jernst Geplaatst: 4 oktober 2008 Geplaatst: 4 oktober 2008 Ik heb in mijn netwerk een synology NAS aangesloten, dyn. IP met DHCP. Sindsdien ben ik niet meer verbindbaar onder Utorrent. De poort die altijd open stond is sinds de synology aansluiting opeens niet meer open. Wie kan mij dit uitleggen en hoe los ik dit op? Xtrend ET 5000 - Dreambox 600 - Moteck SG 2100A - 1.00 dish - smart/invacom LNB
winwiz Geplaatst: 4 oktober 2008 Geplaatst: 4 oktober 2008 als je dhcp gebruikt krijgt de computer en in jouw geval de nas een ip van je modem of router (je maakt niet veel bekend hoe je netwerk in elkaar zit) Het kan zijn dat je computer nu een ander ip adres heeft gekregen. Bij een speedtouch kun je bijvoorbeeld een open poort koppelen aan de naam van de computer dus dan maakt het niet veel uit welk ip adres je computer krijgt. In veel modems kun je ook instellen dat een bepaalde netwerkkaart altijd dezelfde ip krijgt toegewezen (via het mac adres). Het ip adres is dan gereserveerd voor een computer, je kunt dan ook veilig die open poort koppelen aan een specifieke computer. Als beiden niet lukt kun je ook je computer "vast" zetten op een bepaald ip adres. Je weet dan ook zeker dat een open poort altijd naar dezelfde computer verwijst. Zelf zet ik mijn eigen computers altijd vast op ronde getallen bijvoorbeeld 192.168.1.10, 192.168.1.20 enz... ik laat dan de dhcp pool vanaf 192.168.1.150 lopen ofzo voor "gast" computers. Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
jernst Geplaatst: 5 oktober 2008 Auteur Geplaatst: 5 oktober 2008 Dat was dus de truuk. Hij had een ander IP adres & bovendien was vreemd genoeg het poort nummer veranderd. Alles weer onder controle, thanks! Xtrend ET 5000 - Dreambox 600 - Moteck SG 2100A - 1.00 dish - smart/invacom LNB
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen