Ga naar inhoud

problemen met Thai toetsenbord (USB) op Windows PC ivm MSN messenger

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Een heel eigenaardig probleem ! Mijn Thaise echtgenote heeft haar eigen Thaise laptop (gekocht in Thailand), uiteraard met de standaard Thai toetsen (querty gebaseerd). Hiermee kan ze zonder probleem op MSN. De laatste tijd is er echter een probleem met haar laptop, dit tijdens het booten en om dit voorlopig te verhelpen laten we de laptop in standby staan, dit laatste ter info. Vandaar dat we een alternatief willen, namelijk via mijn vaste PC en een USB Thai klavier. Eerst Azerty naar querty omzetten via Alt Shift = OK

Dan in MSN onder fonts Thai111 kiezen (komt automatisch in symbol mode = de enige keus !). Als ik dan via het Thai keyboard een bericht in het Thais intik, dan klopt alles keurig met wat er op mijn scherm komt. Het eigenaardige is nu dat wat op haar laptop scherm komt helemaal geen Thais is maar eerder lijkt op wingdings of zoiets. Dacht het op te lossen met onder haar MSN fonts ook Thai111 te kiezen. Deze keuze is er echter niet (ontbreekt in de lijst).Zij had versie 7 en ik versie 8.1, dus bij haar ook 8.1 geinstalleerd en wat blijkt nu Thai111 is nog steeds niet te selecteren!!

Misschien nog nuttig, ik heb Windows home (zonder installatieCD)

en zij heeft Windows prof.(eveneens zonder installatieCD)

Heeft er iemand een idee hoe we dit kunnen oplossen ?

Mvg, Dany

Geplaatst:

ga eens naar configuraiescherm > lettertypen, selekteer het font thai111 en kopieer dit naar de laptop van uw vriendin.

haar laptop krijgt wel de juiste informatie, maar beschikt niet over het font om die informatie correct op het scherm te zetten. Maar kwam die laptop niet uit Thailand ?

nu ja, baat het niet dan schaad het niet.

edit : ben eens gaan kijken, denk dat je dit font zult moeten installeren, kopieren alleen zal niet voldoende zijn. Kopieer het ttf/fot bestand ergens in een temp, ga naar configuratiescherm > lettertypes, en selekteer de menu-optie 'bestand' > 'nieuw lettertype installeren'

zo zou het moeten werken

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

• 2 weken later...
Geplaatst:

Sorry voor de late reactie Jean Claude. Het probleem is intussen opgelost. Je hebt gelijk - en dit was duidelijk zo te verwachten - dat de font Thai111 (ca 43 k)gewoon te kopieren van mijn PC naar haar laptop het probleem oplost. Op haar laptop werkt dit 100 %, maar als ze vanaf mijn PC chat naat Thaise vriendinnen dan werkt het terug niet meer, want daar ontbreekt oo het Thai111 font. De oplossing is dus niet praktisch (mijn zou overal het Thai111 moeten doormailen. De enige oplossing is dus toch installeren op mijn PC via landinstellingen en de Windows XP CD. Gelukkig lukte dit met mijn recovery CD.

Mvg, Dany

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen