Ga naar inhoud


De politie...mijn beste vriend..!


Gast Drs. IJzerbout

Aanbevolen berichten

Gast Drs. IJzerbout

Hier een voorbeeld van hoe de politie ook kan reageren als je eens een overtreding begaat:

 

Ik rij gisteren met mijn motorfiets naar de bekende discounter om 2 pakken melk te halen. (Nederlander als ik ben: de melk is daar het goedkoopst..!! :D)

Mijn dochter van 6 wilde mee achterop, maar ik heb geen helm voor haar, dus heb ik haar het helmpje opgezet dat bij het paardrijden gebruikt wordt, wetende dat dit niet geoorloofd is.

Omdat het spitsuur was, heb ik een voor mij bekende afkorting genomen en die gaat over een bruggetje waar alleen voetgangers en fietsers overheen mogen. Auto´s en motoren dus niet.

Ik daar dus overheen...ging vele keren goed...maar dit keer komt er net een politie-patrouille wagen me tegemoed en ziet dat ik over dat bruggetje rij.

Ze gingen dus achter me aan en ik werd aangehouden...shit dacht ik...dat gaat geld kosten.

Rijbewijs en papieren graag....Sorry, heb ik niet bij me, die liggen thuis. Ik kon me wel identificeren met mijn ID kaart want die zat in mijn portemonnee...alles OK.

Politie:...dat kind heeft geen goede helm op en hou oud is ze eigenlijk? 6, zei ik. Zo´n paardrij pet mag niet gebruikt worden in plaats van een helm. Wist u dat? Nee, mag dat niet? Nee dus.

Ze lopen om mijn motor heen en zien op het nummerbord dat de TÜV al maanden is afgelopen.

Wist u dat de TÜV veiligheids inspectie is afgelopen? Ehh, wat...is die alweer afgelopen?....ga ik gelijk in orde maken.

 

Alles bij elkaar:

 

1) bruggetje mocht ik niet overheen met een motorfiets

2) geen rijbewijs en kentekenbewijs bij me

3) helm was niet goed, dochter te jong (ze kon niet bij de voetsteuntjes komen)

4) TÜV niet meer geldig

 

Ik kreeg een vriendelijke waarschuwing en moest de resterende 500 mtr. naar huis lopen.

Dochter daar afgezet en ik heb de motor weer afgehaald.

Het rijbewijs/kentekenbewijs hoefde ik niet te later op het bureau te laten zien..geloofden ze ook zo wel.

 

Tja, zo zie je maar weer..de politie kan ook problemen op een vriendelijke manier oplossen zonder gelijk met bekeuringen te slingeren. whistle

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 46
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

ja het kan ook je ergste vijand zijn... als ze niet zelf mogen nadenken.

men verwachte dus dat je het nooit meer zal doen

 

maar eh

Citaat:
...dat kind heeft geen goede helm op

dat siert een zorgzame vader niet echt

ongelukje is snel gebeurd en ze zit in een rolstoel

 

chiao

Footstompin' Music

Grand Funk Railroad

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Drs. IJzerbout

Helemaal gelijk in...maar daarom reed ik stapvoets via een heel rustig weggetje waar nauwelijks verkeer komt.

Het vallen van een paard met die pet is veel gevaarlijker. En die kans is vele malen groter bij een kind van 6.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Drs die agenten liepen dan toch zeker tegen de pensioengerechtigde leeftijd he????Of ze waren toch al van plan om een echte baan te gaan zoeken.Anders had je dit nooit gered.

Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers.

Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet nog van 30 jaar geleden ,toen ik nog vaker met een

vrachtwagen door duitsland reed, als ik toen aangehouden

werd was het eerste wat ze vroegen "Was haben Sie geladen".

 

Daar bedoelde ze dan mee "geef mij iets van jou bloemen/vlees/vis dan mag je doorrijden"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...