Ga naar inhoud


antenne dvb-t


Gast lovami

Aanbevolen berichten

Hallo ik ben nieuw hier en had een vraagje over ontvangst van dvb-t. Ik heb een panasonic tv met dvb-t tuner en ik ontvang fta hier in Boekel (NB) op een soundex camping antenne (op zijn kant) ned 1-2-3 en omroepbrabant, waarschijnlijk op Helmond (reeds in gebruik?)de ontvangst is 100% (ook van de betaal kpn zenders). Ook pak ik op de voorkant van mijn huis zo'n 30 "duitse" zenders waaronder RTL, Vox, Europsport, Cnn ed. Omdat deze antenne aan de voorkant van mijn huis(waar ik alle zenders ontvang, op andere plaatsen ontvang ik minder zenders) de beste ontvangst heeft (zuid-oost)wil ik hem vervangen voor zo'n Funke/Kpn/Konig vinnetje ivm met het aanzicht. Heeft iemand hier in de regio Helmond ervaring mee, ontvang ik op zo'n ding deze zenders ook? Of moet ik kijken of de camping antenne op zolder onder het dak ook z0n goede ontvangst heeft? Een hark is geen optie, ik heb geen schoorsteen op het dak of een antennemast (nieuwbouw).

 

Panasonic DVB-T, Soundex Antenne, Skymaster XL10, UPC kabel

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb vandaag de antenne op zolder gehangen en verschillende posities uitgeprobeerd. De Digitenne zenders geen probleem, de Duitse fta blijft beperkt tot RTL en Vox. De antenne moet dan blijkbaar toch vrij hangen, ben benieuwd of de vinnetjes buiten wel werken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

je kunt natuurlijk ook een fuba yagi ant. nemen is veeeel beter dan al die mini troep met breedband versterker.nadeel, de ruis en stoor signalen worden ook versterkt,waar door interferentie op kan treden.,een triax UHF antenne verst. 20db ruis arm werkt prima met een gewone antenne{hark}Het principe is,aléén de frekentie's versterken die je nodig hebt.Dit geld ook voor digilaal signaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...