Ga naar inhoud


Collecteren


mapi

Aanbevolen berichten

Hall Sat4 allers, even een opmerking aan allen.

 

Ik collecteer elk jaar voor de brandwondenstichting. Er zijn vele collectes per jaar en ik kan me voorstellen dat je niet aan alles ( of helemaal niet ) wil of kan geven. Dat is niet zo een probleem... Maar ik net zoals alle andere collecreurs doen dit vrijwillig. Dan hoef je ons niet uit te schelden omdat je voor die "flauwekul "of wat dan ook voor de deur staat. Een simpel Nee , sorry daar geef ik niet aan is voldoende. Ik ben ook maar een mens....sorry voor dat.. blush

O nog een tip, als je kleine kinderen hebt doe dan de deur gewoon open en zeg dat je niets geeft..... Die kleine kinderen hoor je tot buiten zeggen "mama daar staat een man voor de deur" waarop mamma SSSSSSSSSSSSStttttt zegt.......en doet alsof niemand thuis is... whistle

 

Moest het gewoon even kwijt

Op naar de 2000 .....duurt nog even :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: minplus
Prima werk Mapi. Jullie verhelpen veel ellende.


net niet...ik bezorg sommige mensen een dillemma als ik aan de deur sta....ipv gewoon nee sorry te zeggen zoeken ze allerlei moeilijkere manieren om er onder uit te komen....

Op naar de 2000 .....duurt nog even :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij hebben gewoon een bordje aan de deur hangen dat we niet aan collectanten geven. Ik begrijp de frustratie van mensen heel goed aangezien ze op een bepaald moment 3x per week langs kwamen. En je blijft niet aan de gang om telkens de deur open te doen en je blijven te herhalen. En dan nog sommige collectanten die je aankijken alsof je een misdaad begaat als je ze niks geeft. Ben blij dat we er vanaf zijn!

 

Bovendien wil ik zelf bepalen of en wanneer ik iets aan een goed doel geef en niet onder druk van een ander. Hoop mensen voelen diezelfde druk, houden de deur dicht of geven wat terwijl ze eigenlijk niet wilden. Kortom daar profiteren jullie behoorlijk van.

 

Wat mij betreft mogen ze al die zgn goede doelen organisaties opdoeken. Het meeste blijft toch aan de strijkstok hangen of verdwijnt in de zak in de directie. Voor de duidelijkheid, dat neem ik je niet kwalijk als collectant. Daar kun jij ook niets aan doen.

 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Codx
Wij hebben gewoon een bordje aan de deur hangen dat we niet aan collectanten geven. Ik begrijp de frustratie van mensen heel goed aangezien ze op een bepaald moment 3x per week langs kwamen. En je blijft niet aan de gang om telkens de deur open te doen en je blijven te herhalen. En dan nog sommige collectanten die je aankijken alsof je een misdaad begaat als je ze niks geeft. Ben blij dat we er vanaf zijn!
in principe dient de gemeente vergunningen af te geven voor collectes en daarmee rekening te houden dat het enigszins verdeeld is. En ik ervaar dat degene die nee sorry zeggen dat men een gezicht van schuld doen.... hoeft niet hoor, is echter realiteit
Origineel bericht van: Codx

Bovendien wil ik zelf bepalen of en wanneer ik iets aan een goed doel geef en niet onder druk van een ander. Hoop mensen voelen diezelfde druk, houden de deur dicht of geven wat terwijl ze eigenlijk niet wilden.
natuurlijk moet je zelf bepalen wat je met je geld doet.. ik ervaar echter dat de meesten geen probleem hebben om te geven, sommige hebben inderdaad dat gezicht van ik wil niet maar durf niet nee te zeggen....

Origineel bericht van: Codx
Kortom daar profiteren jullie behoorlijk van.
Klopt niet... Toen ik op leven en dood in de IC van de brandwondenafdeling lag en mijn vrouw en echtgenote vertelden dat ze niet wisten of ik de komende dagen zou overleven heb ik niet geprofiteerd van die stichting waar ik nu geld voor op haal. Mijn ouders echter wel.... whistle veel steun gehad van dat zgn goede doel, sorry smirk
Origineel bericht van: Codx

Wat mij betreft mogen ze al die zgn goede doelen organisaties opdoeken. Het meeste blijft toch aan de strijkstok hangen of verdwijnt in de zak in de directie. Voor de duidelijkheid, dat neem ik je niet kwalijk als collectant. Daar kun jij ook niets aan doen.
daar zit wat in. Ik ben het ook niet helemaal eens dat organisaties die bestaan dank collectes een top hebben die hoge salarissen hebben. Daar besteed ik vele uren vrije tijd door weer en wind voor om een paar euro bijelkaar te krijgen en dat doe ik niet voor hun

Op naar de 2000 .....duurt nog even :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zijn altijd dezelfde die zeggen daar komen ze weer, om de paar dagen iemand anders aan de deur. Maar deze mensen geven nooit iets.

Als jezelf iets of een van je vrienden, buren of familie iets overkomt ga je er anders over denken. Ik ben in ieder geval blij dat ik iets kan geven. Gezondheid is een groot goed !!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat het per gemeente nogal verschilt inderdaad. En of ze allemaal een vegunning hebben weet ik niet en intresseert me ook niet.

 

Ik bedoel niet dat jij persoonlijk profiteert maar de organisatie waarvoor jij je vrijwillige werkzaamheden doet wel. Bovendien ben ik van mening dat als je alle uitgaven van zo'n organisatie kent je niet lang meer vrijwilliger wilt zijn. Er wordt gewoon te veel geprofiteert van goed aardige mensen en hoeveel van dat geld komt er echt op de juiste plek terecht. Je kunt ook stellen: Er worden tenminste mensen geholpen (zoals jij zelf en dat is goed) Dan zeg ik alleen, maar dat kan ook zonder al die graaierij van bovenaf. Kunnen we toch ook op een andere manier bereiken.

 

Als ik ergens geld aan geef dan is dat eerder voor een lokaal clubje waarbij je zelf kunt zien wat er mee gebeurd en op eigen initiatief en absoluut niet aan collectanten.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat ook nog eens is.... als wij met alle collectanten een berg muntgeld hebben opgehaald moeten we betalen voor het storten van zoveel muntgeld bij de bank.... Dus dat graaien begint daar al..... wat wij doen is dat muntgeld wisselen bij de kleine lokale winkels... Die moeten tenslotte betalen bij de bank om wisselgeld te krijgen. We hebben dan papiergeld dat dan kosteloos gestort kan worden op de rekening van de landelijke stichting

Op naar de 2000 .....duurt nog even :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

De topic-starter opende dit topic niet om te vragen of we alsjeblieft willen geven, maar vooral of we de mensen die aan de deur komen alsjeblieft fatsoenlijk willen behandelen. En daar ben ik het helemaal mee eens!!

 

Wat je ook van het goede doel vindt (toevallig geven wij wél aan de brandwondenstichting, maar er zijn ook veel doelen waar we niet aan geven) of hoe vervelend het ook is dat er iemand op een ongelegen moment aan de deur staat, je kunt wel fatsoenlijk blijven en desnoods zeggen dat het je nu niet uitkomt, of dat je bedankt voor de eer. Het zijn ook maar gewone mensen die aan je deur komen, die tenminste wat over hebben voor hun medemens, en dat hoor je niet te beantwoorden met asociaal gedrag!

 

T B

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 waarom geeft de overheid geld aan vrijwilligerclubs zoals deze?

2 hoeveel verdient de manager van de hartstichting?

 

Nu weet je waarom ik een collectant heel snel de deur wijs of de deur niet open doe.

Astra 1 zit bij mij op  31,5°E,  28.2°E, 19.2°E
Astra 2 zit bij mij op 19.2°E, 28.2°E
Astra 3 zit bij mij op 23.3°E,23.5°E

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...