Ga naar inhoud

7 oost welke grote van schotel

Aanbevolen berichten

Gast dreamcast
Geplaatst:

ik wil 7 oost op een aparte schotel zetten

ik heb een waffer t55

maar daar kon ik hem niet vinden heb geprobeerd appart op een 60 cm schotel maar ook niet kunnen vinden

zou het op 80 cm schotel moeten lukken dat ik alle tranpoters dan kan hebben

Gast Dr.Digitalios
Geplaatst:

heb zeer veel schotels gezet met 80 cm zonder problemen zelfs met een ovaal 70cm ook goed te kunnen ontvangen,trouwens ook een keer geprobeerd met een triax 64 allen dit moet je wel met professioneel apparatuur afstellen anders zal het heel moeilijk worden.

Geplaatst:

Ik had pas 7 oost op mijn 54cm Triax, 6 graden buiten het brandpunt. Hij is uitgericht op de Hotbird en daarnaast had ik een LNB gehangen die 7 oost kon ontvangen. Ik weet alleen niet meer welke beams ik dan had. Ik weet wel dat ik TRT 1/2 en Africable had, dan moet ik Europe A en B gehad hebben. Op Europe C zitten zo te zien geen zenders en de Africa-beam kan je sowieso op je buik schrijven.

Dus, 6 graden buiten het brandpunt van een 54cm schotel, dan is de vereiste schotel.. Héél klein.

Origineel bericht van: Dr.Digitalios
trouwens ook een keer geprobeerd met een triax 64 allen dit moet je wel met professioneel apparatuur afstellen anders zal het heel moeilijk worden.
Zijn een losse hand een een laptop om via VNC de signaalkwaliteit op de desktop binnen te zien professioneel? laugh En dat op een 54cm 6 graden buiten het brandpunt ipv. de luxe van een 64cm binnen het brandpunt, ik moest eerst de LNB goed genoeg zetten om te locken voor ik kon finetunen. wink

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Gast dreamcast
Geplaatst:

ok dan ga ik het zaterdag eens proberen ik zou er de exqi sport willen

iemand deze al op 7 oost of gaat deze problemen geven

Geplaatst:

ben ik de eenige die problemen heeft met 7 oost ik kom niet hoger dan 60% signal quality had eerst 80 cm schotel hangen heb het vervangen met eentje van 1 meter maar zelfs dat heeft niet geholpen het gaat om een vaste schotel

Elke keer als het beetje mooi weer is ga ik de balkon op met sleutel 13 en de Schwaiger sf 9000 sat finder maar zonder resultaat wie heeft mischien een tip wat het kan zijn

Geplaatst:

@DINGES,

Welke transponders van 7 Oost ontvang je wel en welke transponders ontvang je niet?

Met welke satellietontvanger doe je jouw metingen betreffende de ontvangstkwaliteit?

Met vriendelijke groeten wink

sattaz

Geplaatst:

sattaz

Ik ontvang gewoon alles van digiturk pakket maar wel met een lage signaal rond de 55 tot 60% meting doe ik met humax 5400

als ik de digiturk ontvanger zelf op aansluit kan ik helemaal niets kijken dan zeg die slecht signaal

ik gebruik de doos van digiturk toch niet maar wil wel een betere signaal met humax hebben voor als het zo slecht weer word

dat ik dan niet zonder beeld zit

alle tips welkom

alvast bedankt

Geplaatst:

Hallo allemaal,

Ik wil eutelsat 7,astra 19 en hotbird 13 ontvangen op 1 schotel van 80 cm.

Hoe kan ik dit het beste oplossen?

Hotbird in het midden?

Of toch het beste Eutelsat in het midden?

Geplaatst:
Origineel bericht van: oglak
Hallo allemaal,

Ik wil eutelsat 7,astra 19 en hotbird 13 ontvangen op 1 schotel van 80 cm.
Hoe kan ik dit het beste oplossen?
Hotbird in het midden?
Of toch het beste Eutelsat in het midden?

Hotbird in het midden en aan beide kanten een LNB ernaast in b.v. een universele multifeedhouder. Ze staan dan allemaal ongeveer even ver van elkaar. (19,2-13=6,2 en 13-7=6)

Ik ga er wel even vanuit dat je in de Benelux woont.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Gast dreamcast
Geplaatst:

heb nu de 7 oost op schotel siniaal omgeveer 80 maar de zender exqu sport komt niet voor na scennen zijn er nog met dit probleem en wat moet ik anders doen

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen