Ga naar inhoud


De politie...mijn beste vriend..!


Gast Drs. IJzerbout

Aanbevolen berichten


  • Reacties 46
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ik ben bang dat ik je wel een boete had gegeven als ik de politieman was. Dat je papieren niet bij je hebt of over een loop/fiets bruggetje kart is niet boete waardig. Maar dat jij je dochter in gevaar brengt wel.

 

Stel je voor dat er ineens een of ander beest oversteekt of onverwacht remmen. Je dochter vliegt er vanaf, kan zich niet goed vasthouden etc. Dan is die boete het betere scenario.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt 't wel over de duitse politie!!

De nederlandse had je vier bekeuringen gegeven. Dat is gemakkelijker dan optreden tegen reljeugd, geweldplegers etc.

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Codx
Ik ben bang dat ik je wel een boete had gegeven als ik de politieman was. Maar dat jij je dochter in gevaar brengt wel.


Vroeger hadden allemaal geen helm en was er ook geen sprake
van iemand in gevaar brengen. Een helm is anno 1990 waarbij
iedereen maar "beschermd" moet worden gezien het standpunt
van de laatste regeringen (simpele zielen) om maar de diverse
fabrikanten, leveranciers een financiele prikkel te geven.

Los daar van.
Op zich een te koesteren moment dat de politie zo reageert.
Blijkbaar in een hechte gemeenschap, kan ik over meepraten.
Het kan dus blijkbaar wél. De politie kan dus blijkbaar je
beste vriend zijn maar dan heb ik het niet over die provinciaaltjes.
Die schrijven er maar op los.

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Rob út Fryslân
Origineel bericht van: Con
Vroeger hadden allemaal geen helm en was er ook geen sprake
van iemand in gevaar brengen. Een helm is anno 1990 waarbij
iedereen maar "beschermd" moet worden gezien het standpunt
van de laatste regeringen (simpele zielen) om maar de diverse
fabrikanten, leveranciers een financiele prikkel te geven.



Die helmplicht is naast de gordelplicht toch wel de grootste oplossing tegen hersenletsel gebleken.
Zomaar zeggen dat de helmplicht alleen goed is voor de fabrikant en winkelier is dan ook af te doen als nonsens.
De echte motorrijder stapt niet zonder helm op de motor.
Link naar reactie
Delen op andere sites

gezien het feit dat ik meer dan 6 jaar in duitsland woonde werkte en onderweg was, moet ik enkele toch uit de droom helpen die denken dat dit per toeval een "dorpse houding" is van de "champetter" aldaar.

 

neen zelfs in grote steden wordt je vaderlijk toegesproken door een polizei-snotneus (en met recht)

 

Maar dat is namelijk ook in nederland mogelijk (hetgeen drs ijzerbout is overkomen)

 

enkel een weldenkend, gezond en slim politie agent zal alles wegende tot een zelfde besluit kunnen komen (hier of in timboektoe)

 

en dan is de kwestie eerder zijn er nog soeverein weldenkende politie agenten op straat die (volgens onze minister bz) geen quotum bonnenboekje meedragen?

 

cheers

Footstompin' Music

Grand Funk Railroad

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

In Duitsland heeft een agent de mogelijkheid te kiezen tussen een bon en een belering.

Soms vraagt hij je ook wat je liever hebt.

 

Dat kan betekenen, dat hij je 10 minuten lang uitlegt, waarom je niet op het voetpad mag fietsen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tonskidutch

en dan is de kwestie eerder zijn er nog soeverein weldenkende politie agenten op straat die (volgens onze minister bz) geen quotum bonnenboekje meedragen?

cheers


Wat denk jezelf Ton? Dienders hebben weinig keus anders kunnen ze een andere job gaan zoeken. Korpsen krijgen een prestatiebeloning bij het behalen van de targets. Het quotom bonnenboekje is er 1 van en er zijn er nog veel meer ;-)

****Force 1145S, Triax 88, 2e HH Stab120, can.dig. Apple os leopard****

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is voor zover ik het begrepen heb momenteel niet meer een kwestie van genoeg buiten zijn, maar de (vaak zwaar balende) agenten moeten een bepaald bonnenquotum halen willen ze nog enige kans op promotie houden en niet op hun sodemieter krijgen. Ingevoerd onder het motto "elke verandering is een verbetering" door de een of andere debiele manager(/staatssecretaris?).

Corrigeer me als ik fout ben ingelicht.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...