D.Quijote Geplaatst: 1 oktober 2008 Geplaatst: 1 oktober 2008 Ik heb hier een M-vision van een iemand die het niet meer deed, las geen kanalen meer in. Hij hoefde hem niet meer terug dus heb ik wat gezocht bij google over het probleem. Daar vond ik dat je de LM 317 moest vervangen ( spanningsregelaar ) heb ik dus gedaan. Daarna decoder nog niet helemaal jofel, af en toe kon ik wel kanalen inlezen, maar had dan ook beeld maar even later had ik weer geen signaal. Beeld was ook vol met ruis en strepen.Toen zag ik dat met de vervanging van de 317 de printplaat beschadigd heb, tussen de 241 en de middelste poot van de 317 zat los, dat weer geprobeerd weer te repareren maar is nu helemaal los. Is hier nog een oplossing voor ??? Kan nog wel in het menu komen, maar decoder ziet geen signaal meer. Salu2, D.Quijote M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo
jeevanhoof Geplaatst: 1 oktober 2008 Geplaatst: 1 oktober 2008 hoi, volgens ik kan zien, moet je gewoon een graadbrugje leggen van elk pootje van je regelaar naar een component dat op dezelfde printbaan zit. Gewoon de slechte verbinding overbruggen. mvg dreambox two , BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra VU+ solo2 met defecte tuners
D.Quijote Geplaatst: 1 oktober 2008 Auteur Geplaatst: 1 oktober 2008 Alleen de middelste is weg, ik heb dit al geprobeerd te overbruggen, maar toen werd de koelrib waar de 317 aan vast zit heel erg heet. Je kan er ook niet erg goed bij omdat er maar 3 mm. tussen zit. En aan de onderkant van de printplaat zit niets. Salu2, D.Quijote M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo
D.Quijote Geplaatst: 8 december 2008 Auteur Geplaatst: 8 december 2008 Intussen printbaan overbrugd, het is trouwens een M-Vision 7000 E+ maar de deco is alles behalve jofel. Boot een paar x bij het opstarten, en als hij opgestart is ziet hij veel transponders niet, ook niet als je die opnieuw inleest, dan plotseling ziet hij wel de transponders. Schotel staat wel goed afgesteld want 4 andere deco's draaien er wel goed op. Beeld wappert ook en heel veel ruis en strepen. Bijgaand 2 foto's 1 van BVN en 1 close van het menu. Teletekst geeft deco wel perfect weer. Waar moet ik mijn soldeerdbout in zetten ???? Salu2, D.Quijote Ik zie trouwens dat ik geen [ ] gebruikt heb bij mijn 1 ste bericht, als dat maar goed afloopt. M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo
Moderator Matchless Geplaatst: 9 december 2008 Moderator Geplaatst: 9 december 2008 Citaat: Ik zie trouwens dat ik geen [ ] gebruikt heb bij mijn 1 ste bericht, als dat maar goed afloopt. loopt wel goed af In bijv [dreambox] is het wel verplicht omdat het om hetzelfde merk gaat maar de boxen onderling teveel verschillen. In dit forum is het wel handig als je de [] gebruikt maar is niet verplicht. het gaat in dit forum van tandenborstel tot zelf gebouwd spul. Een typenr zegt dan heel weinig want een kc-195873 zal niemand wat zeggen. Wat mischien wel handig in dit forum zou zijn is het quoten van een algemene beschrijving bijv. [tv] [satelliet] [radio] [tandenborstel] [zelfbouw] mischien een polletje starten om te kijken of het voor rokende soldeerbout wat is? Het maakt het forum wel overzichtelijker. Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.
percies Geplaatst: 9 december 2008 Geplaatst: 9 december 2008 deze strepen komen uit de voeding vandaan. Ik vervang dan meestal bijna elke elko. elke elko wijkt nl wel een beetje van de originele waarde af. Controleer ook de 5 volt uit de voeding. deze is meestal aan de krappe kant (4,8 volt). Ik vervang daarom de gelijkricht diode door een ander type door een exemplaar waar niet 0.5 volt maar 0,2 over komt te staan
D.Quijote Geplaatst: 9 december 2008 Auteur Geplaatst: 9 december 2008 Ik heb diversen punten op de stekker doorgemeten die van de voeding naar de printplaat gaan. De volt waarden staan er bij geschreven, die klopte allemaal behalve de 5 volt, daar kwam maar 3.2 uit. Dus dat wordt Elco's vervangen, moet ik ze dan alle 13 vervangen ???? Er staat er geen eentje bol zoals je ziet. Nu nog die gelijkricht diode vinden, want ik ben een leek op het gebied van elektronica, dus welke is dat ??? Salu2, D.Quijote M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo
percies Geplaatst: 9 december 2008 Geplaatst: 9 december 2008 probeer eerst deze elko's te vervangen + de diode die ik rood heb getekend. Probleem zal nu vast verholpen zijn. weet zo even niet welke diode ik er altijd instop...........
D.Quijote Geplaatst: 9 december 2008 Auteur Geplaatst: 9 december 2008 Bedankt voor je antwoord, nu eens kijken of ik ze eruit kan bakken. Hou je wel op de hoogte of het gelukt is, want mijn soldeertechniek is niet zo geweldig. Door rugproblemen kan ik amper lopen dus zal wel volgende week worden om even naar de winkel te gaan voor wat elco's. Salu2, D.Quijote M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo
Erik S. Geplaatst: 9 december 2008 Geplaatst: 9 december 2008 L.S. Nog bedankt, Ik denk toch dat het wat anders is, ik heb wel stabiel en goed beeld. Alleen bij het omschakelen en specifiek van een kanaal van de ene satelliet naar een kanaal van een andere satelliet. Ik wil nog even proberen als ik de switch 1/4 eruit haal of die dan ook zoveel moeite en tijd nodig heeft om beeld te geven. wellicht ten overvloede.... Tip 1; voor het solderen warmteafleiderstift of platbektang gebruiken aan bovenkant print en solderen aan onderkant. Tip 2 tinzuiger gebruiken dan heb je ze makkelijk en snel los zonder teveel hitte er in te stoppen. dan trek je de printbanen niet stuk. Tip 3; wat ook goed als tin zuiger werkt is een stukje litze of een stukje soepel snoer pellen en draaien beetje soldeervet en dan heb je ook een perfecte tinzuiger. dan trek je de printbanen niet stuk. Sterkte met je rug, is vreselijk vervelend. Groeten Erik VisionNet FCIS7000 Combo 4/1 switch TDS88+ Astra 19.2+23.5+28.2+HB13, TDS88+Hispa30W, DVB-T+ Harkje
D.Quijote Geplaatst: 10 december 2008 Auteur Geplaatst: 10 december 2008 Aangezien ik naar de Fysio gebracht moest worden vandaag, gelijk op de terugweg de auto laten stoppen bij de electronica zaak om wat elco's te scoren, de gelijkricht diode was volgens hun goed na doormeten. Alleen de waarden van de nieuw elco's waren wat hoger, 25V is 35V geworden en 50V werd 63V. Alles erin gesoldeerd en de voltwaarde op de voedingstekker doorgemeten 22 V gaf 25.1 V 30 V gaf 34.4 V 12 V gaf 11.8 V 5 V gaf 4.9 V 3.3V gaf 3.2 V Aangesloten en waarempel deco weer helemaal de oude, ziet ook alle kanalen weer en het booten is over. En dat allemaal voor 1.50 euro. Als ik weer problemen krijg laat ik het wel weten. In ieder geval bedankt voor jullie raad. Salu2, D.Quijote M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen