Ga naar inhoud


[Diablo Wifi] -> Wie heeft de gbox.bin die erop moet?


Aanbevolen berichten

Hier een korte howto voor Diablo wi-fi and g..x. Hoop de mods zullen goedkeuren.

-Laad met laatste cas studio underworld 1.42 in de Diablo.

-zodra laden afgelopen is, klik op connect. Je krijgt de files van diablo te zien.

-verwijder data en keys files

-in EMU folder ga naar folder 'Tables' en verwijder S2 tables file

-in EMU folder een nieuwe folder aanmaken ( G..X )

-in deze folder plaats cwshare file en g..x file ( kijk boven bij de link - deze file is alleen voor Diablo )

-Uit ervaring blijkt dat alleen WPA werkt goed ermee, dus zet beveiliging op WPA.

-zet je Diablo in je ontvanger op een FTA kanaal

-in configuration zet alles uit behalve EMU ( on )

-in configuration klik op addon en select G..x

Je kan eventueel delayer time veranderen voor betere stabiliteit.

 

Suc6

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 4 weken later...

O.K. KistEdu,

 

Met jouw how-to werkt het nu bij mij als een speer.

 

Ik krijg alleen nog af en toe nog hikjes op de decodering bij sommige kanalen (met name bij simulcrypt kanalen), dus het lijkt alsog de Diablo toch af en toe nog in de eigen files zoekt naar decoderingen.

 

Zou het kunnen dat er nog meer files gedelete moeten worden om dit ook te voorkomen ? Danwel andere tips ?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb inmiddels al wat verder ge-experimenteerd :

 

Als ik alle bin files in de EMU/Nagra directory en subdirecties ook delete, zijn de hiks op alle G**X kanalen keurig weg (en overigens ook helaas m'n beeld op S** V*** , welke codes kennelijk toch nog van de locale UW af komen)

 

Dus ondanks dat ik echt alles op de CAM op 'uit' had staan (behalve de EMU en de G**X natuurlijk), zoekt de Diablo kennelijk toch nog af en toe spontaan op deze Nagra directory.

 

Hoe kan ik dus de emulatie van locale files echt helemaal uit zetten zonder dat ik zoveel extra files moet deleten ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het antwoord heb ik inmiddels zelf ontworpen :

 

Copy van de Cam van \CONFIG\CAIDS bijvoorbeeld de OTHER.XML naar je PC

Rename deze file naar NOTHING.TXT , open hem met het kladblok, en

verander dan de tekst naar :

<caid value=""></caid>

Save the file, en verander de file-naam naar NOTHING.XML

Copieer deze terug naar de CAM naar \CONFIG\CAIDS

 

Dan de CAM in je toestel en via het CAM-menu naar Configuration CAIDS file, en dan "NOTHING" selecteren.

 

Op deze manier werkt je CAM echt alleen maar via de G**X en zijn de hikjes weg....

 

En dan voortaan dus met elke UW update deze file er weer even bij zetten...

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 2 weken later...

Heb me nog wat verder hierin verdiept :

 

Het probleem zit in de overdosis aan CAIDS, en hoe je ontvanger daarmee omgaat...dat kan dus verschillend zijn per ontvanger.

 

Lees bijvoorbeeld de omschrijving die wordt meegeleverd met UW :

______________________

IMPORTANT NOTICE!

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

Many people are reporting that Diablo is slower than other CAMs when you zap through

the channels (means change the channels). This can be true and can either be solved.

Diablo CAM is the only CAM in the market that has the AUTO-PMT function.

Let’s step back and explain what it is an how it works:

Every CAS (Encryption System) has its own ID number called CAID. This number can be

retrieved directly from the streaming (i.e. Seca is 0100, Viaccess is 0500 etc).

In any case the on most of the receivers (not all) the CAM has to declare which CAID

it is capable to descramble. The problems is not with systems like Seca or Viaccess

(unique CAID for all providers) but it comes with IRDETO what has multiple CAID numbers

starting with 06 XX where XX is a variable number. In this case the number of CAID

can be extremely high.The point is that in theory you could declare as many CAID as you

like but most of the receivers accepts just 16 CAID per initialization. All the CAMs

around have pre-configured CAID with the most popular descrambling solution.

Diablo is much more advanced!! It can retrieve the CAID information directly from Streaming!

The CAM needs to send some CAID to the receiver and get the streaming access. The if the

CAID is not one of the declared the CAM with declare the new one obtained from the Streaming.

This is a clever manner to void the above CAID declaration problem. This is not a

100% solution to the problem as some receivers won’t give you the access to the Streaming

if you did NOT declared the right CAID in the beginning! Fortunately this case is pretty

much rare and Diablo then refers to the CAID list.

ALL OF THIS MAKES A LOSS OF TIME WHILE ZAPPING! But it offers the maximum flexibility

for descrambling in Multi-Cas.

IF YOU WANT TO HAVE A FASTER ZAPPING SOLUTION: Then simply set the AUTO-PMT to OFF.

But remember: You have to set and declare the CAID you want to descramble in the CAID.XML

file in the CAM! This enhances you to the maximum (we can do even better) zapping speed

but you may loose CAS compatibility!

 

Remember: AUTO PMT is available on Diablo ONLY!

-----------------

 

Oftewel, de standaard CAIDS file heeft maar 16 algemene (groeps-)CAIDS, die verder niet doorgenummerd zijn tot de daadwerkelijke provider ID's.

In werkelijkheid zijn er namelijk honderden provider-ID's. Je ontvanger, moet maar net in staat zijn om van die algemene CAIDS de specifieke Provider-ID's te maken.

Hetzelfde geldt voor de Auto-PMT funtie, die moet maar net in staat zijn om het juiste provider ID uit je stream te vissen.

Soms lukt dat, soms niet, of niet permanent.

 

Dus mogelijkheid 1 is om zelf een CAID-file te maken die meteen de gewenste (maximaal 16) Provider ID's bevat, en dan kun je Auto-PMT uitlaten.

En mogelijkheid 2 is om de CAID-file leeg te laten, en juist alleen de Auto-PMT te gebruiken.

 

Ik heb mogelijkheid 1 getest op C+ NL en Vlaanderen kanalen, en met name Eredivisie 1,2 en Film2, die nogal eens moeilijk opstarten en veel freezes opleveren.

 

De CAIDS file zag er als volgt uit :

<caid value="0100006A" comment=" Seca " ></caid>

<caid value="0100006B" comment=" Seca " ></caid>

<caid value="0100006C" comment=" Seca " ></caid>

<caid value="0100006D" comment=" Seca " ></caid>

 

Daarnaast nog een extra regeltje toegevoegd in CWSHARE (wat ook nog iets leek te helpen) :

G: { 03 }

 

Nu al uren beeld op PSV-Feijenoord zonder enige hik op .... :-)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, ik gooi er nu toch echt een slotje op, want dit gaat toch gewoon de verkeerde kant uit ben ik bang.

 

Mocht ik het bij het verkeerde eind hebben dan open ik em wel weer, maar vooralsnog krijg ik nu PM's van mensen die het niet eens zijn met mijn beslissing om deze thread weer open te gooien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...