Wielleke. Geplaatst: 5 oktober 2008 Geplaatst: 5 oktober 2008 Hoi Medesatters. Bij Stab diseqc motoren, heb ik nog geen roestige gezien. Maar omdat ik her en der veel Moteck's 2100 met roest zie, was ik benieuwd hoe mijn FTE Dimo 120+ er naar bijna anderhalf jaar in weer en wind te hebben gehangen er uit zou zien. Dus toen het even 'n uurtje droog was de ladder erbij gezet om mijn Motor van dichtbij te bekijken. En gelukkig was er nergens roest te zien. Waarschijnlijk omdat ik na de instalatie de (motor C.q. bevestigingsklem) direct in de aluminium verf heb gezet. Ik ben benieuwd naar ervaringen van andere Diseqc Motor gebruikers. Ik heb enkele foto's bij gevoegd. Hobby gr. Wiel. Foto 1 Diseqc Motor Dimo120. R jpg Foto 2 Diceqc Motor Dimo120. L. jpg Door kennis delen, wordt men wijzer. Dreamb720-Gibertini-125-MTI AP82-XT2N twin FTE DiMo 120+ Diseqc mot. Philips HD ontvanger twin Duo lnb Triax 80 cm Kathrein . Signaalmeter en Inp.reflectometer
Gast Auggie Geplaatst: 5 oktober 2008 Geplaatst: 5 oktober 2008 Mijn Moteck 2100 roest zelf niet, maar de houder wel. Ik heb vorig jaar de houder schoongebikt en kaalgeschuurd en in vele dikke lagen verf (eerste laag menie) gezet, maar hij begon na een paar maanden al weer door de verf heen te roesten. Ook roest het boutje waarmee de buis aan het motorhuis vast zit. Ik denk dat ze één serie hebben verkocht met niet-verzinkte houders en bouten, en dat latere series wel netjes verzinkt waren. Grootste probleem is dat die houders niet los te krijgen zijn. Zelf maken van verzinkt of RVS-staal is lastig (door de rare buighoeken).
Wielleke. Geplaatst: 5 oktober 2008 Auteur Geplaatst: 5 oktober 2008 Diseqc motoren zijn waarschijnlijk allemaal gemaakt van aluminium, ik bedoelde met het roesten dus ook alleen de (Motor c.q. klemhouder). Toen ik nog 'n Moteck gebruikte had ik de klem vervangen door een zelfgemaakte. Die ik met zinkverf geschilderd had. Gr. Wiel. Zie Foto. Moteck met eigenbouw klemhouder. jpg Door kennis delen, wordt men wijzer. Dreamb720-Gibertini-125-MTI AP82-XT2N twin FTE DiMo 120+ Diseqc mot. Philips HD ontvanger twin Duo lnb Triax 80 cm Kathrein . Signaalmeter en Inp.reflectometer
speedy_gonzalez Geplaatst: 6 oktober 2008 Geplaatst: 6 oktober 2008 Ehm, je foto's werken niet. DM7020s / Moteck rotor / Gibertini schotel 1mtr. / PLI Jade 2008
rommelaar Geplaatst: 7 oktober 2008 Geplaatst: 7 oktober 2008 Foto's werken wel hoor,ziet er perfekt uit. Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers. Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.
Wielleke. Geplaatst: 7 oktober 2008 Auteur Geplaatst: 7 oktober 2008 Origineel bericht van: speedy_gonzalez Ehm, je foto's werken niet. ---------------------------------------------- Sorry Speedy, mijn foto's werken i.d.niet als mijn computter uitstaat.. gr. wiel. Door kennis delen, wordt men wijzer. Dreamb720-Gibertini-125-MTI AP82-XT2N twin FTE DiMo 120+ Diseqc mot. Philips HD ontvanger twin Duo lnb Triax 80 cm Kathrein . Signaalmeter en Inp.reflectometer
Wielleke. Geplaatst: 8 oktober 2008 Auteur Geplaatst: 8 oktober 2008 Origineel bericht van: Sjaak(k) @Wielleke toch, geen dop op de pijp gezet Water kan er zo in lopen, kan gaan fluiten door de wind die langs de opening gaat -------------------------------------------------------------- Sjaak, De schotel staat op een zeer beschutte plaats, heb nog nooit last van het bekende ftuiten gehad. gr. Wiel. Door kennis delen, wordt men wijzer. Dreamb720-Gibertini-125-MTI AP82-XT2N twin FTE DiMo 120+ Diseqc mot. Philips HD ontvanger twin Duo lnb Triax 80 cm Kathrein . Signaalmeter en Inp.reflectometer
harry37 Geplaatst: 8 oktober 2008 Geplaatst: 8 oktober 2008 Een Stab en de zo verguisde Triax schotel na ca. 5 jaar op mijn dak zonder ook maar enige aanvullende bescherming tegen corrosie:
Wielleke. Geplaatst: 8 oktober 2008 Auteur Geplaatst: 8 oktober 2008 harry. Wel 'n speciale mannier, zoals je de stab klemmen aan je mast hebt bevestigd. Maar i.d., je stab is roestvrij. Wiel Door kennis delen, wordt men wijzer. Dreamb720-Gibertini-125-MTI AP82-XT2N twin FTE DiMo 120+ Diseqc mot. Philips HD ontvanger twin Duo lnb Triax 80 cm Kathrein . Signaalmeter en Inp.reflectometer
Wielleke. Geplaatst: 10 oktober 2008 Auteur Geplaatst: 10 oktober 2008 Origineel bericht van: Wielleke Origineel bericht van: Sjaak(k) @Wielleke toch, geen dop op de pijp gezet Water kan er zo in lopen, kan gaan fluiten door de wind die langs de opening gaat -------------------------------------------------------------- Sjaak, De schotel staat op een zeer beschutte plaats, heb nog nooit last van het bekende ftuiten gehad. gr. Wiel. En Sjaak. Wat ik nog vergeten was, het water kan er ook zo weer uitlopen. Bovendien is de pijp gegalvanizeerd. ( T.H. ) Ik heb pijpen waarop wel 'n dop zat, ook wel eens horen fluiten. Hobby Gr. Wiel. Door kennis delen, wordt men wijzer. Dreamb720-Gibertini-125-MTI AP82-XT2N twin FTE DiMo 120+ Diseqc mot. Philips HD ontvanger twin Duo lnb Triax 80 cm Kathrein . Signaalmeter en Inp.reflectometer
Gast Auggie Geplaatst: 10 oktober 2008 Geplaatst: 10 oktober 2008 En die geschilderde houder is dus (na dagenlang bikken, schuren en verven) alweer aan het roesten. P.S.: de gebruikte beugels en bouten en moeren zijn nieuw. Er waren helaas geen 10 cm beugels te krijgen, dus moest ik smokkelen met 9 cm beugels.
Wielleke. Geplaatst: 10 oktober 2008 Auteur Geplaatst: 10 oktober 2008 Zie er nu i.d. puik uit. En zo te zien heb je voor de bouten waarmee de Motor vast zit R.V.S. gebruikt. Wiel. Door kennis delen, wordt men wijzer. Dreamb720-Gibertini-125-MTI AP82-XT2N twin FTE DiMo 120+ Diseqc mot. Philips HD ontvanger twin Duo lnb Triax 80 cm Kathrein . Signaalmeter en Inp.reflectometer
Extreme001 Geplaatst: 10 oktober 2008 Geplaatst: 10 oktober 2008 kan je hem niet gewoon poedercoaten?
Wielleke. Geplaatst: 10 oktober 2008 Auteur Geplaatst: 10 oktober 2008 Origineel bericht van: Extreme2005 kan je hem niet gewoon poedercoaten? Over de door mij gebruik FTE Dimo 120+ ben ik zeer tevreden, als hij blijft zoals hij nu is. Wiel. Door kennis delen, wordt men wijzer. Dreamb720-Gibertini-125-MTI AP82-XT2N twin FTE DiMo 120+ Diseqc mot. Philips HD ontvanger twin Duo lnb Triax 80 cm Kathrein . Signaalmeter en Inp.reflectometer
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen