Ga naar inhoud


[TF5000PVR] Receiver schakelt zelf uit ?


Gast JanSat

Aanbevolen berichten

Ik heb sinds kort een probleem met mijn TF5000PVR. Als ik hem aanzet met de AB of met de stand-by toets op de TF zelf dan verschijnen er trollende streepjes op de plaats van de letters in het display en vervolgens gaat hij direct weer in de stand-by stand. Als hij dan toch weer eens opstart en ik druk op een willekeurige toets van de AB dan blijft hij die opdracht eindeloos herhalen. Als ik bv. een kanaal omhoog schakel dan blijft hij continu door alle programma's heenscrollen. Ook als ik het geluid harder zet dan loopt hij automatisch door naar 100%. Wat is hier aan de hand?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Check je afstandsbediening even op eventuele gemorste drankjes of ander vuil. Lijkt erop dat er gewoon een toets blijft hangen o.i.d.

 

Makkelijk te checken door kanaal te wisselen en daarna de AB af te schermen.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ongeveer hetzelfde probleem gehad.

Bij mijn tf5000pvr gebeurde dit nadat ik de tweede tuner op een eigen schotel had aangesloten. Dit op zich ging goed maar bij het losmaken van de tweede tuneraansluiting, zonder stroom erop natuurlijk, zag ik bij het weer opstarten de drie trollende streepjes en dacht oeps da's nie goe. Uitgezet, nu met doorlus opgestart en ja hij deed het weer. Sindsdien zie ik het nog wel eens als ik de tweede tuner weer op een eigen schotel heb aangesloten i.v.m een dubbele opname. Dus kennelijk interferen de twee tuners soms met elkaar, lijkt me een softwareprobleempje.

Heb je de laatste software? Groet

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ozzo
Check je afstandsbediening even op eventuele gemorste drankjes of ander vuil. Lijkt erop dat er gewoon een toets blijft hangen o.i.d.

Makkelijk te checken door kanaal te wisselen en daarna de AB af te schermen.


Lukt bovenstaande niet,

schakel dan de Topfield uit en trek de stekker uit het stopcontact, 10 seconden stroomloos en dan de stekker er weer in.

VU+ Solo2 HD, XTrend ET 9200 , XTrend ET 4000, TF 7700hsci
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: JanSat
Ik heb sinds kort een probleem met mijn TF5000PVR. Als ik hem aanzet met de AB of met de stand-by toets op de TF zelf dan verschijnen er trollende streepjes op de plaats van de letters in het display en vervolgens gaat hij direct weer in de stand-by stand. Als hij dan toch weer eens opstart en ik druk op een willekeurige toets van de AB dan blijft hij die opdracht eindeloos herhalen. Als ik bv. een kanaal omhoog schakel dan blijft hij continu door alle programma's heenscrollen. Ook als ik het geluid harder zet dan loopt hij automatisch door naar 100%. Wat is hier aan de hand?

Ik heb ooit ook zoiets gehad. Toen bleek het IR-oog van het apparaat (bij mij stereo-toren) lange tijd in het zonlicht te hebben gestaan, waardoor die van slag was. Met een laaghangende zon zou dit een oorzaak kunnen zijn.

TF5500PVR (Fw aug-07)HD: WD2500AVJB; X-cam Orion. Taps: 3PG, QuickJump, Mediamanager, Nicedisplay, Quicktimer;

2e ontvanger: Sony KDL-26EX555 met Aston 1.07 (Fw 2.26); Schotel: Triax TDS Ø 64cm met CD DUO LNB quad ;

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb alle adviezen geprobeerd maar nog geen oplossing gevonden.

Hij doet het op dit mometn trouwens weer redelijk.Alleen blijft in het display de tijd staan i.p.v. het kanaalnummer.

Ik heb ook al eens opgestart met de batterijen uit de AB maar dat had geen invloed, hij bleef het laatste commando eindeloos herhalen. Ook als je bijvoorbeeld op de TF zelf een kanaal hoger of lager kiest dan blijft hij door de programma's in de laatst gekozen favoerietenlijst scrollen. Met veel moeite kan ik hem dan stoppen op het gewenste kanaal en dan is het beeld verder normaal. NOG IEMAND EEN SUGGESTIE?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog een suggestie:(Nieuwe) Firmware opnieuw erin zetten. Wel even lijsten/timers backuppen mbv bv topset.

TF5500PVR (Fw aug-07)HD: WD2500AVJB; X-cam Orion. Taps: 3PG, QuickJump, Mediamanager, Nicedisplay, Quicktimer;

2e ontvanger: Sony KDL-26EX555 met Aston 1.07 (Fw 2.26); Schotel: Triax TDS Ø 64cm met CD DUO LNB quad ;

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...