Ga naar inhoud


De politie...mijn beste vriend..!


Gast Drs. IJzerbout

Aanbevolen berichten

@Con.

 

"Vroeger hadden allemaal geen helm en was er ook geen sprake

van iemand in gevaar brengen. Een helm is anno 1990 waarbij

iedereen maar "beschermd" moet worden gezien het standpunt

van de laatste regeringen (simpele zielen) om maar de diverse

fabrikanten, leveranciers een financiele prikkel te geven".

 

Vroeger, ja.

Mijn eerste motorfiets had ik in 1954.

Reed altijd met helm.

Vier vrienden van mij met motorfiets, ook!

 

In juni 1959 heeft mijn helm - een aluminium helm met een soort kartonnen zonneklep - mij het leven gered nadat ik in Den Haag geen voorrang had gekregen en met mijn snuffer 10 meter plat over de kinderkopjes ben gedenderd.

 

Het pijnlijke was alleen, dat ik tijdens het loswringen van de helm van mijn hoofd - ik was bewusteloos -, dit niet zo prettig vond omdat ik tijdens deze handeling ontwaakte.

 

Mijn ouders waren ook minder blij, daar ik in november/december 1958 een zware coma had overleeft, niet het gevolg van een ongeluk en zoonlief weer met een een ambulance thuis werd gebracht.

 

Dus ik kan het tot mijn spijt niet eens zijn met jouw stelling.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 46
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ook ik heb goede herrinneringen aan het dragen van een helm.

In 1978 heb ik een brommer ongeluk gehad,waarbij ik met m`n kop naar beneden en m`n benen omhoog een aantal meters over het asfalt streepte.

Alsof je een lucifer aan strijkt zeg maar.

Het "enige" dat ik er aan overhield was een knie die in de prak ligt.

Voor de rest kan ik alles nog na vertellen.

Zo zie je maar dat een helm wel degelijk voordelen kan hebben.

 

HALLO [deze text leest u alleen als u een illigale versie van windows heeft]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Cloak

Wat denk jezelf Ton? Dienders hebben weinig keus


beetje late reactie mijnerzijds,

maar ik ken enkele dienders persoonlijk
tegen de bewering in een interview op nationale tv gegeven over de quota "die niet zou bestaan" kwam geen politiebond of diender in actie.
zwijgen
was dat in het kader van de loon-onderhandelingen?

betreffende de helm draagplicht kan ik enkel melden dat ik blij was hem op te hebben gehad EN dat ik het zelfs voorbeeldig vind dat in duitsland kinderen dat ook op de fiets verplicht zijn
evident

chiao

Footstompin' Music

Grand Funk Railroad

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Pestvogel
Citaat:
Dienders hebben weinig keus anders kunnen ze een andere job gaan zoeken.


Ok, maar laat ze dan ook niet lopen te mauwen dat er geen waardering en respect meer voor ze is.


Volgens mij mauwt er geen diender hier maar forumleden die het noodlot tarten door overtredingen te plegen en lopen te mauwen dat de diender zijn werk doet!!

****Force 1145S, Triax 88, 2e HH Stab120, can.dig. Apple os leopard****

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Cloak
Origineel bericht van: Pestvogel
Citaat:
Dienders hebben weinig keus anders kunnen ze een andere job gaan zoeken.


Ok, maar laat ze dan ook niet lopen te mauwen dat er geen waardering en respect meer voor ze is.


Volgens mij mauwt er geen diender hier maar forumleden die het noodlot tarten door overtredingen te plegen en lopen te mauwen dat de diender zijn werk doet!!


De dienders zijn over het algemeen wel degene die uitmuntend zijn in het uitdelen van bonnen maar wanneer er echt een noodgeval is vaak niet thuis geven omdat ze dan te schijterig zijn.

Nu is het geloof ik ook niet echt aantrekkelijk bij de politie te gaan werken omdat je dus
a ) lijkt wel afgerekend word op het aantal bonnen wat je uitschrijft
b ) grotendeels van je tijd met je administratie bezig moet houden (vanwege die bonnen) i.p.v. op straat aanwezig te zijn
c ) je met handen gebonden bent en vaak niets mag doen omdat je dan weer voor het gerecht gesleept word.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: fatfreddy
Origineel bericht van: Cloak
Origineel bericht van: Pestvogel
Citaat:
Dienders hebben weinig keus anders kunnen ze een andere job gaan zoeken.


Ok, maar laat ze dan ook niet lopen te mauwen dat er geen waardering en respect meer voor ze is.


Volgens mij mauwt er geen diender hier maar forumleden die het noodlot tarten door overtredingen te plegen en lopen te mauwen dat de diender zijn werk doet!!


De dienders zijn over het algemeen wel degene die uitmuntend zijn in het uitdelen van bonnen maar wanneer er echt een noodgeval is vaak niet thuis geven omdat ze dan te schijterig zijn.


Dienders zijn uitmuntend in het uitdelen van bonnen omdat de brave burgers zonodig overtredingen moeten plegen hou je aan de regels dan hoeft de diender ook niet te schrijven. ;-O.

****Force 1145S, Triax 88, 2e HH Stab120, can.dig. Apple os leopard****

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jij was vroeger zeker het braafste jongetje van de klas ? Waar het mij om gaat is het feit dat er door de politie wel eens meer aandacht aan zaken besteed mag worden die het gevoel van veiligheid van de burger bewaken. Als je die gasten nodig hebt zijn ze d'r niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: fatfreddy
Jij was vroeger zeker het braafste jongetje van de klas ? Waar het mij om gaat is het feit dat er door de politie wel eens meer aandacht aan zaken besteed mag worden die het gevoel van veiligheid van de burger bewaken. Als je die gasten nodig hebt zijn ze d'r niet.


Nog steeds braaf! Veiligheidsgevoel is een subjectief begrip. Daar waar mensen zich veilig voelen klagen ze over hardrijders en hondenstront op de stoep etc.

Solliciteer bij de politie en geef het goede voorbeeld.

****Force 1145S, Triax 88, 2e HH Stab120, can.dig. Apple os leopard****

Link naar reactie
Delen op andere sites

Solliciteer bij de politie en geef het goede voorbeeld.

=========================================================

 

IK ben na mijn diensttijd (4Jaar)naar de Rijkspolitie opleidingsschool geweest(Harlingen)was nog de tijd van de politie uw vriend en helper ,echter eenmaal daar bleek alles effe anders .

Heb eieren voor mijn geld gekozen en toch maar een ander beroep gekozen (eigenlijk per ongeluk ingeraakt en doe dat sindsdien).

 

 

Groeten Tijgertje.

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tijgertje
Solliciteer bij de politie en geef het goede voorbeeld.
=========================================================

IK ben na mijn diensttijd (4Jaar)naar de Rijkspolitie opleidingsschool geweest(Harlingen)was nog de tijd van de politie uw vriend en helper ,echter eenmaal daar bleek alles effe anders .
Heb eieren voor mijn geld gekozen en toch maar een ander beroep gekozen (eigenlijk per ongeluk ingeraakt en doe dat sindsdien).


Groeten Tijgertje.


Tijden veranderen he. Heb ook in Harns gebivakkeerd en via de rp naar gp. Doe dit nog met veel plezier doch niet meer in het pak.

Grtz



****Force 1145S, Triax 88, 2e HH Stab120, can.dig. Apple os leopard****

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Cloak
Origineel bericht van: fatfreddy
Jij was vroeger zeker het braafste jongetje van de klas ? Waar het mij om gaat is het feit dat er door de politie wel eens meer aandacht aan zaken besteed mag worden die het gevoel van veiligheid van de burger bewaken. Als je die gasten nodig hebt zijn ze d'r niet.


Nog steeds braaf! Veiligheidsgevoel is een subjectief begrip. Daar waar mensen zich veilig voelen klagen ze over hardrijders en hondenstront op de stoep etc.

Solliciteer bij de politie en geef het goede voorbeeld.


Bij de politie solliciteren als zelfstandig ondernemer zeker ?

Dit filmje geeft ongeveer weer hoe de politie op mij overkomt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: fatfreddy
Origineel bericht van: Cloak
Origineel bericht van: fatfreddy
Jij was vroeger zeker het braafste jongetje van de klas ? Waar het mij om gaat is het feit dat er door de politie wel eens meer aandacht aan zaken besteed mag worden die het gevoel van veiligheid van de burger bewaken. Als je die gasten nodig hebt zijn ze d'r niet.


Nog steeds braaf! Veiligheidsgevoel is een subjectief begrip. Daar waar mensen zich veilig voelen klagen ze over hardrijders en hondenstront op de stoep etc.

Solliciteer bij de politie en geef het goede voorbeeld.


Bij de politie solliciteren als zelfstandig ondernemer zeker ?

Dit filmje geeft ongeveer weer hoe de politie op mij overkomt.



Zelfs een Nederlands kampioen karate is bij de politie komen werken.

Jammer dat je een parkeerwachter vergelijkt met een politie-agent. Heb hier overigens een Amsterdamse diender nog nooit voor zien schrijven. Maar ja daar heb je ook geen lege parkeerplaatsen. ;-O

****Force 1145S, Triax 88, 2e HH Stab120, can.dig. Apple os leopard****

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar ik me het meest aan erger is dat ze je eerst een bon aanzeggen wegens het niet dragen van de gordel en een waarschuwing voor een kapotte richtingaanwijzer en je daarna een hand willen geven en je een prettige dag toewensen.Toen ik die hand weigerde en aangaf geen prijs te stellen op een preek en goede wensen, kreeg ik alsnog de bon voor de richtingaanwijzer.

De menselijke maat is volkomen zoek.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...