Ga naar inhoud


En een Nederlander minder


snopper

Aanbevolen berichten

Ik heb net te horen gekregen dat mijn naturalisatie voor de Luxemburgse nationaliteit er door is en dat ik mijn Nederlandse paspoort mag inleveren. Voordat er discussie's gaan onstaan over het hoe en waarom waar ik waarschijnlijk niet op wil ingaan, wilde ik graag 3 punten aanhalen:

- De Nederlandse ambassadeur kon mij geen voordelen van de NL nationaliteit geven tov de Luxemburgse (toch wel raar dat hij mij gelijk gaf)

- Ben gelukkig getrouwd met een Luxemburgse en heb ook kinderen hier

- Heb geen financiele of andere banden meer met Nederland (bijv pensioen opbouw)

 

Groetjes

Snopper

Xtrend ET9500 met OpenPli 3.0 met Kathrein 90cm (19.2 en 23.5)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Drs. IJzerbout

In mijn geval zie ik er geen voordeel erin om de Duitse nationaliteit aan te vragen.

 

Ik woon hier nu al meer dan 25 jaar. Ben blij met mijn NL paspoort.

 

Hier de voordelen en nadelen op een rijtje gezet.

 

Nadeel bij aanvraag Duits paspoort: kost een hoop geld en waarvoor eigenlijk?

Voordeel Duits paspoort: als ik naar Turkije wil hoef ik geen onnodig geld weg te gooien voor een visum. Met een duits paspoort heb je dat niet nodig. Met een Nederlands paspoort wel.

Kan iemand mij dat eens uitleggen?

Zonder de Duitse nationaliteit kan ik hier niet stemmen. Dat zal me echt een worst wezen.

Meer voor en nadelen kan ik niet bedenken. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gefeliciteerd man ! Ik ben overigens wel blij dat je nog steeds gewoon Nederlands spreekt ;-)

 

Elke keer als ik in Luxemburg kom denk ik weer "Hei ass et flott" en zou er ook wel willen wonen. Maarja, het vrouwtje 'hangt' aan Nederland.

 

Kinderen willen gekgenoeg WEL naar Luxemburg verhuizen. Maarja, moeders heeft de zwaarste stem in deze.

 

Blijft dus bij vakantie.....;-)

 

Nogmaals proficiat !

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Drs. IJzerbout
Voordeel Duits paspoort: als ik naar Turkije wil hoef ik geen onnodig geld weg te gooien voor een visum. Met een duits paspoort heb je dat niet nodig. Met een Nederlands paspoort wel.
Kan iemand mij dat eens uitleggen?


Dat komt doordat de Turken vanuit Turkije naar Nederland ook moeten betalen voor een visum en dus zeggen de Turken op hun beurt dat de Nederlanders dan ook maar moeten betalen.

Turken die naar Duitsland gaan hoeven geen visum te kopen en dus hoeven Duitsers die naar Turkije gaan ook geen visum te kopen.

Voor Elk land waarvoor de Turken een visum moeten kopen geldt dat ook de omgekeerde weg een visum moet worden gekocht.

* VU+ Duo 2 sat/kabel - Amiko A3 combo - Coolstream Trinity - Dreambox 800 HD SE - Xsarius Fusion HD SE - Mag254 iptv *

* LG 65inch smart 3D tv - Playstation 4 *

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...