Ga naar inhoud


Collecteren


mapi

Aanbevolen berichten

Ook ik geef maar aan een paar "goede doelen".

De meesten krijgen gewoon "Nee,dank je" te horen

en gaan dan gewoon weer weg.

Wat ik wel een keer heb gezien,is dat er 2 kinderen aan de deur stonden

met de vraag of ik wat wou geven voor ik weet niet meer waarvoor.

Ook daarvoor bedankt,maar toen ik verderop achter hun keek,

zag ik een vrouw staan toekijken.

Ik kreeg het idee dat ze via haar kinderen probeerde wat meer op te halen

omdat ,denk ik, de meeste mensen eerder aan een kind geven

dan aan een volwassen persoon.

Die manier van collecteren vind ik dan wel bedenkelijk hoor...


 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

De meeste collecte stichtingen zijn in een slecht licht komen

te staan omdat maar b.v. 50 euro cent in afrika aannkomt van de

100 euro (overdreven gezegd).

Er zijn zelfs stichtingen die met verlies draaien waardoor 0,00

op de juiste plek aankomt.

 

Ik weet niet meer welke goed of slecht zijn.

 

Ik kam ze hierdoor over 1 kam ,dus NEE voor iedereen

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@mapi, ik kan alleen maar respect opbrengen dat er uberhaupt nog mensen te vinden te zijn die zich belangeloos inzetten voor een goed doel.

ik geef aan elke collectant aan de deur (niet de jackpot, dat dan weer niet, maar ze gaan nooit met een lege bus weg smile ).

ik verdom het alleen om aan geloofsbedelaars te geven, alleen aan goede doelen (brandwondenstichting, kwf, hartstichting, dat soort toko's).

het zou ook niets voor mij zijn, ik denk dat er teveel ruiten zouden sneuvelen smile

 

 

respect aight,

merDe

deze ruimte is te huur
Link naar reactie
Delen op andere sites

Alle respect voor de collecteurs van de goede doelen.

Ik geef zelf altijd wat,maar een lekker gevoel heb ik er niet bij.

Waarom,vreemd dat zoiets in deze tijd nog nodig is,we betalen volop belasting,ziektekosten en dan wordt er gecollecteerd voor brandwonden,nier hartstichting enz.

Waarom verhogen ze de ziektekosten dan niet,of is dit niet relevant met elkaar.

Betreft grootscheepse acties voor landen ver uit de buurt,hierbij heb ik echt twijfels of het goed besteedt wordt.

Ik denk dat iedereen het maar doet,zeker voor de genoemde stichtingen,maar dat het bij een ieder onduidelijk is.

Dure directies enz ondanks dat het een schichting is stoort vele onder ons.

Maar evengoed petje af voor diegene die hun kostbare vrije tijd er in steken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: kees hekstra
laat de regering maar wat meer schuiven met geld.Maar nee die geven het liever aan het buitenland uit etc!!!! eek


Als de regering schuift, schuiven wij.
Makkelijk schuiven toch?

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W11, Intel Nuc i5 met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pedro Newbie

Ook hier zojuiste de collectant aan de deur gehad voor de brandwondenstichting. Hier bij huize Pedro Newbie gaat over het algemeen geen collectant van de deur zonder wat te krijgen.

Ik vind het wel een goede zaak dat deze stichtingen bestaan en niet te vergeten de vrijwilligers die hier hun vrije tijd in steken.

 

Als een ieder een héél klein beetje van zijn rijkdom af zou staan aan dit soort instellingen zou het in de maatschappij ook wat fleuriger zijn.

 

De argumenten dat de regering maar voor dat soort stichtingen moet zorgen veranderen in "moet daar nu geld aan gegeven worden" als dit wel zou gebeuren.

 

[generalisatie modus]

Ook de mensen die over het algemeen zwaar tegen ontwikkelingshulp zijn, zijn ook vaak degenen die hard roepen wat al die buitenlanders/vluchtelingen hier doen.

Als wij met z'n allen daar de problemen een beetje proberen op te lossen dan zal de toestroom van vluchtelingen misschien ook wel minder worden?

[/generalisatie modus]

 

Zelf al zou de directeur van eender welke stichting dan ook anderhalve ton per jaar verdienen, als deze directeur door zijn visie en talenten daardoor 3 ton per jaar MEER ophaald dan b.v. een directeur die het belangeloos doet, dan is die zijn geld dubbel en dwars waard.

 

En als laatste: MAPI RESPECT!! Jij bent een van de personen die de maatschappij wat leefbaarder maakt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Behalve de collectanten krijg je toch ook nog allemaal acceptgirokaarten thuis gestuurd?

Of ben ik de enige die elk jaar zo'n 25kg aan schooigiros binnen krijg?

Als je de één iets geeft lijkt het alsof de anderen dat ruiken en licht je brievenbus nog voller.

Vooral die van de Alzheimer zijn telkens vergeten dat ze al iets gehad hebben.(is geen grap)

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Wij hebben een bordje op de deur dat we geven aan de goede doelen welke wij belanrijk vinden en daarnaast een potje met geld wat men kan verdelen, het een bakje een de muur waar normaal ca. 20 euro/maand aan kleingeld in zit.

 

We wonen in een rustige buurt, maar het valt op dat er naast de collectes welke 2 euro uitnemen het bakje regelmatig door een collecteur volledig leeg wordt achtergelaten. Deze verpesten het voor de overigen welke wij daarna aan de deur nee moeten verkopen. We geven per maand ca. 40 euro aan goede doelen en dat vind ik, persoonlijk, niet weinig.

 

Maar wat ik wil zeggen: veel wordt verpest door de zogenaamde 'directeuren' en foute collectes. Als we wisten dat elke euro direct een goed doel zou steunen, gaven we meer....

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geef altijd 1 euro, er is één uitzondering en dat is de kankerbestrijding omdat ik daar rechtstreeks mee te maken heb gehad (wie niet eigenlijk) die geef ik dus meer.

 

Ik maak nooit iets over.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb niets tegen wat te geven maar maanden is er niets en dan ineens komen ze tot wel 3 a 4 keer per week. Dat gaat wel op de zenuwen werken. Ze kunnen het beter verdelen. Ik denk dat de meerheid dan ook eerder bereid is om wat te geven.

VU+ Duo en 2x dreambox .

--------------------------------

plus 2 ruwharige tekkels

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sinds de affaire met de directeur van de hartstichting (€ 300.00,00 per jaar) , de verminderde koopkracht dankzij de diverse ingrepen van Balkenende en consorten, geef ik niet meer aan collectes. Ik vind het een grote schande dat al deze goede instellingen langs de deur moeten schooien terwijl den Haag milliarden over de balk smijt en driftig door blijft gaan met het geven van ontwikkelingshulp die grotendeels in de zakken van de corrupte bewindslieden aldaar verdwijnt.Om van het subsidiebeleid maar helemaal niet te spreken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pedro Newbie
Origineel bericht van: Pestvogel
Sinds de affaire met de directeur van de hartstichting (€ 300.00,00 per jaar) , de verminderde koopkracht dankzij de diverse ingrepen van Balkenende en consorten, geef ik niet meer aan collectes. Ik vind het een grote schande dat al deze goede instellingen langs de deur moeten schooien terwijl den Haag milliarden over de balk smijt en driftig door blijft gaan met het geven van ontwikkelingshulp die grotendeels in de zakken van de corrupte bewindslieden aldaar verdwijnt.Om van het subsidiebeleid maar helemaal niet te spreken.


De affaire met de directeur v/d hartstichting ging over € 170.000 maar dat terzijde.
Dat het een schande is dat ze langs de deuren moeten schooien ben ik met je eens, maar moet je dan maar niets doen, dat vind ik persoonlijk een nog slechter scenario.

Natuurlijk is het te betreuren dat ontwikkelingshulp bij de verkeerden terecht komen zoals de corrupte bewindslieden maar is dat een reden om dan maar niets te geven? Hetzelfde geldt hier in Nederland, er komen uitkeringsgelden terecht bij figuren die totaal geen uitkering nodig hebben en er lustig op los klussen/liegen/bedriegen maar moeten we daarom alle uitkeringen stopzetten? Lijkt mij niet.
Wat je met het subsidiebeleid precies bedoeld weet ik niet maar dat zal een soortgelijke redenatie zijn.

Het is je goed recht om zo te denken/doen, persoonlijk vind ik dat jammer en ben blij dat er toch nog genoeg mensen zijn die er anders over denken.
Laten we wel zijn hoe vaak komt er een collecte aan de deur.
De collectes van de grote instellingen worden over het jaar verspreid, dit is in onderling overleg en vergunning afgifte door gemeente/rijk

Kijk HIER eens voor een voorbeeld van de gemeente Schinnen van het collecterooster, dit schema was het eerste wat ik tegen kwam dus een volledig willekeurig gekozen gemeente.
Daar zie je dat daar 24 collectes in het jaar worden gehouden, als je b.v. 2 euro per collecte geeft is dat minder dan €50 per jaar, een bedrag wat over het algemeen het merendeel van de forumleden hier best zou kunnen missen denk ik. En dan uitgaande van het feit dat alle collectes ook daadwerkelijk bij je aan de deur komen en jij ook op dat moment thuis bent, wat bij mij zeker niet altijd het geval is, dus het bedrag kan wel minder zijn.
Link naar reactie
Delen op andere sites

inderdaad niet elk huis is thuis als ik voorbij kom.... sommige zijn er wel en proberen te doen alsof er niemand is...... moeten nog goed oefenen... Vandaag keek iemand door het raam naar mij en liep vervolgens weg..... en daar sta je dan te wachten.... je hebt die persoon recht in de ogen gekeken, hallo gezegd... en dat was het dan. Sta je dan als vrijwilliger.

 

Ik heb een vaste route. die loop ik 2 keer. Huizen die de eerste keer niet thuis waren stop ik nog eens. Zo kan ik wel zeggen dat er ongeveer 10 % niet thuis is.. De meeste geven 1 a 2 euro. Sommige meer en sommige minder.... Hoe armer de buurt hoe meer men geeft en hoe groter het huis des te minder men te missen heeft...

Op naar de 2000 .....duurt nog even :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...