Ga naar inhoud


PDF file beveiligen tegen ongewenst downloaden


gsm

Aanbevolen berichten


Is een goed idee maar wat ik zoek is iets anders.

Ik wil een administratie aanleggenvan de personen die de brochure download dus als die persoon eerst zijn naam en e-mail achterlaat dan mag die hem pas downloaden.

Dan kan ik hem later eventueel benaderen.

Als dit lukt met een soort van auto reply van de brochure naar het opgegeven e-mail adres is het beter maar dat hoeft niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is simpel met php op te lossen.

 

Je maakt een formuliertje die ze moeten invullen.

In de verwerkpagina van dit formulier bouw je een aantal controles in:

Is de naam ingevuld?

is het emailadres ingevuld?

Is het een correct emailadres?

enz.

Als alle aan je eisen voldoet sla je de gegevens op in de database en stuur je ze door naar een pagina waarop de link naar het pdf bestand staat.

 

extra veiligheid:

Op die pagina doe je een controle van waar ze komen met $_SERVER['HTTP_REFERER'] Komen ze niet van je php verwerkpagina dan toon je de link niet.

 

Dubbele beveiliging dus.

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: gsm
Is een goed idee maar wat ik zoek is iets anders.
Ik wil een administratie aanleggenvan de personen die de brochure download dus als die persoon eerst zijn naam en e-mail achterlaat dan mag die hem pas downloaden.
Dan kan ik hem later eventueel benaderen.
Als dit lukt met een soort van auto reply van de brochure naar het opgegeven e-mail adres is het beter maar dat hoeft niet.


Als je hem naderhand wil benaderen moet je hem vooraf toestemming vragen, dus dat moet je ook gelijk regelen in dat form met een vinkje.

Uit marketing oogpunt zou ik de dingen echter van elkaar scheiden: laat ze lekker downloaden EN biedt tegelijk de mogelijkheid om aan te melden voor een nieuwsbrief. Dan is het een stuk vriendelijker, ze hebben direct de informatie en je krijgt waarschijnlijk de mensen in je bestand die echt iets willen. Er zijn er genoeg die de informatie niet willen als ze eerst iets moeten invullen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: gsm
Bedankt
Is zo´n formulier ergens te downloaden zodat ik al een begin heb of als voorbeeld kan fungeren ?


Waarschijnlijk is er wel een dergelijk script te vinden op phphulp.nl
Kijk daar even rond

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt Puch, ik ga even kijken

 

@Ping

Het is de bedoeling dat iemand onze brochure download en dat wij de mogelijkheid hebben om die persoon na bv een week te benaderen.

Jou voorstel is inderdaad vriendelijker maar dan hebben ze de brochure al en wij weten van niets als ze niets achterlaten.

Om de brochure te downloaden met een vals e-mail adres is een beveiliging (controle) iets wat ik zou willen realiseren in de script maar ik ben niet zo thuis in scripts.

Ik heb er ooit eens één gemaakt maar dat is lang geleden en toen ook al met de nodige hulp maar ik ga het toch weer proberen al hoop ik het na het weekend online te hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: gsm
Om de brochure te downloaden met een vals e-mail adres is een beveiliging (controle) iets wat ik zou willen realiseren in de script maar ik ben niet zo thuis in scripts.


Dit is tot op zekere hoogte te controleren

Wat kan je controleren:
Is het email adres valide, daar voor zijn volgende dingen nodig
1. minimum 2 tekens voor de @
2. er moet één @ in staan
3. er moet minimaal 1 punt na de @ komen in de domeinnaam
4. Is het gedeelte na de @ een valide domein.

Dat zijn de dingen die je kan controleren.

Maar als iemand het email adres jibbodjlqmsud@hotmail.com invult zal dat als een valide email worden gezien en sta je even ver.

Dus 100% waterdicht kan je het nooit krijgen

Als je het echt zeker wil spelen dan laat je een email sturen naar het opgegeven email adres met daarin de link naar het pdf bestand.

Dan moeten ze zeker een echt email adres invullen.

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar heb je volledig gelijk in.

Maar als ik ze eerst laat mailen voor de brochure dan is het weer een obstakel en dan vergeet ik die controle maar.

Ik ben al bezig geweest maar het is me nog niet gelukt om een script te maken voor dit, maar ik blijf verder zoeken.

Ik had er één gemaakt maar die gaat via het e-mail programma en dat wil ik niet, het moet via formmail.pl of zo iets gaan en dat is me nog niet gelukt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je de mogelijkheid heb om een validatie expressie (regular expression) te zetten op je e-mail textbox dan kan de je deze daar in plakken om te controleren of het in format technische zin een juist adres is:

 

"\w+([-+.']\w+)*@\w+([-.]\w+)*\.\w+([-.]\w+)*"

 

 

Met deze controleer je, bijvoorbeeld, of er een geldige website url is opgegeven:

 

"http://([\w-]+\.)+[\w-]+(/[\w- ./?%&=]*)?"

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De website is al enkele jaren in de lucht, het gaat mij nu om die brochure.

Ik wil proberen controle te houden wie de brochure download

Ik heb al een script klaar maar het lukt me niet om die werkend te krijgen met sendmail wat standaard op de server staat.

Ook heb ik een lege map cgi-bin op de root van mijn website staan die ik kan bereiken met FTP, sendmail kan ik niet bereiken met FTP

Ik stoei verder

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 weken later...
  • 2 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...