Gast Drs. IJzerbout Geplaatst: 7 oktober 2008 Geplaatst: 7 oktober 2008 Hallo, mijn oude geliefde KTV bak heeft weer eens kuren. Probleem als volgt: TV draaide met prima beeld/geluid totdat het beeld uitviel en er een enorme herrie uit vandaan kwam. Gevonk en geknetter, rook uit/bij de cascade. Dus ik wist al gauw dat deze naar de eeuwige jachtvelden was. Naar mijn handelaar om een nieuwe te bestellen, maar deze had nog een identieke TV met een andere klacht. Die mocht ik gratis meenemen. De hoogspanning was nog in orde. Dat toestel mee naar huis gezeult en de cascade eruit gesloopt. In mijn oude TV en hij speelde weer als vanouds. Goed onberispelijk beeld...maar toch niet feilloos. Er komt af en toe vonkoverslag uit of bij de cascade. Moeilijk te zien waar, maar wel duidelijk te horen...alle ca 30 seconden: "pats". geen storing in het beeld, alleen iedere keer die "pats". Zeer irretant. Ik vermoed dat er nog iets kapot is, maar wat? Het toestel doet het prima. Als ik al het licht uit doe en de woonkamer verduister is die vonk heel licht te zien en wel in de buurt van de focuserings regelaar. Ook bij het eerste aanzetten komt er een krakende hoogspanningsherrie bij de cascade vandaan. Ik vermoed dat de eigenlijke oorzaak dat de oude cascade kapot gegaan is ergens anders te zoeken moet zijn. Het "pats" effect neemt toe als het beeld naar zwart gaat. Misschein dat iemand me verder kan helpen.
jeevanhoof Geplaatst: 7 oktober 2008 Geplaatst: 7 oktober 2008 Hoi, ik heb bij mij de focus regelaar ook al moeten vervangen, maar het beeld was toen wel wazig. mvg dreambox two , BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra VU+ solo2 met defecte tuners
Gast Drs. IJzerbout Geplaatst: 8 oktober 2008 Geplaatst: 8 oktober 2008 Steve, ik heb de cascade in de oorspronkelijke TV teruggezet. Hier werkt de hoogspanning naar behoren. Deze TV die ik cadeau kreeg, heeft een andere fout: Geen beeld, geen geluid. Ik heb geen zin om hier tijd in te steken en die te reparen en er dan achter te komen dat de beeldbuis al behoorlijk versleten is. Nu heb ik de goede cascade compleet met de print waar ie op staat overgezet en nu is mijn oorspronkelijke TV weer in orde. Geen gespetter meer van vonken. Dus de fout zat ´m in die print. Daar zitten een handvol R´s, C´s en een trafootje op. Alles nagemeten maar kon niet echt een defekt onderdeel vinden. Hoe dan ook, de TV is weer in orde. Als ik wat meer tijd heb ga ik toch eens kijken wat er met die andere TV die ik cadeau kreeg aan de hand is. Alleen moet ik dan wel een cascade kopen en of ik daar nog zo´n €uro 30 - 40 voor over heb..?
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen