snopper Geplaatst: 7 oktober 2008 Geplaatst: 7 oktober 2008 Ik heb net te horen gekregen dat mijn naturalisatie voor de Luxemburgse nationaliteit er door is en dat ik mijn Nederlandse paspoort mag inleveren. Voordat er discussie's gaan onstaan over het hoe en waarom waar ik waarschijnlijk niet op wil ingaan, wilde ik graag 3 punten aanhalen: - De Nederlandse ambassadeur kon mij geen voordelen van de NL nationaliteit geven tov de Luxemburgse (toch wel raar dat hij mij gelijk gaf) - Ben gelukkig getrouwd met een Luxemburgse en heb ook kinderen hier - Heb geen financiele of andere banden meer met Nederland (bijv pensioen opbouw) Groetjes Snopper Xtrend ET9500 met OpenPli 3.0 met Kathrein 90cm (19.2 en 23.5)
Satdorus Geplaatst: 7 oktober 2008 Geplaatst: 7 oktober 2008 Gefeliciteerd Snopper! Mooi landje, het ga je goed daar.
gigantaandemuur Geplaatst: 7 oktober 2008 Geplaatst: 7 oktober 2008 Ik geef je geen ongelijk daar in dat is zeker. "You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time"
mapi Geplaatst: 7 oktober 2008 Geplaatst: 7 oktober 2008 proficiat met je neutralisatie tot letzeburger Op naar de 2000 .....duurt nog even :-)
Gast Drs. IJzerbout Geplaatst: 7 oktober 2008 Geplaatst: 7 oktober 2008 In mijn geval zie ik er geen voordeel erin om de Duitse nationaliteit aan te vragen. Ik woon hier nu al meer dan 25 jaar. Ben blij met mijn NL paspoort. Hier de voordelen en nadelen op een rijtje gezet. Nadeel bij aanvraag Duits paspoort: kost een hoop geld en waarvoor eigenlijk? Voordeel Duits paspoort: als ik naar Turkije wil hoef ik geen onnodig geld weg te gooien voor een visum. Met een duits paspoort heb je dat niet nodig. Met een Nederlands paspoort wel. Kan iemand mij dat eens uitleggen? Zonder de Duitse nationaliteit kan ik hier niet stemmen. Dat zal me echt een worst wezen. Meer voor en nadelen kan ik niet bedenken.
Gast ozzo Geplaatst: 8 oktober 2008 Geplaatst: 8 oktober 2008 Gefeliciteerd man ! Ik ben overigens wel blij dat je nog steeds gewoon Nederlands spreekt ;-) Elke keer als ik in Luxemburg kom denk ik weer "Hei ass et flott" en zou er ook wel willen wonen. Maarja, het vrouwtje 'hangt' aan Nederland. Kinderen willen gekgenoeg WEL naar Luxemburg verhuizen. Maarja, moeders heeft de zwaarste stem in deze. Blijft dus bij vakantie.....;-) Nogmaals proficiat !
Tonskidutch Geplaatst: 8 oktober 2008 Geplaatst: 8 oktober 2008 drie punten die je aanhaalt - in europa is het (mag het) niks uitmaken - heel fijn, proficiat - pensioen is per discipline/vakrichting afhankelijk soms een probleem in ieder geval gefeliciteerd met je nieuw paspoort chiao Bluesette Toots Thielemans
Fiene56 Geplaatst: 8 oktober 2008 Geplaatst: 8 oktober 2008 Blijft de grote vraag. Hoe vullen we dit grote gat weer op Veel succes in luxemburg VU+ Duo en 2x dreambox . -------------------------------- plus 2 ruwharige tekkels
pukje Geplaatst: 8 oktober 2008 Geplaatst: 8 oktober 2008 Het gemiddelde EQ van de bevolking van luxenburg zal nu wel flink gestegen zijn.
edbe Geplaatst: 8 oktober 2008 Geplaatst: 8 oktober 2008 ik woon al 36 jaar in het zuiden, maar spreek geen Nederlands, wel plat 2 x Gigablue UHD & Bigsat & T90 (30w-24w-5w-1w-7o) & (52o-42o-39o-28o-23o-19o-16o-13o-9o-5o-2o)
Pestvogel Geplaatst: 8 oktober 2008 Geplaatst: 8 oktober 2008 Plat ? Bedoel je soms Limbabwaans ? Gezellig taaltje !
mapi Geplaatst: 8 oktober 2008 Geplaatst: 8 oktober 2008 Origineel bericht van: Edbe ik woon al 36 jaar in het zuiden, maar spreek geen Nederlands, wel plat dus je spreekt niet maar de deis kalle en moele en misschien schwetze Op naar de 2000 .....duurt nog even :-)
Greatone Geplaatst: 8 oktober 2008 Geplaatst: 8 oktober 2008 Origineel bericht van: Drs. IJzerbout Voordeel Duits paspoort: als ik naar Turkije wil hoef ik geen onnodig geld weg te gooien voor een visum. Met een duits paspoort heb je dat niet nodig. Met een Nederlands paspoort wel. Kan iemand mij dat eens uitleggen? Dat komt doordat de Turken vanuit Turkije naar Nederland ook moeten betalen voor een visum en dus zeggen de Turken op hun beurt dat de Nederlanders dan ook maar moeten betalen. Turken die naar Duitsland gaan hoeven geen visum te kopen en dus hoeven Duitsers die naar Turkije gaan ook geen visum te kopen. Voor Elk land waarvoor de Turken een visum moeten kopen geldt dat ook de omgekeerde weg een visum moet worden gekocht. * VU+ Duo 2 sat/kabel - Amiko A3 combo - Coolstream Trinity - Dreambox 800 HD SE - Xsarius Fusion HD SE - Mag254 iptv * * LG 65inch smart 3D tv - Playstation 4 *
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen