Gast Drs. IJzerbout Geplaatst: 3 oktober 2008 Geplaatst: 3 oktober 2008 Hallo, ik heb mijn WAP Linksys WAP54G gemold. De muurwrat was defekt. Hierop stond 5 Volt= 2,5 Amp. Omdat ik geen vervangende muurwrat had, heb ik er een externe voeding op aangesloten die deze stroom en spanning kan leveren. Het werkte een tijd, totdat er rook uit de Linksys kwam. Kennelijk is er iets misgegaan en de volgende komponent is defekt: PJ39 GDE. Het is zwart (nu ook zwart geblakert) en lijkt op een soort spanningsregelaar. Het zit direkt bij de aansluiting voor de externe spanning. Het heeft een smd behuizing met 3 aansluitingen. Weet iemand wat dit voor een component dit is..of kan ik het hele ding nu weg mieteren..?
Albert_H Geplaatst: 3 oktober 2008 Geplaatst: 3 oktober 2008 Ik heb even mijn WRT54GL opengerukt, maar die heeft een andere print zo te zien. Daar zit in ieder geval een schakelende regelaar op en geen PJ39. De SMD code PJ3 staat voor een mosfet, maar dat zijn SOT23 fetjes en als ik jou verhaal zo lees denk ik dat de PJ39 een grotere behuizng heeft. PJ39 kan ik niet vinden in de code lijsten. Best kans dat er in de WRT54G ook een schakelende voeding zit en dat het inderdaad een mosfet is. Waarschijnlijk wordt die PJ39 dan vanuit een ic voor een schakelende voeding aangestuurd en kun je vandaar uit verder zoeken. Succes Albert_H. Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.
Gast Drs. IJzerbout Geplaatst: 6 oktober 2008 Geplaatst: 6 oktober 2008 Bedankt voor de informatie. Ik heb het ding weggedonderd. Had geen zin om er lang tijd in te steken.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen