Koen B Geplaatst: 1 oktober 2008 Geplaatst: 1 oktober 2008 Stoort mij ook niet echt, heb alleen een lichte voorkeur voor tekst zonder die links. Maar dat mag de pret niet drukken! VU+ Duo2 + Wave Frontier T90 + Draaibaar 45 oost tot 15 west + hele zooi achterhaalde ontvangers 🙂
W3ird_N3rd Geplaatst: 1 oktober 2008 Geplaatst: 1 oktober 2008 Origineel bericht van: Koen B Voor de wat meer ervaren leden is het wellicht niet nodig via een link te kunnen opzoeken wat een LNB nu ook weer is. Het is misschien handig een menu-optie te creëren waarbij je dit link-systeem naar believen kan aan- of uitzetten? Ik heb natuurlijk makkelijk praten, ík moet het niet regelen. Is maar een ideetje. Ik vraag me af of het niet handiger is om een aparte pagina te maken met al die termen op alfabetische volgorde. Wie wat op wil zoeken kan het zo vinden, wie dat niet wil zoekt die pagina gewoon niet op. Ik heb er nu een tijdje tegenaan kunnen kijken en overal die links storen me toch ook wel wat en zijn in mijn ogen eigenlijk overbodig. Als ik nu roep: Mijn LNB moet worden vervangen door een andere LNB maar de originele LNB is niet stuk, de vervangende LNB is alleen kleiner dan de eerste LNB. Gelukkig zijn LNB's niet zo duur anders zouden al deze LNB's me de kop kosten. Dan is het niet zo leuk dat iedere keer opnieuw LNB een link moet worden. Na de eerste keer was het al meer dan duidelijk. Ik zou dus kiezen voor een losse pagina met al die termen erop. De belasting van de server zou dan waarschijnlijk ook ietsje minder zijn, en dan kan niemand zich eraan storen. Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches
Gast Pacman Geplaatst: 1 oktober 2008 Geplaatst: 1 oktober 2008 Origineel bericht van: ozzo Is voor iedereen het minst storend denk ik ? Ik vind al die linkjes in postings vreselijk. Zelf schrijf ik woorden als L.N.B. al expres met puntjes er tussen. Is er nou echt geen andere newbie oplossing ?
Neptunus Geplaatst: 1 oktober 2008 Geplaatst: 1 oktober 2008 Nog even en we krijgen de beroemde en beruchte *****sterretjes weer terug! Maar een soort alfabetische database zou niet verkeerd zijn want 99 procent van de bezoekers weet toch wat een LNB is, toch? Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
Ron Geplaatst: 1 oktober 2008 Auteur Geplaatst: 1 oktober 2008 Om het gezeur van gevorderde ouwe rotten die een vrijwel onzichtbare link al storend vinden te voorkomen, is deze nuttige informatie voor beginners nu helemaal uitgeschakeld. Misschien moeten de zeuren dan zelf maar iets opzetten voor beginners want als wij "iets" ondernemen is het toch nooit goed. Jammer dat wij in ieder geval nog "iets" ondernemen en de rest helemaal niets! Ron
Gast Pacman Geplaatst: 1 oktober 2008 Geplaatst: 1 oktober 2008 Nou Ron, niet zo boos worden. Zo onzichtbaar waren die linkjes niet met die strepen er onder. Persoonlijk zag ik het als bijna onleesbaar worden van dit forum. Is een soort van "Beginners ABC pagina" wat ? Een soort woordenboek voor Satelliet beginners ?
WPW Geplaatst: 1 oktober 2008 Geplaatst: 1 oktober 2008 Voeg de lijst toe aan de FAQ, of pm'n mij dan maak ik er wel iets voor de faq van. gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-
Bigfoot Geplaatst: 1 oktober 2008 Geplaatst: 1 oktober 2008 O ik dacht al. Ik zag dit topic voor het eerst en vroeg me al af waarom ik niks groenigs zag in dat stukje van Gerdy.....
spongebob Geplaatst: 1 oktober 2008 Geplaatst: 1 oktober 2008 hier ook al. Ik dacht al dat ik gek was (voor zover ik dat niet al was, natuurlijk) dreambox 8000 2TB | 4x dvbS2 | image LT6 v5 | LG SL9000 LED47 visiosatG4 | 4x Spaun 411 4/1 | quadALPS | 13-19-23-28 TV Vlaanderen | Canal Digitaal | Sky UK | Telesat | CanalSat
W3ird_N3rd Geplaatst: 2 oktober 2008 Geplaatst: 2 oktober 2008 Origineel bericht van: Toxic[Q ]Om het gezeur van gevorderde ouwe rotten die een vrijwel onzichtbare link al storend vinden te voorkomen, is deze nuttige informatie voor beginners nu helemaal uitgeschakeld. Misschien moeten de zeuren dan zelf maar iets opzetten voor beginners want als wij "iets" ondernemen is het toch nooit goed. Jammer dat wij in ieder geval nog "iets" ondernemen en de rest helemaal niets! Ron Nou en dat zou ik nog best willen doen ook, als iedereen dan gelukkig is.. Zonder twijfel dat veel leden, waaronder die "gevorderde ouwe rotten" daar graag aan mee zullen werken. Maar ik heb geen account op jullie FTP om er zo'n pagina op te zetten. En de andere "zeurders" ook niet. Niet iedere vorm van kritiek is zeuren! Als we alleen maar steen en been klagen dat ieder initiatief kut is en that's it, sja. Maar we dragen ook andere mogelijkheden en mogelijke verbeteringen aan, en ik zie hier toch ook opbouwende kritiek. Of jullie daar ook iets mee doen is uiteraard aan jullie, maar dit kan ik echt niet puur zeuren noemen. Het idee was wel goed, maar er is/was nog ruimte voor verbetering in de vorm. Een andere optie is een wiki, dan hebben de "zeurende" leden ook een kans om iets te ondernemen. Want ja, de zeurders ondernemen dan misschien wel niets, maar hoe zouden de zeurders dat dan moeten doen? Daar ben ik wel nieuwsgierig naar. De meeste links gingen wel naar Wikipedia, wat dat betreft zijn links in de FAQ naar http://nl.wikipedia.org/wiki/Categorie:Televisietechniek en http://nl.wikipedia.org/wiki/Categorie:Satelliettelevisie misschien ook afdoende. De èchte beginner zou daar genoeg informatie uit moeten kunnen halen om zichzelf geen beginner meer te hoeven noemen. Ik ben persoonlijk overigens wel blij dat het nu uitstaat, dat komt de leesbaarheid toch ten goede (voor mij). Dus dankje. En die informatie voor beginners is vast wel op een andere manier onder te brengen zodat ook beginners zonder problemen de termen kunnen leren/opzoeken. Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches
Ron Geplaatst: 2 oktober 2008 Auteur Geplaatst: 2 oktober 2008 Als we upgraden naar versie 7.4 zullen we een wiki op de server plaatsen als vervanging van de oude database en die mogen jullie dan helemaal vol "plakken" met interessante informatie. de grootste "zeuren" worden dan wiki-admin :-)) Ron
Gast ozzo Geplaatst: 2 oktober 2008 Geplaatst: 2 oktober 2008 'Wiki de vikings' dus ? Dan ben ik wel 'Hagar' ;-)
Poetsdoekje Geplaatst: 2 oktober 2008 Geplaatst: 2 oktober 2008 Citaat: de grootste "zeuren" worden dan ...... Sjakie?? en de groeten van poetsie En de hartelijke groeten van Poetsdoekje... COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........
p-p-s Geplaatst: 2 oktober 2008 Geplaatst: 2 oktober 2008 inderdaad, zie het niet ivm kleurenblindheid is geeen verbetering!! groeten chris
Ron Geplaatst: 2 oktober 2008 Auteur Geplaatst: 2 oktober 2008 Origineel bericht van: chris inderdaad, zie het niet ivm kleurenblindheid is geeen verbetering!! groeten chris Origineel bericht van: Toxic[Q ]Om het gezeur van gevorderde ouwe rotten die een vrijwel onzichtbare link al storend vinden te voorkomen, is deze nuttige informatie voor beginners nu helemaal uitgeschakeld. Ron Echt?
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen