Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi allen,

Ik heb de cmd prompt nodig omdat ik een DOS programmatje moet draaien.

Nu heb ik zonet de eigenschappen veranderd van het CMD scherm. Ik heb volledig scherm aangevinkt.

Als ik nu met exit uit het cmd venster ga, reboot mn computer meteen, windows start meteen opnieuw op en ik krijg daarna het scherm 'windows is hersteld van een ernstige fout'.

Ik weet niet hoe ik nu weer bij de eigenschappen van het cmd venster kan komen, wie wel ?

Thanx

ronald

Geplaatst:

Dus je CMD start in full screen op, en als je EXIT intypt, crasht je PC ?

Keyboard shortcuts zijn de oplossing :

Wisselen tussen full screen en window : ALT+ENTER (de linkse ALT op je toetsenbord)

Eens je command prompt in een venstertje staat kun je dus op die linkerbovenhoek klikken en daarmee instellingen aanpassen.

Het systeemmenu heeft overigens ook een shortcut :

ALT+spatiebalk

Geplaatst:

Hoi zzzzzzzzz,

na EXIT en dan enter, automatisch een reboot en de melding.....windows is hersteld...etc

En ja, ook bij BEIDE oplossingen die jij aandraagt.

Ik heb ook al cmd.exe van een andere computer afgehaald en in de system32 map gezet, maar dat hielp ook niets...

Dan toch register doorspitten ?

Meer suggesties ? want het is vet irritant.

Ronald

Geplaatst:

JAAAAAAA, dat werkt ! en ik kan er nu uit zonder crash met exit..

maar......is zon lullig schermpje he ? ik durf m nu niet meer op volledig scherm te zetten.

Ome Merde, kan je mij zeggen wat ik wel of niet moet aanvinken in tabblad opties ?

Ronald

Geplaatst:
Origineel bericht van: ronaldsl
Hoi zzzzzzzzz,

na EXIT en dan enter, automatisch een reboot en de melding.....windows is hersteld...etc

En ja, ook bij BEIDE oplossingen die jij aandraagt.

Jamaar, je vroeg hoe je aan de settings kon.

Ik weet niet hoe ik nu weer bij de eigenschappen van het cmd venster kan komen, wie wel ?

Die ALT+ENTER was nog niet een definitieve oplossing voor je probleem, maar een antwoord op de vraag hoe je aan die settings kon geraken.
Geplaatst:
Origineel bericht van: zzzzzzz

rechtsklik op de blauwe balk bovenaan het venster

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Geplaatst:
rechtsklik op de blauwe balk bovenaan het venster ..

als ie op VOLLEDIG scherm staat heb je geen blauwe balk meer bovenaan, vandaar mijn hele probleem....

Effe je herses gebruiken, als je alt+enter gebruikt om naar volledig scherm te gaan wat zou je dan moeten doen om weer trug te gaan?

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Geplaatst:
Origineel bericht van: WPW

als ie op VOLLEDIG scherm staat heb je geen blauwe balk meer bovenaan, vandaar mijn hele probleem....

Effe je herses gebruiken, als je alt+enter gebruikt om naar volledig scherm te gaan wat zou je dan moeten doen om weer trug te gaan?

alt-enter?
Geplaatst:

alt-spatie !!!!

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen