $map = "pdf"; //map waar de pdfbestanden in staan.

dit toe

 

Code:
$zoekterm = strtolower($zoekterm);

 

Dit zorgt ervoor dat BeSTandsNaam => bestandsnaam word

 

 

 

Als al je pdf bestandsnamen met hoofdletters zijn geschreven dan voeg je dit toe

 

Code:
$zoekterm = strtoupper($zoekterm);

 

Dit zorgt ervoor dat BeSTandsNaam => BESTANDSNAAM word

 

Indien je bestandsnamen hoofd en kleine letters bevatten zal je om het eenvoudig te houden de bestandsnamen moeten aanpassen naar ofwel hoofd ofwel kleine letters.

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Puch

 

Je wordt weer bedankt voor snelle antwoord en het werkt nu perfect.

Zal nog even uitleggen wat de bedoeling is van deze script.

Het is bedoelt om tekeningen van motoren op te vragen en moet dus hufterproof zijn.

Zoals het nu is werkt het perfect en men kan niets fout doen :D

 

Iedereen bedankt voor het meedenken vind dit echt top

 

Toch nog een vraagje:

 

Nu moet men op knop zoeken klikken anders werkt het niet, maar het komt nog al eens voor dat men gewoon op enter klikt.

Is dat ook nog aan te passen zodat de knop zoeken als enter allebij werkt?

 

Groetjes,

 

Gekkenhuis

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...