Jan Ambers Geplaatst: 4 oktober 2008 Geplaatst: 4 oktober 2008 Ik heb hier een GR2.3 chassis met een def netzekering en een serieregulator BUT-12, die in alle richtingen kortgesloten is. Bestaat voor dit chassis GR2.3 een sops repair kit? Zoja, welke nr?
Jan Ambers Geplaatst: 4 oktober 2008 Auteur Geplaatst: 4 oktober 2008 Thanks! Heeft U ervaring met DIE fout? Op eerste zicht ligt er veel aan die BUT12, zowel een reeks R als diodes en voedingsic... maar: Natuurlijk de BYD33 zou de 300V moeten kunnen sperren, en de 2x 2N5061 zouden de 300V aan de massa moeten leggen en zo ic beschermen, en dan vliegt de prim. zek. door??? Als die redenering klopt zou alleen de BUT12 en ev de 2N5061 vervangen moeten worden???
boarder Geplaatst: 4 oktober 2008 Geplaatst: 4 oktober 2008 Ik heb dat setje nooit gebruikt, een zekering de but en de 4 dioden vervangen en testen ,voor 2.5 euro weet je het. Controleer wel de secundaire van de voeding op kortsluitingen. Al vaak gehad dat een kortsluiting van de secundaire (148V) de but ook opblies.
Jan Ambers Geplaatst: 4 oktober 2008 Auteur Geplaatst: 4 oktober 2008 De diodes zijn uitgemeten en OK, nu de 2 lampen eraan en de BUT vervangen... Bedankt!
boarder Geplaatst: 4 oktober 2008 Geplaatst: 4 oktober 2008 Let op! Dioden alle 4 vervangen ook zijn ze niet defect. Heel vaak zijn deze intern beschadigd en gaan ze alsnog defect. 2 x werk...
columbo Geplaatst: 10 oktober 2008 Geplaatst: 10 oktober 2008 de BUT-12 is geen serie regulator maar HF schakel transistor ca1000v 5A.
Jan Ambers Geplaatst: 10 oktober 2008 Auteur Geplaatst: 10 oktober 2008 In die toepassing is ie wel als serieregulator geschakeld... Ik heb die door een BUT18AF vervangen en die doet het prima....
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen