Ga naar inhoud


[TF5400PVR] CI werkt niet


Xof

Aanbevolen berichten

Mijn ouders hebben een Topfield TF5400PVR combo (DVB-S en DVB-T combo). Deze ontvanger heeft een ingebouwde Conax CAM en daarbij de mogelijkheid om twee eigen CAMs erin te doen.

 

Maar er werkt maar één CI. Nogal lastig met een combo ontvanger als je meerdere dingen wil opnemen of wil switchen van satelliet naar Digitenne. Ze hebben het wel gedaan, maar nu dus niet meer frown

 

De ingebouwde conax cam geeft gewoon aan dat er een incorrecte kaart ingevoerd is als ik deze bijv. op RTL 4 zet (icm Digitenne).

In de bovenste CI heb ik een Matrix Reborn cam inzitten met een CD kaartje, deze werkt wel gewoon netjes. Maar als ik de CAM in de onderste CI slot stop dan doet deze het ook niet meer.

Nouja in het menu van de Topfield geeft die wel netjes aan dat er een ZCAS CAM inzit en ik kan ook netjes de settings hiervan uitlezen (dus ook kaartinfo).

 

Ik heb ook een Conax CAM en deze doet dus precies hetzelfde als de Matrix Reborn CAM. Deze werkt gewoon met Digitenne in de bovenste CI slot, maar in de onderste wil die geen zenders decoderen terwijl de kaart wel gewoon leesbaar is vanuit het menu van de Topfield.

 

Er staat de nieuwste firmware op. Ik heb al geprobeerd om de laatste firmware er nog een keer op te zetten, maar dit heeft geen effect gehad. Fabrieksinstellingen gebruiken werkte helaas ook niet.

 

Iemand enig idee wat ik kan doen? Ik heb namelijk het idee dat het een software probleem is en geen hardware probleem gezien het feit de kaart wel gewoon uitgelezen kan worden in de niet werken de CI slots.

Kathrein UFS-910 + T-Rex Super Module 4.6

Sky Plus Digibox

Technotrend S2-3650 HDTV-S2 USB

Visiosat G4 + 4x Alps Quad LNB - Hotbird 13.0, Astra 19.2, Astra 23.5, Astra 28.5

Link naar reactie
Delen op andere sites


als het een software probleem zou zijn zou hij bij het terug zetten naar de oude firmware het denk ik weer doen

 

dus ik denk dat dat niet het probleem is ik ken het menu niet maar misschien staat er een optie uit gevinkt in het menu waardoor de twede cam uitstaat.

Mvrgr Sigma

DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525

Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D

Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb dit even voor je opgezocht

 

Digital Satellite, Terrestrial Receiver with embedded CONAX and CI and HDD 2 Common Interface for CONAX, CRYPTOWORKS, IRDETO, NAGRAVISION, SECA & VIACCESS 2 Tuners ( Tuner1 : satellite, Tuner2 : terrestrial )

 

 

zoals het hier staat is tuner 1 voorgebruik van satellite en tuner 2 voor gebruik van Terrestrial ontvangst dus mogelijk probeer je via de verkeerde tuner tekijken

 

het klopt wel dat je de gegevens kan oproepen kan ik hier ook met mijn digitenne kaart.in mijn TF5000PVR

 

Mvrgr Sigma

DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525

Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D

Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verkeerde tuner lijkt me allemaal een beetje vreemd. De tuner heeft weinig met de CI te maken lijkt mij.

 

Als ik Digitenne kijk en ik heb de Digitenne kaart in de bovenste CI zitten dan heb ik gewoon beeld op RTL 4 etc.

Doe ik deze in de onderste CI dan niet.

 

Als ik met de satelliet kijk en ook hier weer in de bovenste dan heb ik gewoon beeld (bij de gecodeerde zenders) en in de onderste niet.

 

Had al heel lang gezocht naar een optie in het menu om de 2e uit te schakelen en die heb ik nog niet kunnen vinden. Waarschijnlijk werken de ingebouwde Conax lezer en de 2e CI slot op dezelfde 'poort'. Dus misschien is het dan toch hardware matig dat er dus iets niet goed gaat frown

Kathrein UFS-910 + T-Rex Super Module 4.6

Sky Plus Digibox

Technotrend S2-3650 HDTV-S2 USB

Visiosat G4 + 4x Alps Quad LNB - Hotbird 13.0, Astra 19.2, Astra 23.5, Astra 28.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...