Ga naar inhoud


Nieuwe enigma versie


verkerkbr

Aanbevolen berichten

Deze avond is verschenen een nieuwe versie van Barry Allen en KCC

 

AAf-all-in-One-Paket2.

 

Met daarin een nieuwe versie van Enigma2 voor de Kathrein ufs-910.

 

Ziet er prachtig uit en de eerste indruk is prima. Werkt nu ook direct met HDMI aansluiting

 

Jammer dat de Kathrein firmware versie 1.07 nog niet is verschenen. Zit waarschijnlijk ook op de twin tuner Kathrein 922, die nu wordt aangeboden voor levering over 14 dagen.

 

Groet,

 

 

Bram

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Om de nieuwe E2 versie van Team Ducktales te testen moet je niet de laatste versie van AAF hebben (werkt dus ook met 2.0d).

Je kan gewoon die versie op een andere partitie van je usb-stick (als je deze hebt ingedeeld in partitie bij de vorige installatie) installeren.

 

Lijkt alle zins beter te werken. Moet nog eens gaan testen maar het lijkt dat deze versie iets sneller start.

 

Bij de eerste keer moet je wel langer wachten, dan worden er bepaalde files gemaakt en dit duurt langer.

Terwijl dit gebeurd staat er "WAIT 1 MIN" op de display.

Daarna tijdens loading modules heeft de kathy zich opgehangen.

Opnieuw reboot en nu starte hij door zonder problemen.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste B64,

 

ik heb gewoon nog versie 1.06 in de flash staan. En Enigma 2 weer opnieuw op de stick gezet alsmede een BA versie van AAF.

 

Ik heb wel de BA upgrade uitgevoerd.

 

En bij de nieuwe versie van KCC mis je in eerste instantie een aantal keuzes. Deze blijken tevoorschijn te komen door rechter muisknop in te drukken.

 

Het werkt hier goed. Het is echter is nog steeds een Alfa versie met toch enige vastlopers bij wat bijzondere keuzes.

 

Maar voor normaal tv gebruik, werkt het gewoon goed en snel. Inclusief de HDTV ontvangst.

 

En je hoeft niet meer eerst een scart aansluiting te maken. HDMI wordt direct goed ingesteld.

 

Je heb er zo opgezet. Uiteraard wel even de ontvanger in standby mode met tijd display zetten.

 

En de 1 minuut wachttijd bij de eerste start wordt kennelijk gebruikt om bestaande instellingen over te nemen. Netwerk instellingen bijvoorbeeld stonden al direct goed.

 

Verwacht echter de Kathrein fw versie 1.07 ook wel op korte termijn, omdat de levering van twin-tuner ufs-922 op diverse plaatsen staat aangegeven op 14 dagen.

 

Ik ben na maanden gebruik nog steeds zeer tevreden over de Kathrein.

 

Groet,

 

 

Bram

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is wat ik eigenlijk bedoel.

Ik kreeg zelf de indruk dat je AAF2.0e in de flash moest hebben omwille van de 2de bootloader.

Doch dit is niet waar. dit kan van eender welke image.

Buiten het opnieuw starten heb ik geen probleem gehad.

 

En of je nu kcc 2.0 of kcc 2.1 maakt niet veel uit.

Het werkt met beide. Alleen zoals je aangeeft heeft kcc 2.1 enkele knoppen minder die je dan weer terug vindt in een menu als je op je rechter muis knop klikt.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er rijst hier een vraagske:

 

Black_64, je schreef: "Ik kreeg zelf de indruk dat je AAF2.0e in de flash moest hebben omwille van de 2de bootloader.

Doch dit is niet waar. dit kan van eender welke image."

 

Dus is het HELEMAAL veilig om dit te proberen op een usb want je kan steeds opnieuw starten van de flash.

...of zie ik toch nog iets over het hoofd?

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie busybox aangegeven als verandering. Is dit een EMU? Worden (andere) EMUs nu ook ondersteund, of komt dit na alfa?

 

Ik ben ook benieuwd of the nieuwe Enigma nu ook twee CAMs met mijn beide kaarten ondersteund?

 

Kathi 910

Multytenne (19.2, 23.5, 28.2, 13 E)

Philips 9000 series (37pfl9632d_10) met ambilight (37 inch): full HD

WD TV Live (vervangt Philips SL300 (stream van PC to TV)

Humax 5400 (buiten gebruik)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat het mij toch al een tijdje bezighoudt, zal ik even mijn vraag herformuleren.

 

Heb steeds gedacht dat de 2de bootloader nodig was om een ba-image te starten met een andere kernel dan in de flash. Maar als het nu lukt om met eender welk image in de flash "E2" vanaf usb-ba te starten; wat is het nut nog van de 2de bootloader? Kan je die dan niet gewoon "uit" laten staan en zodoende op veilig spelen?

 

En betekent dit ook dat je (ik zeg zo maar iets) een toekomstige AAF 1.08 via ba van usb kan starten over bijv. orig. 1.06 soft?

 

Laat maar weten wanneer ik totale nonsens uitkraam.(liefst aangevuld met het waarom)

 

Alvast bedankt voor reacties.

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: dvbs

Dus is het HELEMAAL veilig om dit te proberen op een usb want je kan steeds opnieuw starten van de flash.
...of zie ik toch nog iets over het hoofd?


Dat dacht ik ook. De flash start op met de standaard versie zonder gebruik te maken van de second stage bootloader.

En E2 op een stick start op met de second stage bootloader.

Helaas ben ik wat ongeduldig en zet soms de netschakelaar even snel aan en uit. Met als gevolg dat de Kathi niet meer opstart. Blijft steken op de mededeling Kathrein ufs-910. Waardoor je ook geen boot keuze meer kunt maken.

En ook het opnieuw flashen met emergency boot werkt dan ook niet meer. Want als je wilt flashen moet de second stage bootloader eerst uitgezet worden. En daar kan je dus niet meer bij.

Ik denk dat het daarom mogelijk een betere oplossing is, dat zowel de flash als BA versie beiden gebruik maken van de second stage bootloader.

Ik geef echter de voorkeur om versie 1.06 in de flash te houden.

En aangezien de 2stbl werkt vanuit de flash. Kan deze als er problemen ontstaan ook het opstarten vanuit de flash blokkeren.

En ik heb nog geen eenvoudige methode gezien om dit op te lossen.
Anders dan de flash inclusief emergency boot er opnieuw op te zetten.

De stick blijkt daarna nog geheel intakt en goed te werken. Het ligt duidelijk aan de combinatie flash en de 2stbl.

Helemaal veilig lijkt het derhalve toch niet.

Groet,


Bram
Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry,

 

vorige vraag iets te snel gesteld

 

Bram, je was de vraag al aan het beantwoorden., waarvoor dank.

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik krijg de enigma2 niet op de stick geinstalleerd. Na drie pogingen geef ik het op.

 

Timed Out waiting for: [KCC] #

 

Last log entries:

20081007 122643 TELNET: Send: [swapon "/tmp/usb/XBA (1-1)/swap/swapfile"]

20081007 122643 TELNET: Received: [swapon "/tmp/usb/XBA (1-1)/swap/swapfile"

]

20081007 122644 TELNET: Received: [[KCC] # ]

20081007 122644 TELNET: Send: [cd "/tmp/usb/XBA (1-1)/ba"]

20081007 122644 TELNET: Received: [c]

20081007 122644 TELNET: Received: [d "/tmp/usb/XBA (1-1)/ba"

[KCC] # ]

20081007 122644 TELNET: Send: [./ba.sh extract tdt_rev254_aaf_mod_2.0]

20081007 122644 TELNET: Received: [./ba.sh extract tdt_rev254_aaf_mod_2.0

]

20081007 122644 TELNET: Received: [-----------------------------------------------------

]

20081007 122644 TELNET: Received: [uFS-910 Barry Allen Version 5.3.6_tested_by_AAF_Team running on USB stick

-----------------------------------------------------

]

20081007 122645 TELNET: Received: [Extracting to tdt_rev254_aaf_mod_2.0 from /tmp/usb/XBA (1-1)/UFS_Images/tdt_rev254_aaf_mod_2.0.tar.gz now - be patient ...

-----------------------------------------------------

]

20081007 123144 TELNET: Timed Out waiting for: [[KCC] # ]

 

Toshiba 46RV555D

Pioneer VS-922 + Wharfedale
DM8000 S-C-T OpenATV 4.1
Archsat 85 triple Astra plus Hotbird en een draaibare Triax 88cm

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste A,

 

heb je de Kathi in de "standby mode" gezet met de klok aan? Alvorens de stick te laden.

 

Voor BA installeren moet de ontvanger juist geheel aan staan.

 

Was de keuze partities op de USB stick aanbrengen aangevinkt?

 

Verder moet je voor E2 kiezen voor installeren op een partitie !

 

Het merk en type stick kan ook nog een rol spelen.

 

Gebruik hier een Sony micro Vault. Een dun plaatje met 4 contact strippen, dat ruimschoots onder "motor-kap" past.

 

Groet,

 

 

Bram

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: verkerkbr
Verder moet je voor E2 kiezen voor installeren op een partitie !


Dat was dus de fout bij het installeren.

Helaas, E2 crasht tijdens het opstarten.

De oude versie werkte wel.

Toshiba 46RV555D

Pioneer VS-922 + Wharfedale
DM8000 S-C-T OpenATV 4.1
Archsat 85 triple Astra plus Hotbird en een draaibare Triax 88cm

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste A,

 

je kunt de nieuwe versie eenvoudig vervangen door de oude met KCC.

 

Als verder alles goed staat en werkt. Is het allemaal erg eenvoudig.

 

Maar ja, waarom zou nu de oude versie wel werken en nieuwe versie niet ?

 

Nieuwe versie lijkt duidelijk weer een stap vooruit.

 

Groet,

 

 

Bram

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat iedereen een andere mening heeft over de 2 stage bootloader.

 

Jullie moeten weten dat er een reden is waarom er gekozen is voor deze methode.

Want in het prille begin werd de originele bootloader vervangen door een andere.

Dit had tot nadeel dat je niet meer terug kon en als er iets mis liep je toestel om zeep was.

 

Nu hebben ze voor een veiligere oplossing gekozen en dat is de 2 stage bootloader.

Gelijk ik het heb begrepen zit deze enkel in de laatste AAF images ( vanaf 2.0b en in de AAF 1.06 versie ).

 

Dus op de USB stick zit enkel het BA menu en de images.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dacht dat je geen scart meer aan hoefde te sluiten, dus wel. Daar bleef hij ophangen.

 

Werkt nu wel, maar erg instabiel.Probeerde het netwerk in te stellen, maar dan crasht de zaak.

 

Alles werkt ook niet honderprocent.

USALS draait bij mij wel van 19 naar 13 en terug, maar 23 en 28 oost werkt weer niet.

 

HDMI werkt maar tot 720p, 1080i wil niet lukken.

 

Hopelijk komt er nog een keer een stabiele versie, afwachten maar.

 

Is er al iemand die een emu heeft draaien onder E2?

Toshiba 46RV555D

Pioneer VS-922 + Wharfedale
DM8000 S-C-T OpenATV 4.1
Archsat 85 triple Astra plus Hotbird en een draaibare Triax 88cm

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...