Ga naar inhoud


[all] diseqc switchgecombineerd met DUO LNB


muratx38

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Ik heb een dreambox 500s.Met 2 schotels heb ik ontvangst op eutelsat W3, 7 graden oost.

En astra 1+3 met een DUO LNB (van canaldigitaal).(twin)

Het lukt mij wel om met een Diseqc 1.0 switch (2/1) eutelsat en astra 1 te ontvangen

A/A = Astra ( 1 )

A/B = eutelsat

, maar geen astra 3 omdat diseqC 1.0 het niet ondersteund denk ik,want in duo lnb zit al een switch erin ?!?!

 

Als ik de diseqc erafhaal en direct ansluit op mn receiver en daarna de instellingen verander in toneburst met 2 satellieten dan heb ik wel ontvangst op astra 3. (ZONDER DISEQC 1.0).

Mijn DiseqC voeding is 12-20Volt , 30 mA.

 

Wat moet er eventueel gedaan worden om zowel eutelsat als astra 1+3 te ontvangen tegelijk ?

Met welke diseqc switch heb ik nodig ?

1.0 lukt niet ( maar wel astra 1 en eutelsat ) ,geen astra 3 !

Lukt het dan wel misschien met een 1.1 switch?

uncommitted switch van spaun ?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dan heb je de volgende setup nodig:

 

1 uncommitted switch ( 2 in1, mag ook 4 in 1 zijn ), bijv een Spaun uncommitted switch.

Uncommitted switch poort 1 -> Duo LNB

Uncommitted switch poort 2 -> Eutelsat 7 east

 

Nu weet ik niet exact wat de instellingen zijn ( kan het wel zo opzoeken ), maar op je dreambox moet dit ongeveer als volgt worden geconfigureerd:

 

 

Astra 19.2; LNB 1; Diseqc 1.1; Uncommitted poort 1; Committed AA; Schakelvolgorde omgekeerd

Astra 23,5; LNB 2; Diseqc 1.1; Uncommitted poort 1; Committed AB; schakelvolgorde omgekeerd

Eutelsat 7 east; LNB 3; Diseqc 1.1;Uncommitted poort 2; Committed non; schakelvolgorde omgekeerd.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

IK HEB DE SPAUN SUR 211 GEKREGEN EN ALLES GOED INGESTELD .

HET WERKT ECHT PRIMA.

HET NAAR ANDERE SATELLIET SWITCHEN bv van 7.0E naar 23.5E duurt wel 3 a 4 secondes .Maar van 23.5E naar 7.0E doet hij het wel supersnel.

Voor de rest is alles wel okey. Zowel van 7.0E naar 19.2 als 23.5E naar 19.2.

Tot zover .

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

 

Ik heb een vergelijkbare opstelling, alleen volgens verkoper v.d. switch zou het niet gaan werken:

 

Ik heb :

- een dreambox met een Stab2100 rotor (en hierop een twin lnb, die ik niet echt nodig heb, want ik heb maar 1 ontvanger) en

- een kabeltje naar de buurman op een QUAD Monoblok, die op astra19 en hotbird13 staat.

 

Ik dacht dat dit ook wel met een Spaun 211 uncommitted switch aan mijn dreambox 500 te knopen was, maar bij het verkooppunt hebben ze me verteld dat diseqc 1.0 (monoblok) en 1.2 (rotor) niet samengaan.

 

Wie kan me vertellen of dit misschien toch wel werkend te krijgen is, want mijn schotel staat bijna altijd op hispasat of pas6, dus draaien naar astra duurt erg lang.

 

Ik hoop op een verlossend antwoord....

DM500, Triax 80 cm, Stab.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...