Ga naar inhoud

Triax TDA88 schotel zonder logo. Mogelijk?

Aanbevolen berichten

Gast BraindamageBE
Geplaatst:

Ik heb via een webshop een Triax TDA88 aluminium schotel gekocht.

Deze is aangekomen, maar er staat geen Triax logo op. Is dit mogelijk, of zit ik met een merkloze schotel opgezadeld die ik betaald heb als een Triax schotel?

Geplaatst:

Ja dat is mogelijk.

Hoe is deze geleverd? Compleet in een doos, of als losse onderdelen? Maak er anders eens een foto van.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Geplaatst:

Mijn eerste schotel had ik ook als Triax besteld en had toen ik hem ontving ook geen naam. Wist toen nog niet dat i.h.alg. op een Triax de naam staat. Heb me altijd afgevraagd of ik belazerd was (de handelaar was inmiddels failliet), maar hij heeft wel goed gewerkt (maar m'n huidige Gregs zijn beter).

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Gast BraindamageBE
Geplaatst:

Bedankt voor de antwoorden

Een foto maken gaat momenteel niet (ben aan zee)

De schotel zelf zat in een doos (die open was confused) en alles wat er aan vast moet komen te hangen dat zat in een andere doos bij de rest van de bestelling.

Maar had op een andere webshop ook al gezien dat hij in 2 dozen zou komen die schotel.

De schotel is wel van aluminium en en antraciet, dus dat klopte al.

Op het inklap gedeelte van de LNB stang stond wel een nummer die begon met TD... geloof ik

Geplaatst:

Ik ben ook in de war over een nieuwe Triax. Genaamd TD 110, dit staat zowel op de kartonnen doos als op de montage handleiding. Op de doos staat ook "Stahl" vermeld.

Nu lees ik in een Triax brochure dat TDS 110 van staal is en 12 kg weegt, en TDA 110 van aluminium is en 6,2 kg weegt. TD 110 staat er niet in.

Mijn TD 110, die inderdaad van staal is, weegt 8,6 kg (incl mastklem). Wat heb ik hier dan eigenlijk, een chepo stalen uitvoering of is die brochure fout?

Dr.HD F16, TBS 5927, ET 8500, T-55 voor 9/13/19/23/28/39/42/45°O, Technisat 52/53°O, Laminas 120cm 1°W...68°O.

Geplaatst:

Zeker via ibay.de gekocht? Ik heb precies hetzelfde meegemaakt, schoteltje staat prima overigens.....

Lekker klooien met mijn 7025, TDT4U, HD (DVB C/S2) HTPC met DVBViewer Recording Service (!!!), DM500 en dbox II

*** Assumption is the mother of all f*ckups !!! ***

Geplaatst:

Nee, gewoon bij een bekende handelaar afgehaald. En ook hier werkt die prima, en m'n Moteck zal het gewicht ook vast geen bezwaar vinden...

Het blijft mysterieus dat voor de stalen schotel ook de benaming TD gebruikt wordt, dit is vragen om verwarring. Zoals bij ondergetekende!

Dr.HD F16, TBS 5927, ET 8500, T-55 voor 9/13/19/23/28/39/42/45°O, Technisat 52/53°O, Laminas 120cm 1°W...68°O.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Sjaak(k)
De schroeven van de zelfbouw Triax fixeer ik meestal door de schroefdraad met een combinatie tang iets te torderen(beschadigen)zodat de moer niet losloopt wink

Dan kan je toch beter een borgmoer gebruiken, dan hoef je niets te beschadigen en alles blijft perfekt vastzitten. Bij demontage hoef je enkel de moer na een paar maal te vernieuwen.

Dreambox DM920UHD - Echostar 120cm draaibaar - Tooway Internet

Geplaatst:

Ik heb mijn 1.10 m Triax gekocht in Lux.Zat in een originele doos met op de schotel koeien van letters.Is trouwens de alu uitvoering.Je had ze in 3 kleuren.Heb dit jaar ook nog een 78 cm gekocht.Idem hiervoor.Deze Alu's wegen een stuk minder dan de stalen broeders.Voor de prijs die ik ginds betaalde kon ik het niet laten.Je betaald hier meer voor een piraatschotel in staal.Heb trouwens ook liever het type waar jezelf de mount moet vastzetten met boutjes.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Geplaatst:

Triax verkoopt schotels in 1 doos dit zijn de schotels met merk er op en vastgepopte plaat. daarnaast verkopen ze ook een losse plaat met hierbij een doos met daarin alle restmateriaal.

En ze veropen de zelfde schotel met alle onderdelen los er bij.De laatste 2 hebben geen triax logo.Daarnaast zijn de hirschman schotels ook van triax.Alles heeft te maken waar de handelaar ze inkoopt (hirschman vaak bij elektrotechnische groothandels)en de 2 zonder logo worden alleen per 5 of meer verkocht en door het niet zo uitvoerig verpakken zijn ze daarom goedkoper voor de handelaar.

Over de kwaliteit bij mijn weten zijn deze allemaal gelijk.

sab ultimate hd 88cm schotel (2 keer zelfde installatie)

samsung dvbt

Gast BraindamageBE
Geplaatst:

Thx voor de reacties mensen smile was het topic even uit het oog verloren blush

Maar ik weet nu dus dat ik gerust kan zijn :D

De mijne kwam via een webshop op een_of_andere_veiling_site.de, en het was er ook eentje met de onderdelen appart en een gewone doos zonder iets op. Zal dus als verklaring hebben wat clemens2 zegt.

De mensen van die webshop zullen ze wel in Bulk hebben aangekochten.

Is trouwens sjiek hoe licht die alu schotels zijn

De alu versies hebben ook de TD code, maar TDA en de stalen zijn TDS, maar gelukkig staat het er meestal wel bij of ze van staal of alu zijn dus de mensen die de code niet kennen lopen toch niet zo'n groot risico de verkeerde te kopen

Geplaatst:

"Triax verkoopt schotels in 1 doos dit zijn de schotels met merk er op en vastgepopte plaat. daarnaast verkopen ze ook een losse plaat met hierbij een doos met daarin alle restmateriaal.

En ze veropen de zelfde schotel met alle onderdelen los er bij."

De laatste 2 hebben geen triax logo.

HUH?

De laatste misschien niet, maar Triax verkoopt ze in 1 doos met de vast gepompte plaat, en ook de losse plaat met een doos met rest materiaal, deze zijn beide voorzien van een Triax logo.

Vu+ Solo, Vu+ Duo, Vu+ Duo2, 1x Delta Star 120cm draaibaar, 1x Delta Star 90 draaibaar, 2x Delta Star 55 vast ( Astra 1 en 3 )

Geplaatst:
Origineel bericht van: marc74
Wij hebben hier "bulk" dozen met 10 triax schotels en daar staat toch echt geen logo op...

Ik heb er nog een paar staan, ook de "bulk" er daar staat gewoon het wel bekende logo op, zowel de 64, 78, en 88 cm. Dit zijn allemaal losse platen, met de dozen erbij met rest matrialen.

Ze komen recht streeks van de groothandel.

Vu+ Solo, Vu+ Duo, Vu+ Duo2, 1x Delta Star 120cm draaibaar, 1x Delta Star 90 draaibaar, 2x Delta Star 55 vast ( Astra 1 en 3 )

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen