Ga naar inhoud


HDTV-pakket van CDS. Is dat de moeite?


Peterbraaf

Aanbevolen berichten


Origineel bericht van: xamuh8100
1.) Full HD televisie is onzin , heb je niets aan, HD ready: ok ,
maar staat qua uitzendingen nog in de kinderschoenen.
2.) Het HD pakket van CD stelt vandaag de dag nog niets voor, (abbo afrader) en wordt pas interessant wanneer de publieke en commerciele zenders in HD worden uitgezonden. Zelfs dit zie ik op kort termijn er niet van komen.


1) Uhm het verschil tussen HD READY (1280x720) or FULL HD (1920x1080) zie ik wel HEEL duidelijk op een 52" scherm hoor!
En er is weinig aanbod, maar de technology is al heel ver hoor, het mag alleen niets kosten smile

!!geen URL in je handtekening!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

@xamuh8100, je spreekt dus uit eigen ervaring, in dat geval respecteer ik je mening.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
Origineel bericht van: bob0r


1) Uhm het verschil tussen HD READY (1280x720) or FULL HD (1920x1080) zie ik wel HEEL duidelijk op een 52" scherm hoor!
En er is weinig aanbod, maar de technology is al heel ver hoor, het mag alleen niets kosten smile


Ik kijk ondertussen 2 jaar HD, met de Humax HDCI-2000 en een HD ready scherm.
Ik betreur het, dat ik indertijd een 43" scherm gekocht heb en geen 50" scherm, omdat er op 3 meter kijkafstand al details verloren gaan.

Ik heb bewust een abonnement genomen op het hd pakket, omdat ik ervan overtuigd ben, dat mede daardoor er meer aanbod zal komen.
Het is natuurlijk mijn persoonlijke mening, maar ik kijk liever naar een goede documantaire, dan naar de meeste programma's van de sbs of rtl zenders.

En met mijn basis pakket+hd pakket ben ik altijd nog goedkoper dan een standaard kabel aansluiting.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zou eigenlijk je pakket moeten kunnen samenstellen op zenderniveau en daarmee je abbo maandprijs zelf bepalen. Ik denk niet dat dit ooit op satelliet mogelijk wordt. Nee pay per view is ook niks (: Je moet immers toch ook op een verveelde donderdagavond naar een bewegend plaatje kunnen zombieën zonder daarvoor apart te moeten betalen.

In ieder geval heb ik na bovenstaande postings besloten toch maar niet het hdtv-pakket erbij te nemen. (Thanks you all!!) Het voelt gewoon weer niet lekker net als met zoveel zaken rond CDS. Voel me bij voorbaat al besodemieterd. Je bent enthousiast betreffende het idee “ HDTV uitzendingen” en in een vlaag van verstandsverbijstering zul je toch maar weer vastzitten aan een abbo van € 23.45 /maand. (Hfl 51.67 /maand laten we wel wezen)

Lekkere slimme marketing daar bij CDS als je zo rond leest hoeveel ontevreden klanten er rondlopen.Ik denk dat het merendeel op het moment zou overlopen als zich een 2e aanbieder met vergelijkbaar aanbod op de satelliet zou aandienen. Ik in iedergeval wel. Ik schrijf me wel in voor het HDTV-pakket als het aanbod van gewone Nederlandstalige zenders (minimaal 10 a 15 zenders) in HD worden aangeboden.

Voorlopig dus niet..

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ceesv
@pjotrb, smaken verschillen.

Ik moet zeggen, dat ik volop geniet van deze themazenders.
En dat je ervoor betalen moet, voor niets gaat de zon op.

Absoluut, maar de koppeling tussen de HD- en de themazenders vind ik niet passen. Iemand die de HD-zenders wil hoeft niet per sé de themazenders te willen en nu worden ze je in je maag gesplitst.

2x Vu+ Zero (S), 1x Vu+ Uno 4k (C)

2x Vu+ Duo 4k. 28E/23E/19E/13E/Ziggo

1x DB 7020 (C).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Canal Digitaal bied gewoon 1 pakket aan met alle zenders op de 23,5.

Maar als je apart op het themapakket kunt abboneren, waarom dan ook niet alleen abboneren op het HD-pakket?

Ik heb een M7 MZ 101 ontvanger.

Canal Digitaal ik mis, Discovery, Eurosport 1&2, TLC, Animal Planet en ID 

Graag Fox, SBS9, RTL-Z, Comedy Central, Spike, Nickelodeon, 24 Kitchen,  History en MTV NL in HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: bob0r



Premiere-HD en BBC-HD (zijn er nog veel meer) met fims, tv series en docu's zijn WEL progressive!
Sterker NOG: Eurosport HD is WEL progressive, die DEinterlacen ZELF de 1080i input stream en sturen deze progressive de ruimte in!



Ik weet niet in welke ruimte jij leeft maar Premiere-HD/Eurosport-HD/BBC-HD etc. komen hier toch echt als 1080i binnen.
Progressive is alleen weggelegd voor de zenders die in 720p uitzenden. 1080p wordt simpelweg nog niet toegepast in Europa, behalve op Blu-ray schijf.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Okay jij je zin, weet waar je om gevraagd hebt:

 

Citaat:

1) interlaced (which means that all frames get interlaced)

2) paff: a mix of interlaced and progressive frames

3) mbaff: a mix of interlaced and progressive macroblocks in each frame

4) a mix of interlaced and mbaff frames

 

 

how to detect the interlacing used on an existing stream:

- progressive is signalled by setting frame_mbs_only_flag: 1 in the SPS

- interlaced is signalled by setting frame_mbs_only_flag: 0 in the SPS and field_pic_flag: 1 on all frames

- paff is signalled by setting frame_mbs_only_flag: 0 in the SPS and field_pic_flag: 1 on all frames that get interlaced and field_pic_flag: 0 on all frames that get progressive

- mbaff is signalled by setting frame_mbs_only_flag: 0 and mb_adaptive_frame_field_flag: 1 in the SPS and field_pic_flag: 0 on the frames (field_pic_flag: 1 would indicate a normal interlaced frame)

 

the mode of interlacing can be changed between the different SPSs

 

 

Premiere-HD:

 

mb_adaptive_frame_field_flag: 0 (Dus geen MBAFF coding) maar PAFF coding.

frame_mbs_only_flag: 0 (als dit 1 zou zijn dan is de encoder INGESTELD op progressive only, dit gebeurt met de 720p50 kanalen)

Maar wacht, we zijn er nog niet:

field_pic_flag: 0

field_pic_flag: 1 <-- not found

 

Wat houdt dit in? De Encoder INSTELLINGEN staan op "mogelijk interlaced content", maar HOEFT NIET.

Als field_pic_flag: 1 Niet gevonden is, dan zijn er geen interlaces fields/frames!!

 

Log file: premiere-hd_h264_log.txt

 

 

BBC-HD:

mb_adaptive_frame_field_flag: 1 (dit is MBAFF encoding, dit houdt per definitie in dat de encoder zelf bepaald of de content progressive of interlaced behandeld moet worden)

frame_mbs_only_flag: 0 (dit is nogmaals aangezet om de DEINTERLACERS van de decoders te "motiveren" om mogelijke interlacing wel te deinterlacen)

field_pic_flag: 0 (dit kan nog steeds 1 zijn, omdat het theoretich mogelijk is om PAFF en MBAFF tegelijkertijd te gebruiken, dit duidt er wederom op dat er geen interlaced frames zijn.)

field_pic_flag: 1 <-- not found (weer niet gevonden, dus geen interlaced-paff frames)

 

log file: bbc-hd_h264_log.txt

 

MBAFF frames analiseren:

mplayer -v -lavdopts debug=8 -vo null raw.264 | grep 'h264.*=' &> interlace.txt

Alle blocks die het = teken hebben zijn interlaced (De Thompson BBC-HD encoder encodet af en toe progressive source frames als interlaced, dit is dus slecht gemaakt.

Moet ik hier nog dieper op in gaan? (Hoop het niet)

 

Wat ik nog wel kan doen is 2 samples linken, waar je het verschil tussen 1080i en 1080p BBC-HD HEEEL duidelijk ziet:

http://forum.doom9.org/showthread.php?p=927671#post927671

 

Citaat:

Pengvado said:

you can clearly see if MBAFF is 1080 "i" or "p" just by looking at it:

beyonce.at.the.bbc.1080mbaff.sample.ts 1080 "i" (50mb)

BBC.HD.Robin.Hood.S01E03.H.264.1080MBAFF.AC3.5.1-BBC.sample.ts 1080 "p" (100mb)

pengvado is de hoofd programmeur van x264, ik ben nog niemand tegen gekomen die meer weet dan hem, ben jij die iemand misschien?

!!geen URL in je handtekening!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

is geen idee om cds te laat samenwerken met skydigitale heben ze meteen meer zenders beter bleed kwaliteit met zenders zoals sky movies en sport. groeten dj

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Apple740
Ik weet niet in welke ruimte jij leeft maar Premiere-HD/Eurosport-HD/BBC-HD etc. komen hier toch echt als 1080i binnen.
Progressive is alleen weggelegd voor de zenders die in 720p uitzenden. 1080p wordt simpelweg nog niet toegepast in Europa, behalve op Blu-ray schijf.

Tis net hoe je het bekijkt. Bij Flikken Maastricht, gewoon op Nederland 1 SD, kan je je deinterlacer uitzetten. Dan heb je eigenlijk 576p. Bij de meeste films kan het ook. Bij HD is dat niet anders.

Of iedere ontvanger daar ook toe in staat is is een ander verhaal.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: dj33333
is geen idee om cds te laat samenwerken met skydigitale heben ze meteen meer zenders beter bleed kwaliteit met zenders zoals sky movies en sport. groeten dj


en hoe ga je de uitzendrechten regelen,je zal direct de helft meer mogen betalen voor die zenders want de uitzendrechten zal dan in CD/TVV hun schoenen komen,
en zoiets is nooit mogelijk omdat de uitzendrechten voor de films en sport gewoon bij Film1 zitten bv en in belgie bij Prime.
dus dat wordt niks,je kan dan beter een kaartje kopen voor sky met box,maar dan wel kunnen voorhebben dat het na een paar maand voorbij is als er iets misloopt.
Sky uk is strenger geworden hé wink

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...