Ga naar inhoud

ARD's analoge uitzendingen ten einde in 2010

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Volgens een artikel van vandaag op satmag.fr zouden ARD (en ook ZDF) de analoge uitzendingen op Astra staken in 2010 en dit gelet op de hoge kosten, de omschakeling naar HD-uitzendingen en het verminderd aantal analoge kijkers.

Enige bronvermelding was er niet te vinden in het artike

Greets

• Reacties 35
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:

Zou dan dus betekenen dat er in 2010 weer een aantal digitale transponders bij kunnen komen! smile En ik denk dat veel Duitse kijkers er niet zo blij mee zijn. Er zijn nog een hoop analoge kijkers in Duitsland toch?

Geplaatst:

Dat is goed nieuws!

Ik tel 41 analoge transponders op Astra 1. Als dat allemaal digitaal wordt, is er weer genoeg ruimte voor allerlei zenders.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Geplaatst:

ik heb ook al, als oudere jongere, problemen met YouTube

of dat problematisch is/wordt hangt samen met de noodzaak

maar ik kan ontzettend eenvoudig van een analoge sat ontvangst een digitale ontvangst laten maken

je hoeft enkel een manneke op het dak te sturen en hem een nieuwe receiver te laten aansluiten.

een goede uitleg geven en handleiding, éh voila.

de aanname of ook al de suggestie dat ouderen dat problematisch zouden vinden is extreem betuttelend.

mijn ouwe heer (ver over de 80) kan makkelijk zijn digitaal receivertje bedienen.

chiao

True North

Rebekka Bakken

Gast Drs. IJzerbout
Geplaatst:

Er is NIEMAND in mijn omgeving van kennisen, familie die in staat is om bij een digitale ontvanger een nieuwe zender te vinden, programmeren, deleten of in de zenderlijst te veranderen.

Dit is geen grap..! Het is veel te moeilijk voor de doorsnee leek.

Het is bij een analoge ontvanger al niet veel anders. Hier is het van voordeel dat er de laatste 10 jaar niets veranderd is aan transponder belegging en indeling.

Wordt er hier in Duitsland wat veranderd, dan doet de handelaar dat weer in orde brengen.

95 % van de doorsnee consument snapt er geen zak van.

Wees eens eerlijk, 50 jaar geleden waren de meeste mensen niet in staat om op een gewone middengolf ontvanger een zender te vinden of om hem juist (midden op de zender) af te stemmen.

Geplaatst:

jaaaaaaaaaa kom hé

je stelt het wel heel extreem

al worden we allemaal wel technologisch over-vermoeid en overspoeld met nieuwtjes

maar wat ik al schreef, dat je dat ook kunt laten doen.

ofschoon consumenten er geen zak van snappen is dat evident maar er is toch ook weer een retour naar die vakman die het thuis voor je kwam inrichten (zoals de eerste zwartwit buizen-tv die mijn ouders kregen, een feest en de vakman werd ook nog een borrel geschonken bij die eerste sneeuwbeelden op VHF)

je hoeft niet alles zelf te kunnen doen

je mag het proberen

maar dat men te dom is, als oudere, kan men niet zo maar stellen.

hopelijk komt er de komende jaren weer een anti-kassa mentaliteit onder de consumenten en de dienstverleners, opdat men niet hoeft lopen zeiken over / apparaat-levering-installatie-werking

en dat ligt aan beiden; consument + dienstverlener

chiao

True North

Rebekka Bakken

Geplaatst:

Bij een kanaalindeling verandering van de kabelmaatschappij (hier in de regio) werd volgens mij gratis een monteur gestuurd als je het zelf niet kon.

Dat zou voor de ARD ook een actie kunnen worden.

Rekordc

Easyvdr based VDR 1.7.29 server met als clients S100 & Kreatel vip 1710 / 1960 en hopelijk snel een Raspberry Pi

Geplaatst:
Origineel bericht van: Rekordc
Bij een kanaalindeling verandering van de kabelmaatschappij (hier in de regio) werd volgens mij gratis een monteur gestuurd als je het zelf niet kon.

Nou, helemaal gratis was het niet (althans bij Casema) om analoge kabelkanalen door een monteur opnieuw in te laten stellen, ik dacht 10 euro ofzo.
Voordeel van de digitale kabelontvangers is dat bij die dingen nieuwe kanalen vanzelf te voorschijn komen. Daar hoeft een leek dus niets aan in te stellen. (Behalve dan een eventuele favorietenlijst.)
Geplaatst:

Volgens mij gaat het hier om beëindiging van analoge satellietuitzendingen. Daar moet dus gewoon een nieuwe ontvanger voor gekocht worden en er zal geen kabelmaatschappij je komen helpen....

2x Vu+ Zero (S), 1x Vu+ Uno 4k (C)

2x Vu+ Duo 4k. 28E/23E/19E/13E/Ziggo

1x DB 7020 (C).

Geplaatst:

dat is heel helder uit den helder.

daar gaat het nieuws inderdaad over.

op de satelliet worden de analoge zenders op de desbetreffende transponders uitgeschakeld.

dus niemand van die kabel mannekes gaan je helpen enkel de vakman die je ervoor betaald lost het voor je op

of is er soms een handige buurman of satelliet hobbyist die je gaat helpen omstreeks kerstmis 2010?

chiao

True North

Rebekka Bakken

Geplaatst:

Een schoteltje alleen op Astra 1 uitrichten moet toch niet zo moeilijk zijn? Al is het voor de wat oudere analoge kijkers misschien wel moeilijk. Er zullen vast genoeg mensen zijn die dat even willen regelen. Maar het gaat natuurlijk wel weer geld kosten voor de Duitse analoge kijkers...

Geplaatst:
Origineel bericht van: Elwin
Een schoteltje alleen op Astra 1 uitrichten moet toch niet zo moeilijk zijn?

Het zal in de meeste gevallen alleen om een digitale ontvanger gaan die aangesloten moet worden.
De schotel kan toch gewoon blijven staan! laugh

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen