Ron Geplaatst: 3 oktober 2008 Geplaatst: 3 oktober 2008 Met zo'n prul kan je niet eens een Chinse Yen van een US Dollar onderscheiden, laat staan de echtheid van een XX euro biljet controleren. De beste controle is nog altijd de "hand en het hoofd" methode. De hand om te voelen en het hoofd om mee te kijken en om logisch mee na te denken: http://www.dnb.nl/binaries/Snelgids%20%20eurobankbiljetten_tcm46-157147.pdf Een euroboljet heeft 7 of 8 duidelijke visuele kenmerken. Gewoon kijken en voelen dus, dan heb je niet eens een UV lamp nodig! Ron
rudolfdebeer Geplaatst: 3 oktober 2008 Geplaatst: 3 oktober 2008 Pinnen en chippen mensen, helpt heel wat. Geheel vlgs systeem hoe minder zijstraten van rechts op de route hoe lager je schade risico. Ergens in een brabantse stad is van rechts voorrang nemen een grote sport. Biljetten zijn achterhaald. Zonder chipknip loop je althans hier toch vast. Nog een weetje van een kennis, er bestaat nog een oud wetje om je op te pakken. Je moe(s)t geloof ik minimaal 5 gulden op zak te hebben ander kon/kun je voor landloperij opgepakt worden. Eigenlijk ook best goed voor kroegen en fritures, minder overvallen. Zwart geld? Tsja dan moet je valse lappen maar voor lief nemen of ze raken verouderd etc. Retired, when I get the Urge to Work, I lay Down until the Urge passes.
theparasol Geplaatst: 3 oktober 2008 Geplaatst: 3 oktober 2008 Origineel bericht van: rudolfdebeer er bestaat nog een oud wetje om je op te pakken. Je moe(s)t geloof ik minimaal 5 gulden op zak te hebben ander kon/kun je voor landloperij opgepakt worden. Gulden... juist wet stamt nog uit de tijd dat wie niet werkt ook niet vreten zal.
Simean Geplaatst: 4 oktober 2008 Geplaatst: 4 oktober 2008 Origineel bericht van: Jan Ambers Ja ja, als ik nog eens naar de Al-di ga in China om melk en snoep ga ik er enkele meebrengen Op welke naam googel je: geldcheckstift? ^ Zelfs met de verzendkosten kom je er makkelijk uit hoor. zeker als je er meerdere koopt.. Ze hebben daar zelfs ook de degelijkere buislampjes dus... Zoek maar eens op "vals geld detector" .. hits genoeg. Dreambox DM800HD met de laatste Nabilo Visiosat Big Bisat - Astra 28.2E / Astra 23.5E / Astra 19.2E / Hotbird 13E / Eurobird 9E / Sirius 4.8E / Thor 0.8W / AB3 5W
Gast AlanS Geplaatst: 4 oktober 2008 Geplaatst: 4 oktober 2008 Pinnen en chippen is ons door de strot geduwd. De banken lachen zich rond ze hebben al ons geld waarmee ze kunnen handelen. Je moet betalen voor je bankpas. De ondernemers moeten betalen voor transacties, telefoonkosten, abonnement, onderhoudscontract, reparaties. Alles staat genoteerd dus weg privacy. Van mij mag het per direct verdwijnen. Ik heb in mijn leven heel veel bankbiljetten in mijn handen gehad en als ik telde trok ik de valse er altijd tussenuit. Echter deze biljetten zijn bijna perfect. Veel van de punten waarop je moet letten zijn gewoon aanwezig in het valse biljet. De enige goede valsgelddetectors zijn de apparaten van rond de 150 euro die het biljet inslikt en weer uitspuugt.
rommelaar Geplaatst: 5 oktober 2008 Geplaatst: 5 oktober 2008 Origineel bericht van: Toxic[Q ]Met zo'n prul kan je niet eens een Chinse Yen van een US Dollar onderscheiden, laat staan de echtheid van een XX euro biljet controleren. De beste controle is nog altijd de "hand en het hoofd" methode. De hand om te voelen en het hoofd om mee te kijken en om logisch mee na te denken: http://www.dnb.nl/binaries/Snelgids%20%20eurobankbiljetten_tcm46-157147.pdf Een euroboljet heeft 7 of 8 duidelijke visuele kenmerken. Gewoon kijken en voelen dus, dan heb je niet eens een UV lamp nodig! Ron ----------------------------------------------------------------- Nee natuurlijk kan je er een chinese yen en een US dollar niet mee onderscheiden.Daar heb je echt geen lampje voor nodig. Daar vroeg Jan ook niet naar. Het is alleen een hulpmiddeltje wat je bij die 7 of 8 visuele kenmerken van jou kan gebruiken. Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers. Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.
Ron Geplaatst: 5 oktober 2008 Geplaatst: 5 oktober 2008 Met de aanwijzingen in de PDF van De Nederlandse Bank kan ik ieder vals EURO biljet van een echt Euro biljet onderscheiden. Daar heb ik geen hulpmiddel voor nodig. Alleen voor de zakelijke markt zijn hulpmiddelen interessant, want dan krijg je zoveel biljetten door je handen dat visueel controleren echt te lang gaat duren. Daarvoor zou ik dan toch zeker aanraden geen "Chinees lampje" van 3 dollar te gebruiken. UV licht is niet voldoende om vals van echt te onderscheiden. Ron
Mojo Geplaatst: 5 oktober 2008 Geplaatst: 5 oktober 2008 Citaat: Pliessie? Wie zijn dat? Die hebben het te druk met nummerborden fotograferen, "lasergunne" en andere "leipe shit". Nog erger: De politie wijzen op gevaarlijke situaties en dan vervolgens geen actie ondernemen. You know when you've been shagged. I like receivers who give me pleasure.
Gast AlanS Geplaatst: 7 oktober 2008 Geplaatst: 7 oktober 2008 http://www.at5.nl/media/at5nieuws_item.asp?newsid=38150
gigantaandemuur Geplaatst: 7 oktober 2008 Geplaatst: 7 oktober 2008 http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/binnenland/articleview/)/components/actueel/rtlnieuws/2008/10_oktober/07/binnenland/1007_1615_50_euro_fabriek_ontmanteld.xml "You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time"
rudolfdebeer Geplaatst: 8 oktober 2008 Geplaatst: 8 oktober 2008 Alan, 150 euro kost toch ook geld? Of zien ik dat verkeerd. Maar jij bekijkt het van een andere invalshoek. Ik betaal BTW en dat is meer dan jouw bankkosten denk ik. En dan de andere voordelen. Klein bedrag ook pinnen? Moet kunnen. Nog geen valse 50 euro gezien, loop er niet mee rond. Ikke steeds weer naar flappetapper? Echt niet. Parkeerplaats zoeken, half uur kwijt, 1 euro parkeergeld........ Boer hier in de buurt zei ooit: Zwart geld is als een ketting, haal er een schakel tussenuit en de hele boel valt op de grond. Retired, when I get the Urge to Work, I lay Down until the Urge passes.
Gast AlanS Geplaatst: 9 oktober 2008 Geplaatst: 9 oktober 2008 >>Ik betaal BTW en dat is meer dan jouw bankkosten Je vergelijkt belasting met bankkosten?? Laat mij jouw btw betalen dan betaal jij mijn belasting :-p >>>En dan de andere voordelen. Klein bedrag ook pinnen? Is geen voordeel is nadeel.
rudolfdebeer Geplaatst: 28 oktober 2008 Geplaatst: 28 oktober 2008 Wat hebben bankkosten met belasting te maken? Overigens neem ik aan dat iedereen hier belasting betaald. Retired, when I get the Urge to Work, I lay Down until the Urge passes.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen