Smile Geplaatst: 8 oktober 2008 Geplaatst: 8 oktober 2008 Ik heb zelf niet zo'n mooie motor, maar vraag me wel al een tijdje af hoe zowel de azimuth als de elevatie bedient kan worden. Tevens: Stel dat ik een Fibo 90 met een Jeager SuperJack SMR-1224EL en 2x een VBox2 aansluit en bedien is het dan niet zonde van het signaalverlies door de 2x VBox2? Dreambox DM500 (2x), DM7000, DM7025 - MaxPlus HTS 2100S - T90 met 16 lnb - Triax 150 Prime Focus met BSC621-2 lnb - Fibo 120 op Jaeger HQ 1224 SMR-EL met Invacom SNF-031 lnb - Spaun switches.
Gast Drs. IJzerbout Geplaatst: 8 oktober 2008 Geplaatst: 8 oktober 2008 Je vraag is niet echt duidelijk. Waarom wil je 2 van V-boxen gebruiken. Zo´n motor heeft een polarmount bevestiging, daardoor loopt de AZ-EL automatisch goed als de instelling goed is gedaan. Ik zou persoonlijk nooit het HF signaal door zo´n motor willen lussen.
Smile Geplaatst: 8 oktober 2008 Auteur Geplaatst: 8 oktober 2008 Nee, zo'n motor heeft een aparte actuator voor de elevatie. Deze actuator heeft een optische sensor. Een VBox2 kan je vervolgens ombouwen, zodat deze de actuator kan bedienen. De andere VBox kan gebruikt worden voor de azimuth. Deze constructie dient er voor om vanuit de woonkamer de schotel precies te kunnen richten op een satelliet. Niet alle satellieten volgen precies de Clarke belt. Het HF signaal gaat niet door deze motor. Ik heb wel eens vernomen dat een VBox2 voor niet te verwaarlozen demping zorgt. Dreambox DM500 (2x), DM7000, DM7025 - MaxPlus HTS 2100S - T90 met 16 lnb - Triax 150 Prime Focus met BSC621-2 lnb - Fibo 120 op Jaeger HQ 1224 SMR-EL met Invacom SNF-031 lnb - Spaun switches.
columbo Geplaatst: 10 oktober 2008 Geplaatst: 10 oktober 2008 de comunicatie satelieten die niet de clark belt volgen zijn de zg inclince orbit deze zijn meestal bijna afgeschreven,voor weer en spionage satelieten heb je speciale ontvangst apperatuur nodig .voor gewone actuator bedieningen kun je beter een Aston box nemen deze werkt gewoon via DiSEqC 1.2 protocol en geeft geen verlies van signaal.deze kun je gewoon via de dream box besturen,je moet wel alle sat posieties hand matig instellen,helaas bij het vervangen of verniewen vd reciever software moet alles weer op nieuw worden ingesteld.
Smile Geplaatst: 10 oktober 2008 Auteur Geplaatst: 10 oktober 2008 Ik had eigenlijk het idee met deze motor een tikkie omhoog, omlaag, links of rechts te kunnen geven om echt de meest perfecte ontvangst te kunnen krijgen. Dreambox DM500 (2x), DM7000, DM7025 - MaxPlus HTS 2100S - T90 met 16 lnb - Triax 150 Prime Focus met BSC621-2 lnb - Fibo 120 op Jaeger HQ 1224 SMR-EL met Invacom SNF-031 lnb - Spaun switches.
Snuffer Geplaatst: 10 oktober 2008 Geplaatst: 10 oktober 2008 Hiervoor kan je gebruiken de BEE sturing het programma dat zij leveren is niet hierop gemaakt maar Iemand heeft voor mij een program ervoor gemaakt je kan dan vanuit de PC de elevatie sturen. TBS IPTV FEEDS NETWERK MAKEN .
Smile Geplaatst: 10 oktober 2008 Auteur Geplaatst: 10 oktober 2008 Origineel bericht van: Sjaak(k) @smile, hoe denk je dat te gaan doen met diseqc 1.2 sturing vanuit 1 onvanger naar 2 v-boxen toe Dat "draaien" met 1 v-box zal geen punt zijn maar tegelijkertijd ook de "elevatie" met de 2e v-box zal denk ik niet gaan lukken Een onzinnige oplossing lijkt me dit om dit met 2 v-boxen te gaan doen. Je kan in iedere VBox2 een aantal posities op slaan. De VBoxen kan je doorlussen, maar het signaalverlies lijkt me daarbij zeer onwenselijk. Zeker met het idee in het achterhoofd om juist het onderste uit de kan (de schotel en lnb) te halen. Ook weet ik niet of het mogelijk is een aantal zelfde posities in de VBox2 op te slaan voor de elevatie. Echter om vanuit de woonkamer een tikkie omhoog, omlaag links of rechts te kunnen geven vind ik een handige optie. Dreambox DM500 (2x), DM7000, DM7025 - MaxPlus HTS 2100S - T90 met 16 lnb - Triax 150 Prime Focus met BSC621-2 lnb - Fibo 120 op Jaeger HQ 1224 SMR-EL met Invacom SNF-031 lnb - Spaun switches.
Smile Geplaatst: 10 oktober 2008 Auteur Geplaatst: 10 oktober 2008 Origineel bericht van: Snuffer Hiervoor kan je gebruiken de BEE sturing het programma dat zij leveren is niet hierop gemaakt maar Iemand heeft voor mij een program ervoor gemaakt je kan dan vanuit de PC de elevatie sturen. BEE sturing?? nog nooit van gehoord. Hoe werkt dit? Heb je er ervaring mee? Dreambox DM500 (2x), DM7000, DM7025 - MaxPlus HTS 2100S - T90 met 16 lnb - Triax 150 Prime Focus met BSC621-2 lnb - Fibo 120 op Jaeger HQ 1224 SMR-EL met Invacom SNF-031 lnb - Spaun switches.
Gast fatfreddy Geplaatst: 10 oktober 2008 Geplaatst: 10 oktober 2008 Als je een draaibare installatie goed hebt uitgericht zodat ie perfect de clark-belt volgt heb je echt geen actuator voor de elevatie meer nodig.Om een zo goed mogelijk signaal te verkrijgen kun je beter iets meer voor de schotel,lnb,kabel en een gevoelige ontvanger uitgeven.
Smile Geplaatst: 10 oktober 2008 Auteur Geplaatst: 10 oktober 2008 Origineel bericht van: fatfreddy Als je een draaibare installatie goed hebt uitgericht zodat ie perfect de clark-belt volgt heb je echt geen actuator voor de elevatie meer nodig.Om een zo goed mogelijk signaal te verkrijgen kun je beter iets meer voor de schotel,lnb,kabel en een gevoelige ontvanger uitgeven. De schotel is een gregorian Fibo 90. De LNB is een Invacom SNF-031 Universal Single LNB. De kabel is Belden H125. De switch is een Spaun SAR 411. De ontvanger is een Dreambox. Ja, wat kan ik nog verbeteren? Een ander merk ontvanger zal soms wel beter kunnen zijn in de ontvangstgevoeligheid, maar als Dreambox-fan stap je niet zo maar over op een ander merk. Wanneer ik met de ontvanger op het dak sta naast de schotel, dan kan een kleine duwtje links, rechts, onder of boven tegen de achterzijde van de schotel soms een iets hoger ontvangsresultaat opleveren. Dit vooral bij de zwakkere satellieten. Al menig maal heb ik geprobeert de schotel nog precieser af te stellen. In het begin leverde dit nog wel iets op. Ik ben niet ontevreden over de ontvangstresultaten, maar op bijvoorbeeld 68,5 oost en 43,0 west kan ik nog niet alles ontvangen. Zelfs het zoeken naar zenders doe ik bij voorkeur 's avonds bij onbewolkt weer. Dreambox DM500 (2x), DM7000, DM7025 - MaxPlus HTS 2100S - T90 met 16 lnb - Triax 150 Prime Focus met BSC621-2 lnb - Fibo 120 op Jaeger HQ 1224 SMR-EL met Invacom SNF-031 lnb - Spaun switches.
Snuffer Geplaatst: 11 oktober 2008 Geplaatst: 11 oktober 2008 De MotorBEE sturing staat op mijn site. Let op dat de orgine software niet zo geschikt is daarom is de door mij gebruikte gemaakt voor ons doel door REL. de maker van DVBDream en werkt via een USB poort. En elaveren levert wel degelijk winst op zelfs al staat de schotel goed. Dit heb ik samen met Feedhunter Rini lopen testen en je kan het geloven of niet maar er zit wel degenlijk winst in. (voor ons feedhunters dan he gewone reguliere TV uitzendingen lijkt mij niet. maar de zwakke feedsignalen en de 3 E en 20 W zijn wel degenlijk veel beter tot zelfs zonder niet te zien. TBS IPTV FEEDS NETWERK MAKEN .
Smile Geplaatst: 11 oktober 2008 Auteur Geplaatst: 11 oktober 2008 Origineel bericht van: Snuffer De MotorBEE sturing staat op mijn site. Let op dat de orgine software niet zo geschikt is daarom is de door mij gebruikte gemaakt voor ons doel door REL. de maker van DVBDream en werkt via een USB poort. En elaveren levert wel degelijk winst op zelfs al staat de schotel goed. Dit heb ik samen met Feedhunter Rini lopen testen en je kan het geloven of niet maar er zit wel degenlijk winst in. (voor ons feedhunters dan he gewone reguliere TV uitzendingen lijkt mij niet. maar de zwakke feedsignalen en de 3 E en 20 W zijn wel degenlijk veel beter tot zelfs zonder niet te zien. Helaas kon ik niet veel meer vinden op je site, dan een bitmap plaatje van dit programma. Jouw interview in Tele Satellite waarin je ook al sprak over de satellieten op 3 oost en 20 west en je aanpassing aan de Fibo mount met een actuator waren aanvankelijk reden voor mij om eens te zoeken naar een motor met aparte elevatie sturing. btw De Fibo schotel op mijn dak heb ik 4 maanden geleden van jouw gekocht. Nogmaals dank, ik ben er erg blij mee. Dreambox DM500 (2x), DM7000, DM7025 - MaxPlus HTS 2100S - T90 met 16 lnb - Triax 150 Prime Focus met BSC621-2 lnb - Fibo 120 op Jaeger HQ 1224 SMR-EL met Invacom SNF-031 lnb - Spaun switches.
richardes Geplaatst: 11 januari 2009 Geplaatst: 11 januari 2009 Ik heb een Jaeger 1224 EL Supermount Inclined Orbit met een Channelmaster 1.2. Mijn oplossing is het volgende, voor de skew heb ik een Jaeger Superjack EZ-2000 en om de schotel te draaien een VBox II. Perfect werkende configuratie voor mijn DM800. groetjes.
Smile Geplaatst: 19 januari 2009 Auteur Geplaatst: 19 januari 2009 Ondertussen heb ik een Fibo 120 en de Jaeger SMR 1224-EL op mijn dak staan. De actuator voor de elivatie is alleen nodig voor satellieten die niet precies op de Clarke-belt staan. Voor de meeste satellieten hoef ik dus alleen maar de azimuth motor aan te sturen. Het aansturen van de twee motoren doe ik nu met 2 losse positioners. Via een bekende veilingsite heb ik een Tracking Antenna Controller van Sea-Tel voor 50 euro op de kop kunnen tikken. Dit apparaat kan zowel de Azimuth als Elivatie aansturen. Het apparaat kan via een satellietontvanger worden aangestuurd of via een PC worden bediend. Tot slot kan dit apparaat zelfstandig de schotel precies op een satelliet richten, door het ontvangen signaal te meten. Helaas is het pakket nog onderweg vanuit de USA en moet ik er dus nog even op wachten. Dreambox DM500 (2x), DM7000, DM7025 - MaxPlus HTS 2100S - T90 met 16 lnb - Triax 150 Prime Focus met BSC621-2 lnb - Fibo 120 op Jaeger HQ 1224 SMR-EL met Invacom SNF-031 lnb - Spaun switches.
Big fellow Geplaatst: 19 januari 2009 Geplaatst: 19 januari 2009 Origineel bericht van: Smile Via een bekende veilingsite heb ik een Tracking Antenna Controller van Sea-Tel voor 50 euro op de kop kunnen tikken. Weet je toevallig het precieze type nummer van deze TAC? (Gewoon nieuwsgierigheid aangezien ik zelf veel ervaring heb met een TAC-92...) “Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen