Gast aila Geplaatst: 30 september 2008 Geplaatst: 30 september 2008 beste knutselaars, Mijn NSLU2 (Linux) werkt prima en ook goed samen met mijn laptop waar XP op staat maar op mijn vaste PC (in het zelfde netwerk uiteraard) staat Vista op (hetgeen ik haat) Nu kan ik in Vista mij NSLu2 niet benaderen hij ziet hem wel als ander apparatuur met in de eigenschappen het juiste IP nummer van de NSLU2 maar ik kan hem op geen enkele mogelijkheid benaderen. Als ik vanuit vista ping naar de NSLU2 gaat alles goed maar verder kom ik er niet in, gelezen dat er een netwerkfix plaats dient te vinden om Vista de NSLU2 (Linux) wel te zien maar kan hier verder niets bruikbaars van vinden.Iemand een duwtje in de goede richting?
Ome Merde Geplaatst: 30 september 2008 Geplaatst: 30 september 2008 als je het IP-adres in de browser intikt (dus van je NSLU2), dan zie je hem niet ? en als je de NSLU2 in dezelfde werkgroep gooit (als die van je PC), dan is deze binnen je netwerk ook niet zichtbaar ? vreemd, hier met Vista Ultimate geen probleem, denk dat je het ergens in je configuratie moet zoeken of je hebt een overnerveuze firewall aanstaan. merDe deze ruimte is te huur
Gast aila Geplaatst: 30 september 2008 Geplaatst: 30 september 2008 Beste ome Merde, Allereerst bedankt voor je snelle reactie maar ik heb het zojuist gevonden, ik heb de firmware van de NSLU2 geupdate van R29 naar R63 en vista herkent hem nu direct. Enkel kon ik ook in vista mijn harde interne schijf van de dreambox als netwerkverbinding instellen maar die is nu niet meer te vinden, dit heeft niets met het vorige te maken maar was benieuwd waar die nu weer is gebleven. Wat ook raar is: als ik vanuit Vista of een andere PC XP een grote file copieer naar de NSLU2 valt vaak tussentijds mijn draadlose netwerkverbinding uit, en kan dit dan enkel doen met een bedraad netwerk, dat vind ik ook erg vreemd, net of de draadlose netwerk niet te lang met de nslu2 wilt praten.
Ome Merde Geplaatst: 1 oktober 2008 Geplaatst: 1 oktober 2008 hoe kopiëer je dat grote bestand dan ? via draad of draadloos ? merDe deze ruimte is te huur
Tonskidutch Geplaatst: 1 oktober 2008 Geplaatst: 1 oktober 2008 Citaat: Change the value of "Network Security: LAN Manager authentication level" from "NTVLM2 responses only" to "LM and NTLM - use NTLMv2 session security if negotiated check dat maar eens. chiao I Am Gone Love You JESTOFUNK
Gast aila Geplaatst: 2 oktober 2008 Geplaatst: 2 oktober 2008 ik kopieer dan via het draadloos netwerk maar omdat mijn verbinding dan halverwegen wegvalt moet ik weer opnieuw beginnen of via het bedraad netwerk deze kopieer aktie uitvoeren. Op alle andere momenten valt de draadloze verbinding nooit uit, enkel met het kopieren van of naar de NSLU2.
Gast aila Geplaatst: 2 oktober 2008 Geplaatst: 2 oktober 2008 hetgeen over de check value ben ik ook elders met googlen tegengekomen maar ik zou niet weten hoe ik dit moet doen.
Tonskidutch Geplaatst: 2 oktober 2008 Geplaatst: 2 oktober 2008 gewoon goed lezen en ook effe zoeken naar soortgelijke uitleg dat moest je toch ook lukken idem topic chiao I Am Gone Love You JESTOFUNK
Gast aila Geplaatst: 2 oktober 2008 Geplaatst: 2 oktober 2008 BEDANKT VOOR DE HINT, INDERDAAD GOED LEZEN
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen