Ga naar inhoud


[600S] Geen reaktie met AB op de DM600...


Satfreaked

Aanbevolen berichten

Een vriend heeft een DM600 en die reageerd niet meer op de AB, en de AB werkt nog wel.. ???

Op de DB zie je niks knipperen als je met de DB erop richt.

Wel kan ik zappen met het zap menu via de PC...

 

Probleem nu is dat we net een nieuw images hebben gezet en nog geen reaktie en nu kan ik ook niet meer het netwerk instellen want de ab werkt dus niet helaas.. maar dat is bijzaak..

 

Is dit bekend dat dit kan gebeuren.

Wel hebben we eerder met deze Box gezeik met de HD die er voor zorgde dat de Box erg heet werd en zelf zo dat hij niks meer deed de Box en die hebben we er al uit gehaald.

Dit is maanden terug maar zal dat nu een reaktie kunnen hebben op het oogje of hoe het ook werkt waar de AB heen straalt....

 

 

Satfreaked.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je kunt een logitech 555 proberen, die kun je programmeren voor alle dreamboxen. Is wel een prijzige oplossing. Je kunt misschien beter vragen hier in het forum of iemand in de buurt woont en even daar met de box langs gaan. Of op c@rdwriter voor een paar tientjes een nieuwe ab kopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja hij woont helaas in Schmitten ( nabij Frankfurt ) dus das niet makkelijk en is een klein dorpje. Overigens wel een satwinkel met een eigenaar van 76 jaar, die overigens van de zomer wel met me het dak op ging via een klein raampje en met een meter of 50 afgrond aan de ene kant, ivm ligging in de heuvels ( 950 m ).... dat is dan toch wel dapper van die man..

 

maar goed Geen dreambox in de buurt, maar hij heeft nu een DM800 met het internet besteld en effe wachten tot die binnen is.

Want ik heb ook het gevoel dat de AB mischien het ook kan zijn, en dan komt hij erachter.

 

Maar hij had 3 Philips decoders in huis die niet overweg kunnen met Astra/Hotbird en die heb ik in nederland staan voor updaten van firmware, en dus resultaat is GEEN tv op het moment.

 

Maar goed ik denk even wachten tot de AB van de Dm800

 

Maar we konden zappen via PC maar na nieuwe software om te kijken of het iets software matigs was wat ik dacht pakt de Dream geen IP en dus is hij niet benaderbaar met de PC.

Hij staat nu op Sat config pagina om hem in te stellen maar gaat moeilijk zonder AB.

Ik dacht fix hem zo weer even en hebben ze gewoon TV maar nee..

 

 

Satfreaked.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Nieuwe batterijen al geprobeerd?

 

Als de de AB (te kort) hebt willen instellen in het 600 menu, dan zul je een nieuw image er op moeten zetten voordat alles weer bij het oude is.

Groetjes,
Hoeba

DM 600 S PVR 160 GB, OpenPli, DM 8000 S/C, OpenPli, Nokia Dbox2 C, PB-7, Cisco dvb-C, RaspberryPi 2b

Link naar reactie
Delen op andere sites

Batterijen zijn nieuw en we hebben een Gemini er opnieuw ingedaan en ook een orgineel images maar nopes helaas.

 

Wat is eigenlijk de Tool : DreamEnum_0.90...

 

Deze kwam ik tegen maar kom er niet helemaal uit, in diverse stukjes maak ik uit op dan je met de volgende wijze je DB een Ip kan laten toewijzen.

 

Db uit doen en dan Aan/Uit knop indrukken en dan Stroom er weer op, en dan zou hij een IP laten zien met deze Tool : DreamEnum_0.90...

 

??? lukt ons alleen niet...

 

Satfreaked.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...