ronaldsl Geplaatst: 30 september 2008 Geplaatst: 30 september 2008 Hee, Mn vriendin en ik willen gaan samenwonen, en hebben een enorm mooi huis op het oog. (vraagprijs 239 KK) Zij heeft een huis sinds januari 2007, ik sinds januari 2006) We hebben dus allebei een koopwoning. Wij wonen in Leeuwarden, waar de woningmarkt...... OVERSPANNEN is... We hebben allebei te weinig overwaarde om onze nieuwe woning al te kopen, en dit te financieren met een zogenaamd overbruggingskrediet. En, in deze tijden, vraag ik me af, of het NU wel verstandig is om uberhaupt wel wat te gaan kopen... Wie heeft er tips ? groet, Ronald
WPW Geplaatst: 30 september 2008 Geplaatst: 30 september 2008 Zonder enige garantie zou ik zegge effe wagte voor +-6 maanden. gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-
Moderator ceesv Geplaatst: 30 september 2008 Moderator Geplaatst: 30 september 2008 Ronaldsl, even een paar overwegingen. Kopen betekent, dat je elke maand een beetje meer vermogen opbouwt, bij huur is het geld elke maand weg. Bij 2 huizen betaal je op dit moment extra rente, ga zo snel mogelijk voor een woning. Niemand kan in de toekomst kijken, maar in jullie geval zijn jullie zowel koper als verkoper, dus langer wachten, voor eventueel een lagere koopprijs betekent ook een lagere verkoopprijs van jullie huidige bezit. Op dit moment zijn de hypotheek tarieven nog laag. In z'n algemeenheid kan je stellen dat bij lage hypotheekrente de huizen duur zijn en bij hogere hypotheektarieven de prijs zal gaan zakken. Dus wat te doen? Dat zullen jullie zelf moeten uitmaken. (Geen makelaar, wel ervarings deskundige) Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Gast M&R Geplaatst: 30 september 2008 Geplaatst: 30 september 2008 Je hoef geen makelaar te zijn om te beseffen,dat eerst verkopen de enige manier is om safe te spelen in deze tijd.
Lambik61 Geplaatst: 30 september 2008 Geplaatst: 30 september 2008 Verkoop in ieder geval eerst 1 van de 2 huizen voordat je het 3e huis koopt. CU Lambik VU+ DUO2, Triax88, 13E,19E,23E,28E
ronaldsl Geplaatst: 30 september 2008 Auteur Geplaatst: 30 september 2008 ff wachten voor 6 maanden ? Waarom, heb JIJ dan die glazen bol ? verklaar je nader please... ronald
kees hekstra Geplaatst: 30 september 2008 Geplaatst: 30 september 2008 WPW Heeft gelijk ik zou zelfs nog wat langer wachten een jaar???.Ps het zijn onzekere tijden kijk uit!!!! Het Leven Is Een Melodie Gedreven Door Komedie Verweven Met Parodie Tot Zeven Zeisen Zonder Remedie Dood Omgeven Met Tragedie
gigantaandemuur Geplaatst: 30 september 2008 Geplaatst: 30 september 2008 Neemt niet weg dat je wel al 1 of beide huizen te koop kan zetten. "You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time"
Neptunus Geplaatst: 30 september 2008 Geplaatst: 30 september 2008 Origineel bericht van: ceesv Ronaldsl, even een paar overwegingen. Kopen betekent, dat je elke maand een beetje meer vermogen opbouwt, bij huur is het geld elke maand weg. Bij de prijzen van tegenwoordig ligt dat toch iets anders, je moet wel met een aflossingsvrije kredietvorm werken en dat vind ik eenverkapte vorm van huren. Ik zou toch ook even wachten want wat er al Spanje en de UK is gebeurd (sterk gedaalde huizenprijzen) gaat uiteindelijk in heel Europa gebeuren, alleen zal de mate van daling overal verschillend zijn. Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
Bigfoot Geplaatst: 1 oktober 2008 Geplaatst: 1 oktober 2008 Ik zou iig geen makelaar zoeken voor goed advies! Wat bedoel je met de woningmarkt is overspannen, ik heb de indruk dat het op dit moment zeer riskant is, en er gevaar is op instorting. Ik zou dus zeker niet het risico nemen om straks met DRIE huizen te zitten. Wat zijn jullie huidige huizen waard en hoeveel hypotheek zit er aan vast? Ik zou iig 1 eerst verkopen, maar liever allebei, voordat je een nieuwe koopt.
Gast wanderer Geplaatst: 1 oktober 2008 Geplaatst: 1 oktober 2008 de waarde van een huis: 50% reele waarde 50% wat de gek ervoor geeft samen is dat de koopprijs....
Tonskidutch Geplaatst: 1 oktober 2008 Geplaatst: 1 oktober 2008 ronaldsl, je geeft zelf al de cruciale punten aan overbruggingskrediet (kost je enkel nog meer geld)! verstandig om nu te kopen? jullie hebben al iets! (2 woningen) is het mogelijk om in een van die 2 samen te gaan? dan verhuur de andere (neem een professionele verhuurservice) heb je weinig gezeik aan je hoofd en vangt een mooie maandelijkse cent. moet je wel een samenlevingscontract laten opstellen waarin de bezittingen en centjes goed worden gesplitst. (vooral dat laatste is een soort garantie voor jullie beiden) man weg huis weg vrouw weg huis weg of gedwongen verkoop is allemaal ergernis die je kunt voorkomen chiao toevoeging, uh overigens beide op de huurmarkt zetten is ook mogelijk, als de prijs juist is kun je misschien wel die andere kopen Vienna Ultravox
Tonskidutch Geplaatst: 1 oktober 2008 Geplaatst: 1 oktober 2008 uh dus mbt je vraag (ik ben geen makelaar, ik heb gestudeerd ) Vienna Ultravox
pukje Geplaatst: 1 oktober 2008 Geplaatst: 1 oktober 2008 Ik zou (zoals al iedereen zegt) niets in onroerend goed steken. 1. iedereen denkt zo dus het wordt een klus om je huis verkocht te krijgen. 2.Gevolg de huizenprijs gaat zakken. 3.De banken verstrekken minder makkelijk hypotheken. Neem maar een kijkje op internet wat met de huizen in de US,engeland,spanje gaande is. De regeringen steken niet voor niets zoveel geld in de banken om dit scenario te voorkomen ,maar of het resultaat heeft ?
Tonskidutch Geplaatst: 1 oktober 2008 Geplaatst: 1 oktober 2008 pukje, deel die mening niet met jou schommelingen daar gelaten, alsook extreme tijden op de woningmarkt de geld-ontwaarding tov de waardevermeerdering van onroerend goed is pas echt in gevaar als de regering gaat klooien met de rente aftrek. met betrekking tot die rente aftrek: men moet zich ook eens voorstellen dat dit een instrument is om welvaart te stimuleren. niet enkel schreeuwen dat het een ongelijke deler is; de uitleg daarover is een apart topic. chiao Vienna Ultravox
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen