Ga naar inhoud

Triax + 'Multitenne' voor 3 man - mogelijk?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Beste satters,

Ik heb nu 1 aparte Triax 110 op Turksat staan waar we met mij erbij samen met 3 buren met plezier naar kijken.

Nu willen we volledig overschakelen op satelliet, dus ook van ziggo af:). Alleen de sats die ik wil ontvangen heb kun je niet allemaal met de Multitenne ontvangen vandaar dat ik het tussen haakjes heb gezet.

Ik wil dus nu naast de aparte Turksat de volgende sats ontvangen

7.0E - Eutelsat W3A

13E - Hotbirds

19.2E - Astra's

23.5E - Astra's

28.2E - Astra's + Eurobird

Het gaat in totaal dus om 6 sats maar Turksat staat op een aparte dish.

Voor de overige 5 wil ik dus een opstelling hebben en deze met 3 man delen. Wat is hiervoor de beste oplossing? Ik heb helemaal geen ervaring met multi-sat oplossingen dus ik weet ook niet of het me gaat lukken. Als jullie kunnen vertellen welke opstelling als in BigBi of Wave, LNB's, diseqc's etc ik nodig heb en met het instellen tips en truuks kunnen geven zou heel handig zijn. Dit alles gaat dus naar 3 onafhankelijke Dreambox 500-s (welke in de toekomst vervangen gaan worden door de 800).

Er ligt nu naar elk huis 1 coax kabel en ik kan helaas niet meer bijtrekken. Ik hoop dat dit geen probleem vormt?

Wat ook tot de mogelijkheid behort is dat de Triax met Turksat voor onze 3 blijft en de 2e oplossing alleen voor mij en mijn andere buurman aangezien de 3e misschien niet in de kosten wilt delen smile

Geplaatst:

T90 nemen met 6xOcto inverto, 8x10in1 switches, een berg kabel en kijke maar.

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Geplaatst:

Multytenne gaat niet, het worden losse LNB's

De beste oplossing lijkt me die van Satlex , maar is ook een dure.

Veel goedkoper is 6 stuks quad LNB's naar 4 stuks 8/1 of 10/1 switches (EMP Centauri, Vantage, Satconn e.d.)

Zoek voor die switches een merk dat bewezen goed functioneert met die Dreamboxen (daar is op Sat4all wel info over te vinden).

Dr.HD F16, TBS 5927, ET 8500, T-55 voor 9/13/19/23/28/39/42/45°O, Technisat 52/53°O, Laminas 120cm 1°W...68°O.

Geplaatst:

Ik heb begrepen dat EMP Centaurio goed samenwerkt met Dreambox. Zijn dit ook de meest ideale switches om te nemen?

Dus voor 3 mensen 3 8/1 EMP Centaurio. Hier gaan dus alle kabels vanaf de sats in en 1 kabel richting de ontvanger neem ik aan?

Wat is dan beter om te nemen als dish: bigbi of wave?

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen