Gast fatfreddy Geplaatst: 5 oktober 2008 Geplaatst: 5 oktober 2008 Ik download regelmatig HDTV films via nieuwsgroepen en daar zitten vaak geen ondertitels bij.Nu heb ik daar zelf niet zo een moeite mee maar mijn vrouw wel en daarom vraag ik bij deze of er iemand weet hoe er ondertitels onder te plakken zijn. Ik gebruik overigens een popcornhour wellicht dat er daarmee nog een andere mogelijkheid is om srt of subfiles er onder te plakken zo ja dan lees ik dat gaarne.
winwiz Geplaatst: 5 oktober 2008 Geplaatst: 5 oktober 2008 Met mkv is het heel makkelijk. Toevallig vanmorgen een 10 tal zitten doen. Ga maar eens op zoek naar mkvmergegui. Zoek de juiste ondertitel (mag geen link noemen). Om te testen zorg je dat hij hetzelfde heet als de film dus naam.mkv en naam.srt Als hij goed loopt weet je dat je de goeie hebt. Dit kun je bijvoorbeeld al testen met je popcornhour. Die speelt hem automatisch af als de naam goed is. Als je hem in de mkv zelf wil zetten laadt je ze beiden in mkvmergegui. Je ziet dan de inhoud van de mkv file (hier kunnen al meerdere ondertitel talen in zitten) en alle geluidssporen en dus ook je losse srt file. Het is netjes om aan te geven dat de losse file de nederlandse taal is. Selecteer hem (blauw maken) en kies iets naar beneden dut (dutch,flemish). Zet hem ook als default taal; de popcornhour zal hem dan automatisch kiezen (je kunt altijd nog met de hand andere talen kiezen als ze erin zitten) Zelf zorg ik dat de Output file naam verwijst naar een fysiek andere schijf voor de snelheid. Ik pas de naam dat meteen aan om aan te geven dat er NL subs inzitten. Druk op start muxing en hij gaat aan de gang. Afhankelijk van de grootte kan het een kwartiertje duren. De kwaliteit veranderd niet. Heel beknopt maar het is heel makkelijk. screenshotje Je kunt verder nog heel veel dingen instellen maar voor het toevoegen van ondertitels weet je nu genoeg. Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
Gast fatfreddy Geplaatst: 5 oktober 2008 Geplaatst: 5 oktober 2008 Bedankt Winwiz hier kan ik wat mee om mee aan de slag te gaan. Laat het resultaat nog wel weten.
Gast tzrider Geplaatst: 5 oktober 2008 Geplaatst: 5 oktober 2008 Voor b.v. een .MKV gebruik ik Subtitle Workshop om de zaak te synchroniseren. Het .SRT ondertitel bestand kun je van diverse sites downloaden. Zorg ervoor dat de .SRT exact dezelfde naam heeft als de film op de extensie na. Zet ze beiden in dezelfde directory, klik in SubTitle WorkShop de .SRT aan en de bijbehoren .MKV wordt automatisch geopend. De PopCornHour zal automatisch de losse .SRT bij de .MKV openen. Werkt eenvoudig en prima !
winwiz Geplaatst: 6 oktober 2008 Geplaatst: 6 oktober 2008 Klopt, dat had ik ook al aangegeven. Maar het is een kleine moeite om ze even in in de MKV zelf te zetten. Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen