Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Ik heb van de week bij vrienden de duo LNB gemonteerd op een triax 80 CM schotel. Ik ontvang de signalen heel sterk op hun Dreambox zowel Astra 1 als de regionalen op Astra 3 geven dik boven de 13,0 aan als signaalsterkte met een AGC van 57% of hoger voor Astra 3 en 65% of hoger voor Astra 1 (beiden een BER van 0 voor zenders die ontvangen kunnen worden). Na het scannen van Astra 3 zaten de meeste zenders erin, maar miste ik de transponder met de themazenders. Ik heb de transponder handmatig toegevoegd maar nog steeds vind hij niets bij het scannen van deze frequentie. Om invloeden van storingen tegen te gaan heb ik de WIFI router en Dect telefoon uit het stopcontact gehaald, maar nog steeds geen resultaat. Ik ben 2 uur bezig geweest met de schotel draaien en richten maar krijg geen sterker signaal. Ook is er vrij zicht op de satellieten. Wie heeft een idee waarom deze transponder niet ontvangen kan worden (en hij ook niet in de transponderlijst stond na het eerste scannen, al zal dit met elkaar te maken hebben denk ik).

Gr. Menno

Geplaatst:
Origineel bericht van: Dream1975
maar miste ik de transponder met de themazenders. Ik heb de transponder handmatig toegevoegd

Met de dreambox weet ik niet...op mijn dreambox doen ze gewoon.
Maar op mijn Humax HDCI2000 had ik hetzelfde probleem.
Na het scannen, alle zenders van de Astra 3 behalve de transponders van CD.
Dit moest ik ook handmatig doen waarna ze dan wel verschenen.
Geplaatst:

Kloppen de parameters van die transponder wel met wat in de decoder staat

11739 Vertical - SR 27500 - FEC 3/4

The key to happiness. Stay away from idiots

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen