Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Zoals ik hier enkele dagen geleden al schreef, is mijn dvd-recorder aan vervanging toe. Ik ben me dus aan het oriënteren voor een nieuw exemplaar.

Het belangrijkste is dat het toestel stabiel moet werken. Aardige extra's zijn een modus waarbij de opnametijd flexibel kan ingesteld worden, de aanwezigheid van een DVB-T tuner (naast een analoge) en mogelijkheid tot regiovrij maken en het afspelen van .avi's en .mp4's.

Liever geen model met harddisk (gebruik ik niet en kost me dus alleen maar geld, maar lijkt tegenwoordig in alle toestellen te zitten) en als er van die 'gebruiksvriendelijke' snufjes inzitten als guide+ (waarvoor het toestel zichzelf dan wel elke dag uren inschakelt zonder dat ik het wil...) zijn bij voorkeur uit te zetten.

Budget schommelt rond de 300 euro.

Twee vragen. Meestal hoor ik dat Pioneer en Panasonic het beste zijn - is dat nog steeds zo? Ik lees dat sommige Sony's eigenlijk door Pioneer gemaakt worden, dus dat zou ook nog een optie zijn.

Tweede vraag is of ik in Nederlandse winkels wél makkelijk modellen zou kunnen vinden met een DVB-T-tuner - onwaarschijnlijk maar waar, ik zie hier in België geen enkel toestel dat dat aan boord heeft! In Groot-Brittannië worden ze volop verkocht, maar dat is me een beetje ver.

Opmerkingen en suggesties welkom!

(PS, ik weet dat er in het verleden hopen topics zijn geweest over dit soort advies, maar op dit domein verandert alles zo snel dat het me maar het beste leek deze vraag opnieuw te stellen.)

VU+ Duo2 + Wave Frontier T90 + Draaibaar 45 oost tot 15 west + hele zooi achterhaalde ontvangers 🙂

Geplaatst:

zo ver als ik weet zij er weinig to geen dvd rec. met een tuner voor DVBT,.Als je een DVD rec.net als een video rec.wilt gebruiken met een DVD + of -RW DVD,mijn ervaring heef mij geleerd,dit is geen alternatief en volstrekt on betouwbaar nl.het aantal keer dat je een DVD RW kunt herschrijven is zeer beperkt en kan soms maar tot de helft worden gebruikt.het enige waar ik hem voor gebruik is als je opnames hebt staan op de HD van mij dream box die beveiligt zijn en dus om een of andere reden niet kunt down loaden;{onlangs nog gehad prog.van ARD een film met Roy Black },op een dvd +rw te zetten en deze vervolgens met de pc op een dvd +R te zetten ,daa ik met mij thomson dvd rec.niet meer kan finaliseren.De software van de brander die overigens van het zelde model en aan sluitingen is als die voor in een pc kun je voor thomson niet krijgen,andere merken wet ik niet.Philips is de grootste rommel die er is,niks als ellende Produktie hopeloos iedere lamp is prakties stuk. Panasonic is zeer goed,een Targa is ook prima Kombi dvd +vhs rec in een bv. de DRV 5200x.O ja de HD in de Deam box neemt ook de teletekst op en de EPG dit kan met een dvd rec niet.Hopelijk kun hier wat mee !

Geplaatst:

Ik heb het zo op google ingetikt en zie dan genoeg mogelijkheden.

Succes.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen