Ga naar inhoud


Ontvangst vanaf HotSpot verbeteren d.m.v. externe antenne en WLAN USB stick


Jürgen

Aanbevolen berichten

Ik heb wel eens USB sticks gezien met een losse antenne.

 

De USB stick kan je zo hoog mogelijk plaatsen door het verlengen van de USB aansluiting. (Verlengkabel) Eventueel een losse versterkte antenne er aan platsen en de open netwerken liggen voor het oprapen.

 

Wat mij opvalt is dat er nog maar weinig 11 N uitvoringen worden aangeboden en als, dan zijn ze vaak veel te duur.

 

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: ilseonline
Ik heb wel eens USB sticks gezien met een losse antenne.

De USB stick kan je zo hoog mogelijk plaatsen door het verlengen van de USB aansluiting. (Verlengkabel) ....


Dat klopt want dat is ook het geval met de door mij hierboven geplaatste USB client, ook deze wordt hoog boven de bomen geplaatst vlak bij de antenne.
Het probleem hierbij is echter dat de USB (verleng)kabels van 5m het hierbij laten afweten omdat de overgangsweerstand van deze kabels meestal zo hoog is dat de voedingsspanning vanuit de laptop naar de USB client onvoldoende blijkt te zijn.

In dit kader gelijk een vraag, zijn er USB kabel van betere kwaliteit die hiervoor bruikbaar zijn of m.a.w. beter functioneren?

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sigma
Jürgen

er staat een schrijf fout in mijn bericht ik bedoelde dat ik zelf hotspots instaleer op campings
ik kon dit niet meer veranderen.

en ja wat jij schrijft daar hoort het inderdaad niet te staan
ik gebruik professioneel spul dat kost inderdaad wat (start set 1200euro zonder installatie) maar dan werkt het inderdaad ook goed.
Krijg je dus gewoon een inlog code en een passwoord .

maar voor jou probleem zijn wel oplossingen als je wil kan ik je wel de link door sturen maar mag hem hier niet neer zetten ivm reclame


Sigma,

Bedankt voor je email

poetsie

En de hartelijke groeten van Poetsdoekje...

 

COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb Jürgen ook gemailt ik hoop dat jullie hier je voordeel mee kunnen doen

 

als er nog vragen zijn meld je je maar

 

ik zal volgende week als ik fotos heb deze hier neer zetten dan kun je zien wat ik bedoel

ik moet volgende week daar nog naar toe om het één en ander afteregelen

Mvrgr Sigma

DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525

Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D

Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sjaak,

Bedankt, maar ik had deze link gisterenmorgen ook al ontdekt.

Nadat ik op deze site een aantal uren de nodige relevante informatie had opgezogen heb ik besloten om voorlopig een WLAN USB aadapter met een externe omnidirectionele magneetvoetantenne te bestellen.

In mijn eerstkomende wintervakantie zal ik e.e.a. testen en dan al dan niet besluiten om alsnog een richtantenne te kopen.

Bij een bekende Marktplaats heb ik in Duitsland de onderstaande WLAN USB 500mW adapter Alfa 500mW AWUS036H met een 9 dBi magneetvoetantenne besteld.

 

 

 

post-21534-1318259943,6346_thumb.jpg

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

zoals gezegt hier een foto van een camping hotspot die ik aan leg

op de foto zie je twee maal een witte antenne en éénmaal een spriet antenne

de onderste witte antenne is voor de draad lose verbinding voor een twede hotspot voor een grooter bereik op de camping

de bovenste is de eigenlijke hotspot.

op de twede foto zie je ook twee witte antennes en een grijse sector antenne deze heeft een berijk van 5 km

Mvrgr Sigma

DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525

Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D

Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

een USB kabel kun je ook niet straffeloos verlengen naar 5m.

Wil je naar 5m dan heb je een kabel met ingebouwde versterker nodig en dan gaat het wel goed.

 

Maar mocht je een goede oplossing hebben gevonden dan hoor ik het graag want ik zit met hetzelfde probleem, maar dan met ontvangst van mijn eigen signaaltje.

Ik moet een afstand van ongeveer 250m overbruggen en even een kabel graven is wel heel veel meters graven + 2 keer onder een weg door en ik kom onderweg de nodige bomen tegen.

Binnen in huis kan ik wel wat op zolder bevestigen maar dan is de afstand tussen computer en wat ik op zolder bevestig ruim 15m

Ik heb zelf zitten denken aan een 2e Linksys oid. maar vraag me af of ik die dan zo kan configureren dat deze dan signalen van het ene modem naar de andere kan sturen.

Zet ik mijn modem boven in de nok en ga ik in de andere woning met de laptop op zolder zitten dan heb ik af en toe wel 1 blokje met een ontvangst van 5%

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...