Ga naar inhoud


Satelliet op tweede TV: advies nodig


Gast TheseusOne

Aanbevolen berichten

Gast TheseusOne

Beste mensen,

 

Ik heb wat advies nodig. Ik wil op een tweede TV in huis ook satelliet kunnen ontvangen en dat natuurlijk tegen de aantrekkelijkste voorwaarden. Eén verzoek aan degenen die reageren: schrijf het a.u.b. in lekentaal op...

 

Wensenlijst:

- Tweede tv moet onafhankelijk van eerste tv satellietzenders kunnen ontvangen

- Ik wil voor de hoofd-TV een satellietontvanger met harde schijf hebben zodat ik kan opnemen

- Het liefst wil ik de ontvanger gewoon kunnen aanschaffen in een winkel hier bij mij in de buurt (ik woon in Frankfurt, Duitsland), zodat ik me ook goed kan laten adviseren over de installatie van een en ander.

 

Vragen:

1. Welke satellietontvanger (met harde schijf) is aanbevelenswaardig?

2. Hoe belangrijk is het "gecertificeerd" zijn door Canal Digitaal? Werken andere satellietontvangers echt niet? Welke problemen kan het opleveren als ik een ander apparaat koop?

3. Heeft iemand ervaring met de Homecast S8000 Twin Sat Receiver (zie bijv. de website van Canrod - draai klinkers om - in Duitsland)? Werkt die goed met Canal Digitaal?

4. Wat heb ik van Canal Digitaal nog nodig? Extra abonnement: hoeveel kost dat? Extra smartcard? Common-Interface module?

5. Ik zie dat er heel veel verschillende Common Interface modules bestaan, van verschillende prijsklassen (zie bijv. de website van Canrod - draai klinkers om - in Duitsland). Wat is het verschil tussen al die modules? Waarom zou ik een dure van 135 euro via de webshop van CD bestellen, als ik er in de winkel ook eentje van 60 euro kan aanschaffen?

6) Hoe sluit ik zo'n tweede TV op mijn bestaande schotel aan? Moet ik de bestaande kabel splitten of sluit je het aan op de tweede aansluiting op de DUO LNB?

 

Mijn systeem op dit moment:

- Satellietontvanger Thomson TS4H

- Triax schotel met Duo LNB

 

Alvast bedankt voor elk antwoord. Maar hou het a.u.b. simpel want ik ben volledig nieuw op dit terrein.

 

Groet.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je hebt in ieder geval nodig:

 

twee ontvangers.

ontvanger A om mee op te nemen kies je dan een met 2 tuners on-board en een hard-disk. De tweede tuner in de ontvanger zorgt ervoor dat je alle zenders nog kunt kijken terwijl je aan het opnemen bent.

ontvanger B een single tuner.

Adhv van welk merk ontvanger heb je dus ook nog 2 stuks CI modules nodig.

Vervolgens een LNB met vier uitgangen. (ivm 3 tuners)

Indien je meerdere LNB op een schotel wenst te hebben dan heb je ook nog per tuner een switch nodig. Ik weet niet of er een duo-lnb te verkrijgen is met 4 uitgangen.

 

CanalDigitaal abbo. Bij twee ontvangers heb je dan 2 smartcards nodig. Bijvoorbeeld een abbo met familiepakket en de 2e smartcard met basispakket voor ongeveer 1 euro per maand extra.

 

 

Indien je 2 ontvangers neemt die geen CI nodig hebben en middels sharen via het LAN-netwerk 1 smartcard gebruiken. bespaar je best wel wat hardware.

 

Mijn configuratie betreft 2 DreamBoxen die middels een interne LAN-share 1 smartcard gebruiken.

 

Je keuze is afhankelijk van je budget en bereidheid om kennis op te doen om bijv. een DreamBox te kunnen onderhouden.

 

Laat je eerst voorlichten door je sat-verkoper en zorg voordat je maar iets aankoopt dat al je vragen beantwoord zijn zodat je een goede keuze kunt maken m.b.t. de aanschaf van hardware.

 

 

 

CU

Lambik

 

VU+ DUO2, Triax88, 13E,19E,23E,28E

Link naar reactie
Delen op andere sites

TheseusOne

 

Je woond in Frankfurt (D)

Voor een CDS abonnement heb je een adres en bankrekening nodig in Nederland.

Heb je dit niet dan kan je zelf geen abonnement afsluiten en zal je dit via familie, vrienden of een 'kennis' moeten regelen.

Ook als je al een kaart hebt zal je de twede kaart via dit adres moeten activeren.

 

2. Hoe belangrijk is het "gecertificeerd" zijn door Canal Digitaal? Werken andere satellietontvangers echt niet? Welke problemen kan het opleveren als ik een ander apparaat koop?

 

Voor de meeste gebruikers is de gecertiviceerde decoder alleen maar een decoder met beperkingen.

En vandaag goedgekeurd is geen garantie dat de decoder dit morgen ook nog is.

 

4. Wat heb ik van Canal Digitaal nog nodig? Extra abonnement: hoeveel kost dat? Extra smartcard? Common-Interface module?

 

Kijk eens naar de mogelijkheden van een SmartWi.

Hiermee heb je geen extra kaart nodig en geen extra abonnement.

De extra CI is afhankelijk van welke tweede decoder je aanschaft.

Ik ga er van uit dat je de Thompson decoder als tweede decoder gaat gebruiken.

 

6) Hoe sluit ik zo'n tweede TV op mijn bestaande schotel aan? Moet ik de bestaande kabel splitten of sluit je het aan op de tweede aansluiting op de DUO LNB?

 

Dit is afhankelijk van je duo-lnb.

Heb je een duo-lnb met één aansluiting zal je deze moeten vervangen voor een duo-lnb met twee aansluitingen.

Maar beter is een duo-lnb met 4 aansluitingen inverband dat je met de nieuwe decoder ook wil gaan opnemen, weet alleen niet of deze wel bestaan.!!

Anders verval je in een andere schotel met met twee lnb's met 4 aansluitingen en de nodige switchen.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...