antonlamers Geplaatst: 1 oktober 2008 Geplaatst: 1 oktober 2008 Hoi, Heeft er iemand ervaring met het afstellen van een multytenne icm een promax signaal / spectrum analyzer. Kan dit? die promax kan 18 en 13 volt op de uitgang zetten. Als ik die promax op de multytenne aansluit wordt dan LNB aangestuurd? Anton VU+ Solo2 OpenPli powered Triax 78 Triple LNB Qnap TS-119 NAS
Moderator ceesv Geplaatst: 1 oktober 2008 Moderator Geplaatst: 1 oktober 2008 Kan die ook diseqc signalen genereren? Ik heb nooit geprobeerd, of en welke lnb aangestuurd wordt, wanneer je alleen voedingsspanning op een multytenne zet. Ik heb ze wel probleemloos uitgericht met een Satlook digital nit. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
antonlamers Geplaatst: 1 oktober 2008 Auteur Geplaatst: 1 oktober 2008 Als ik in mij dreambox niets instel voor de diseqc dan kiest ie automatisch lnb1 Dus hoop ik dat ie dat met de promax ook doet. Moet de spanning op 13 of 18 volt. anton VU+ Solo2 OpenPli powered Triax 78 Triple LNB Qnap TS-119 NAS
Ventura Geplaatst: 1 oktober 2008 Geplaatst: 1 oktober 2008 Ik weet niet welke type promax u gebruikt. Op deze site kunt u de gebruiksaanwijzing downloaden.
Moderator ceesv Geplaatst: 1 oktober 2008 Moderator Geplaatst: 1 oktober 2008 13 volt is voor verticale polarisatie, 18 volt voor de horizontale transponders. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
antonlamers Geplaatst: 2 oktober 2008 Auteur Geplaatst: 2 oktober 2008 de manual heb ik, ik weet alleen niet wat hij met de diseqc doet. kan die worden opgeblazen? VU+ Solo2 OpenPli powered Triax 78 Triple LNB Qnap TS-119 NAS
Moderator ceesv Geplaatst: 2 oktober 2008 Moderator Geplaatst: 2 oktober 2008 Nee, normaal niet. Het diseqc signaal is een 22 kHz. gecodeerd signaal, welke op de antenne voedingsspanning gesuperponeerd wordt. Als je analyser het signaal niet genereert, kan er niets kapot gaan. Je vragen doen mij echter vermoeden, dat je weinig ervaring en een beperkte basiskennis van deze materie hebt. Het is misschien verstandig, eens iemand in je omgeving te vragen, je te helpen. Wanneer je een keertje gezien hebt, hoe een en ander in z'n werk gaat, ben je beter in staat met je meetapparaat je schotel af stellen. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Ventura Geplaatst: 2 oktober 2008 Geplaatst: 2 oktober 2008 Uit nieuwsgierigheid. Welke type promax meter bezit u?
antonlamers Geplaatst: 2 oktober 2008 Auteur Geplaatst: 2 oktober 2008 De promax MC577. Ik ken die met wel, maar dan voor een cai signaal. Ik wil mijn schotel afstellen met die meter zodat ik dan niet mijn dreambox en tv buiten moet zetten. anton VU+ Solo2 OpenPli powered Triax 78 Triple LNB Qnap TS-119 NAS
antonlamers Geplaatst: 29 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 29 oktober 2009 Heb de schotel afgeregeld met de promax, echter ik zie alleen duitse zenders op de meter (zijn deze soms analoog?) Ik krijg op de meter waardes van 70 db. maar op de dreambox 40% snr. voor de astra 19.2 als ik kijk op de astra 23 en 28 dan heb ik wel waardes van rond de 75% snr. Als ik bij de promax de 22 khz uit zet pakt hij dan automatisch lnb1? Anton VU+ Solo2 OpenPli powered Triax 78 Triple LNB Qnap TS-119 NAS
Moderator ceesv Geplaatst: 29 oktober 2009 Moderator Geplaatst: 29 oktober 2009 Wat ik over deze Promax lees, is dat hij alleen analoge signalen decodeert en zichtbaar maakt. Je ziet dan inderdaad alleen de duitse analoge sat. zenders. Dit apparaat is minder geschikt, om de schotel voor digitale zenders af te stellen. Je mist de s/n en ber indicatie, welke de signaal kwaliteit van het digitale signaal aangeven. Meestal schakelt de eerste ingang door, wanneer je spanning zet op een diseqc switch. Of dit bij jou schotel ook zo is, kan je vaststellen, door even je hand voor de LNB te houden en te kijken bij welke positie het signaal wegvalt. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Mister HaCk Geplaatst: 29 oktober 2009 Geplaatst: 29 oktober 2009 als je geen diseqc signaal stuurt pakt hij altijd poort1 van de switch, 22khxz heeft niks met diseqc te maken maar is een impuls voor het schakelen tussen de lage en hoge band. Deze meter geeft geen diseqc uit en als je deze meter op de triplesat of multitenne hangt, pakt hij dus altijd de astra 19.2. Helaas is dit niet de kop die in het primiare brandpunt hangt. 19.2 als ook 28.2 maakt gebruik van de secundiare brandpunt. Het beste is af te stellen op 23.5 maargoed dat gaat niet lukken met deze meter.
Moderator ceesv Geplaatst: 29 oktober 2009 Moderator Geplaatst: 29 oktober 2009 Mister HaCk, zonder 22 kHz. draaggolf is er geen Disecq sturing mogelijk. Hieronder een fragment van de disecq specificaties. DiSEqC uses base-band timings of 500us (±100us) for a one-third bit PWK (Pulse Width Keying) coded signal period on a nominal 22 kHz (±20 %) carrier. The end of each DiSEqC message is signalled by a minimum of 6 ms of silence. The following diagram shows the 22 kHz time envelope for each bit transmitted, with nominally 22 cycles for a Bit ‘0’ and 11 cycles for a Bit ‘1’: Het 22 kHz. signaal wordt dus puls breedte gemoduleerd. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Ventura Geplaatst: 29 oktober 2009 Geplaatst: 29 oktober 2009 Gebruiksaanwijzing voor de promax MC577.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen