Gast NeO Geplaatst: 3 oktober 2008 Geplaatst: 3 oktober 2008 Kan iemand me in het kort vertellen hoe de grades op de WaveFrontier Lnb houders werken.? 20R is 20 graden naar de rechter kant van de rail.?
maja Geplaatst: 3 oktober 2008 Geplaatst: 3 oktober 2008 Zorg dat je bij het afstellen van de LNB, de LNB-houder zodanig draait, dat de LNB naar 'binnen' kijkt. Op de LNB-houder staan markeringen in stappen van 10°. Die instelling van die houders dient ter compensatie van de hoek van je LNB t.o.v. het brandpunt van de schotel. Daarmee optimaliseer je dus de ontvangst van het binnenkomende signaal. Dus als je een LNB op de rail op de markering voor 10° oost of west zet, moet je de LNB weer 10° in de houder terug draaien om een optimale signaalontvangst te realiseren. En als je de houder op 20° oost of west zet, moet je de houder ook 20° compenseren. Afkomstig uit afstelling wavefrontier DS Misschien heb je hier wat aan?
druup Geplaatst: 3 oktober 2008 Geplaatst: 3 oktober 2008 Origineel bericht van: maja En als je de houder op 20° oost of west zet, moet je de houder ook 20° compenseren. Ik moet mijn T55 nog gaan plaatsen maar ik neem aan dat je met die 20 graden oost, 20 graden oost tov van het midden punt van de schotel bedoel! Dus wanneer je het midden punt van de schotel bv op Sirius (5 gr oost) gericht zou hebben dan zou de LNB welke op 20 gr oost staat die van Eurobird 2 (25,2 oost)zijn en dus op de LNB houder 20 graden naar binnen gedraaid moeten worden. VU+ DUO (VTi 5.1.0)DM500HD (Openpli)Maximum E85 met | 28,2E | 23,5E | 19,2E | 13,0E |
maja Geplaatst: 3 oktober 2008 Geplaatst: 3 oktober 2008 Ja exakt. Als je er veel over wilt lezen voor je begint te monteren dan zou je eerst op deze site Alan S en zijn wavefrontier nu op pagina 8 moeten kijken.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen