Ga naar inhoud


visiosat bisat g2 is hierop astra 1 en 3 te ontvangen ?


ligth011

Aanbevolen berichten


Hallo ,

Wat heb je nu precies, twee van die grijze houders zonder beugel?

Zo ja dan heb je Astra1 en Hotbird waarschijnlijk?

Wil je Astra 3 naast Astra1? dan kun je twee dingen doen of je besteld een speciale beugel bestemd voor Astra 1/2/3 en/of Hotbird, of je maakt met een simpele metaalplaat(je) (bij de bouwmarkt)3 gaten erin boren M6 boor metaal 2 gaten voor bevestigen plaat aan LNBstang +Astra-1LNBhouder en dan even met LNB als je achter/naast de schotel staat rechts direct naast Astra1 kijken waar het gaatje voor de LNBhouder van Astra3 moet komen.

 

Is echt simpel, zeker met een Visiosat bisat perfect signaal!!

 

succes, groet Wiljo

Link naar reactie
Delen op andere sites

inderdaad, twee grijze houders zonder beugel

ik heb wel een aprt ijzeren plaatje erbij,

heb jij(Wilo) en een tekening ervan wat je bedoelt.

 

dus klopt het dat ik nu astra 3 niet kan ontvangen, in de standaard beugel.

ben al dagen aan het klooien met tp freg enz.

gaat om astra 1 en 3

post-42130-1318259927,9191_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

In de bijlage de foto is niet echt scherp, maar volgens mij heb jij de beugel voor Astra1/2 en Hotbird.19Oost/28Oost/13Oost.

 

Je wil 23 Oost Astra3 erbij, dan zul je of zoals ik al eerder aangaf in mijn bericht de beugel moeten kopen (zie verkooppunten satelliet in jouw regio)met Astra3 mogelijkheid of zelf simpel van metaal strook van (bouwmarkt) ze hebben daar van die metaalstroken 30mm in verschillende lengtes.

Als je nog vragen hebt kun je die gerust stellen.

 

Mvg Wiljo

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Light,

 

Op jouw tekening staat bovenaan vermeld o.a. astra 23 oost dat is toch de bedoeling, dan ben je er toch?

Wat ik al aangaf bij de verschillende satellietverkooppunten staan op de internetsites de verschillende beugels voor de Visiosat Bisat op foto en vermeld de satellieten die daarmee kunt ontvangen.

 

Succes, Wiljo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Blijven proberen, de LNB-houder heb je rechts vanaf achter de schotel gezien naast astra1 geplaatst? de LNB-houder astra3 iets hoger dan de astra1, en hou in de gaten de z.g. skew van de LNB iets naar links/rechts draaien van de LNB en dan kijken op je tvbeeld wanneer je max signaal hebt.

Ik neem tenminste aan dat je met satreceiver/tv aangesloten kijkt of je voldoende/max signaal hebt?

 

Wiljo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hee,

Nog tips nou vooral geduld, want vaak zit je met de lnb te spelen en voor het weet is signaal weg tis echt vaak milimeterwerk.

In het menu van jouw receiver natuurlijk de diseqc -instellingen goed zetten, ik weet niet hoeveel LNBS je er aan gaat hangen?

Maar ik bedoel Diseqc A Astra1-Diseqc B Astra3 etc en de coax met F-connector in de betreffende Diseqc ingangen draaien etc.

 

Ik neem aan dat je er een Diseqc switch 2/1= voor aansluiting 2 lnbs of een switch van 4/1 = je raad het al voor 4 lnbs of eerst twee en later handig om uit te breiden.

 

Succes, groet Wiljo

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo light011,

de bijgevoegde tekening is spiegelbeeld verkeerd!

achter de schotel staand, en van links naar rechts kijkend

krijg je eerst: A1 dan A3 en daarna A2 LNB.

waarschijnlijk moet je de schotel iets tussen A1 en A3 uitrichten

succes

 

groet YOHO

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...