Ga naar inhoud


[IPBOX900] Probleem Motorbesturing


keplah

Aanbevolen berichten

L.S.,

 

Sinds gisteren ben ik in het bezit van een IPBOX900. Mooi apparaat, puik beeld op 19.2E dus so far, so good.

Nu is mijn schotel er echter een moet motorbesturing dus wilde ik ook wel eens een kijkje nemen op de 28.2E. Ik krijg het echter met geen mogelijkheid voor elkaar dat de box de motor de opdracht geeft tot draaien.

 

Ik heb gekozen voor een Disecq 1.2 aansturing omdat mijn schotel niet helemaal goed uitgericht is (ipv 5.0E echt op het magnetische zuiden)om USALS te gebruiken. Tot op heden werkte dit perfect op mijn Dreambox 7000, nu dus blijkbaar niet meer.

(overigens laat de IPBOX de motor wel draaien als ik USALS kies, maar dan kom ik dus verkeerd uit)

 

Zie ik iets over het hoofd, heeft iemand een idee of moet ik nu toch echt het dak op om de schotel opnieuw uit te richten (laatste optie wat mij betreft).

 

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Dreambox 7000S,VU+ DUO, IPBOX 900HD,100cm Gibertini, Stab HH100

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ten eerste wil ik je aanraden om je schotel perfect af te regelen, zodat je usals kunt gebruiken.

Nu om je perfect afgeregeld schotel aan te sturen met een ipbox moet je usals selecteren, hierin je coördinaten ingeven, daarna al je satellieten selecteren die je wilt ontvangen, om vervolgens een volledige kanalen scan doen, ipbox zal alle geselecteerde satellieten automatisch afscannen.

 

Greetz wink

Impossible is a word that humans use far too often :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alvast bedankt voor jullie reacties!

 

Ik hoop dat iemand nog een andere oplossing weet want zoals gemeld ga ik liever niet het dak op (alleen in het uiterste geval dat het echt niet anders kan!).

 

Ik hoopte dat de IPBOX, net als mijn Dreambox, flexibeler met de sat-posities om kon gaan. Vooralsnog blijkt dat dus niet het geval te zijn.....

Dreambox 7000S,VU+ DUO, IPBOX 900HD,100cm Gibertini, Stab HH100

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...