Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb van die zeugers site firmware dsx6072 versie 9.5 serieel in m'n ontvanger gezet met de nieuwe eeprom. Alles is goed gegaan, alle blocken waren goed en ik heb weer beeld en geluid.

Alleen, ik vind het nogal verveld, dat de klok niet automatisch meer aangepast wordt, nu moet ik de klok steeds handmatig instellen om de EPG te bekijken. Weet iemand hoe de klok en de datum weer automatisch ingesteld worden? Moet ik de eeprom aanpassen, en hoe dan?

Verder zit ik met het probleem dat sommige zenders (voornamelijk radio) het wel doen als ik de kanalenlijst die bij firmware 9.5 erin zet, maar als ik mijn eigen lijstje met Mcedit en decklink aanpas, (er wat extra kanalen aan toevoeg en zo), dan krijg je bij die zenders geen beeld en geluid. Hoe kan dat?

Ik vind de kanalenlijst van v9.5 wel redelijk handig, maar ik wil het toch wel even aanpassen. Doe ik iets verkeerd, of kan je de lijst die bij firmware v9.5 gewoonweg niet wijzigen?

Ik hoop dat iemand me kan vertellen hoe deze twee dingen in elkaar zitten.

Geplaatst:

Het probleem van de automatische instelling van de klok kan (nog) niet opgelost worden, omdat de firmware zodanig is aangepast dat er geen signalen meer kunnen binnenkomen via de epg bitmap. Dit voorkomt een aantal bekende problemen, maar heeft als nadeel dat ook de klok dus niet meer automatisch wordt aangepast.

Als je MCedit gebruikt met V9 of hoger, moet je nadat je de aangepaste flash512k.bin hebt opgeslagen, deze met declink nog even bewerken als volgt:

Open data flash management

Extract directory from flash file

Save selected file (voor TCS en TPT)

Update TPT and TCS (overwrite flash512k.bin)

Hierdoor wordt de checksum opnieuw berekent, dat doet MCedit namelijk niet meer goed sinds de autoswitchbyte is toegevoegd in de TCS lijst.

Succes,

M_Z

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.