Apple740 Geplaatst: 10 oktober 2008 Geplaatst: 10 oktober 2008 Origineel bericht van: Drs. IJzerbout Er is NIEMAND in mijn omgeving van kennisen, familie die in staat is om bij een digitale ontvanger een nieuwe zender te vinden, programmeren, deleten of in de zenderlijst te veranderen. Maar iedere familie heeft wel één "techneut" rondlopen (zoon/vriend/buurman/kennis whatever) die het wél kan en vast bereid is even langs te komen. Om dus de overgang van analoog naar digitaal tot St Juttemis uit te stellen omdat bepaalde mensen wel eens een probleem zou kunnen hebben met het instellen van de receiver is natuurlijk kolder. Als we de snelheid van de technische ontwikkeling af gaan stemmen op de technische knobbel-grootte van de gemiddelde bejaarde dan zouden we nu nog in bere-vellen hebben rondgelopen.
WPW Geplaatst: 10 oktober 2008 Geplaatst: 10 oktober 2008 Origineel bericht van: Drs. IJzerbout Er is NIEMAND in mijn omgeving van kennisen, familie die in staat is om bij een digitale ontvanger een nieuwe zender te vinden, programmeren, deleten of in de zenderlijst te veranderen. Dan gaat de familie ijzerbout tog gewoon via de kabel kijke? whahahahahaha gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-
Gast Allure Geplaatst: 10 oktober 2008 Geplaatst: 10 oktober 2008 Origineel bericht van: Apple740 Origineel bericht van: Drs. IJzerbout Er is NIEMAND in mijn omgeving van kennisen, familie die in staat is om bij een digitale ontvanger een nieuwe zender te vinden, programmeren, deleten of in de zenderlijst te veranderen. Maar iedere familie heeft wel één "techneut" rondlopen (zoon/vriend/buurman/kennis whatever) die het wél kan en vast bereid is even langs te komen. Om dus de overgang van analoog naar digitaal tot St Juttemis uit te stellen omdat bepaalde mensen wel eens een probleem zou kunnen hebben met het instellen van de receiver is natuurlijk kolder. Als we de snelheid van de technische ontwikkeling af gaan stemmen op de technische knobbel-grootte van de gemiddelde bejaarde dan zouden we nu nog in bere-vellen hebben rondgelopen. Exactly my point. Bij dit soort zaken, afschaffing van een standaard, gaat het er altijd om dat er een alternatief is, dat aantoonbaar veel beter is. En dat betere alternatief is er: HDTV. Nu al zijn digitale receivers die ook HDTV kunnen ontvangen niet al te duur meer. In 2011 zullen ze nog weer een stuk goedkoper zijn en voor een habbekrats bij de lokale discounters te koop zijn zoals je daar nu ook al FTA SD-ontvangers kunt kopen voor nog geen 40 euro. Met zulke prijzen is er echt geen reden meer om peperdure analoge tranponders nog langer in de lucht te houden. Als die bejaarden eenmaal HDTV op een flatscreen hebben gezien, zul je zelfs hen niet meer horen beweren dat vroeger alles beter was. De talloze analoge transponders die straks vrijkomen kunnen zo opgevuld worden met dezelfde zenders, maar dan in HD. Dat is precies wat de markt nodig heeft om in Duitsland definitief door te breken.
W3ird_N3rd Geplaatst: 10 oktober 2008 Geplaatst: 10 oktober 2008 Origineel bericht van: Drs. IJzerbout Er is NIEMAND in mijn omgeving van kennisen, familie die in staat is om bij een digitale ontvanger een nieuwe zender te vinden, programmeren, deleten of in de zenderlijst te veranderen. Dit is geen grap..! Het is veel te moeilijk voor de doorsnee leek. Mijn ouders hebben er al moeite mee om de digitale ontvanger te _gebruiken_. Mijn broertje (puber) heeft er zelfs nòg meer problemen mee! 2 afstandsbedieningen is al veel te moeilijk waardoor de TV zeer vaak toch weer op analoog staat. Laat staan een nieuwe zender inscannen. Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches
Rekordc Geplaatst: 10 oktober 2008 Geplaatst: 10 oktober 2008 Origineel bericht van: Pjotrb Volgens mij gaat het hier om beëindiging van analoge satellietuitzendingen. Daar moet dus gewoon een nieuwe ontvanger voor gekocht worden en er zal geen kabelmaatschappij je komen helpen.... Wat ik bedoel is dat die kabelmaatschappij om de overgang soepel te laten verlopen een monteurs actie op touw had gezet. Als ARD ook zoiets doet is het overstappen misschien makkelijker te verkopen aan hun klanten/kijkers. Rekordc Easyvdr based VDR 1.7.29 server met als clients S100 & Kreatel vip 1710 / 1960 en hopelijk snel een Raspberry Pi
Pjotrb Geplaatst: 11 oktober 2008 Geplaatst: 11 oktober 2008 Het verschil tussen ARD en kabel is echter dat je op de kabel een abonnement hebt en de aanbieder wel enige garantie moet geven. De ARD is niet meer dan een omroeporganisatie. 2x Vu+ Zero (S), 1x Vu+ Uno 4k (C) 2x Vu+ Duo 4k. 28E/23E/19E/13E/Ziggo 1x DB 7020 (C).
Rekordc Geplaatst: 11 oktober 2008 Geplaatst: 11 oktober 2008 Maar daar zit weer een overheid achter die subsidie kan geven voor zo'n actie. Rekordc Easyvdr based VDR 1.7.29 server met als clients S100 & Kreatel vip 1710 / 1960 en hopelijk snel een Raspberry Pi
Noordzee Geplaatst: 11 oktober 2008 Geplaatst: 11 oktober 2008 Origineel bericht van: aart44 Origineel bericht van: Elwin Een schoteltje alleen op Astra 1 uitrichten moet toch niet zo moeilijk zijn? Het zal in de meeste gevallen alleen om een digitale ontvanger gaan die aangesloten moet worden. De schotel kan toch gewoon blijven staan! Als ik me niet vergis had je in het analoge tijdperk LNB's, die niet geschikt waren voor digitale ontvangst. Je hebt dus best kans dat er ook de nodige LNB's vervangen moeten worden en dan wordt het al weer wat lastiger voor de gemiddelde TV-kijker. Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000) Ontvanger : VU+ DUO 4K (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) Schotel : Visiosat Bisat Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird
Amager95 Geplaatst: 11 oktober 2008 Geplaatst: 11 oktober 2008 Was het de WDR niet die ook het voornemen had om te stoppen met analoge uitzendingen en alleen nog verder wilde met digitale uitzendingen via dvb-t en vervolgens werd teruggevloten? Zij moeten in ieder geval (voorlopig) blijven doorgaan met analoog etheruitzendingen. Dus ik ben echt benieuwd of het wel daadwerkelijk zal gebeuren over 2 jaar. Zeker omdat ook de deelstaten in het oosten verplicht worden om over te stappen. Dat maakt het nog eens moeilijker. De armoe is daar nu al troef. De tijd zal het leren. Wie meer weet, zegt en vult aan.
W3ird_N3rd Geplaatst: 11 oktober 2008 Geplaatst: 11 oktober 2008 Origineel bericht van: Noordzee Als ik me niet vergis had je in het analoge tijdperk LNB's, die niet geschikt waren voor digitale ontvangst. Je hebt dus best kans dat er ook de nodige LNB's vervangen moeten worden en dan wordt het al weer wat lastiger voor de gemiddelde TV-kijker. Klopt, al is het natuurlijk mogelijk om alle kanalen die nu analoog beschikbaar zijn digitaal in dezelfde band te zetten als waar nu analoog zit. Dan zijn iig die kanalen wel te ontvangen zonder de LNB te verwisselen. Veel andere kanalen zullen dan wel missen, maargoed, die had de analoge kijker voorheen ook niet. Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches
cheapwatcher Geplaatst: 12 oktober 2008 Geplaatst: 12 oktober 2008 Origineel bericht van: W3ird_N3rd Origineel bericht van: Drs. IJzerbout Er is NIEMAND in mijn omgeving van kennisen, familie die in staat is om bij een digitale ontvanger een nieuwe zender te vinden, programmeren, deleten of in de zenderlijst te veranderen. Dit is geen grap..! Het is veel te moeilijk voor de doorsnee leek. Mijn ouders hebben er al moeite mee om de digitale ontvanger te _gebruiken_. Mijn broertje (puber) heeft er zelfs nòg meer problemen mee! 2 afstandsbedieningen is al veel te moeilijk waardoor de TV zeer vaak toch weer op analoog staat. Laat staan een nieuwe zender inscannen. Gewoon een Logitech Harmony kopen en goed instellen. Ik heb ook maar 1 afstandsbediening voor satelliet,tv,home cinema en windows media center. Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10 VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665 Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700 Ziggo start CI+
Ou-Tannu Geplaatst: 15 oktober 2008 Geplaatst: 15 oktober 2008 als de ARD etc gewoon tijdig met berichtgeving komen naar de mensen toe ipv een persberichtje op 1 of andere sataliet related site, zodat de mensen iig WETEN waar ze aan toe zijn, (denk hier bij aan de afschakeling van het analoge netwerk en de inschakeling van DVB-T, dat was ook al weken aangekondigt! ) dan hebben de consumenten imo Tijd zat om over te stappen naar een alternatief Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM FS DVB-T -> Digitenne
columbo Geplaatst: 15 oktober 2008 Geplaatst: 15 oktober 2008 Het zoeken van een zender en het opslaan er van is op zich niet moeilijk alleen zommige otvangers zijn moeilijk,dit heeft niets met Digitaal te maken.Bij annaloog moet je de ontvanger ook instellen en laten zoeken. Het on screen display geeft aan wat je moet doen.Bij een DREAMBOX kun je de automaties alle frekwenties of handmatig een frekwentie scannen,hij plaatst dan alleen die zenders in de lijst die "nieuw gevonden!,,zijn zodat je niet alles dubbel krijgt.O ja er zit ook zo iets als een gebuiks aan wijzing bij.DREAMBOX zit D talige bij.DREAM mutlti media DE is Duits komt niet uit China of zo,zoals zo veel apperatuur. En zommige mensen nemen niet de moeite om deze door te lezen en knoeien maar wat raak in de hoop dat het toch nog lukt.Tip! Met maaltijd koken gooi je ook niet zomaar alles door elkaar.Bijna alles moet je leren,anders blijf je dom .De betere installateur stelt alles voor je in als service.
cookie monster Geplaatst: 15 oktober 2008 Geplaatst: 15 oktober 2008 Origineel bericht van: W3ird_N3rd Mijn ouders hebben er al moeite mee om de digitale ontvanger te _gebruiken_. Mijn broertje (puber) heeft er zelfs nòg meer problemen mee! 2 afstandsbedieningen is al veel te moeilijk waardoor de TV zeer vaak toch weer op analoog staat. Laat staan een nieuwe zender inscannen. Oei , ik heb er hier wel enkele AB-tjes Ik word er zelfs gek van 1 TV , 2 DigiSat , 1 analoge-sat , 1 DVD-rec , 1 satmotor Komt mijn moeder op bezoek , en de TV staat aan en ik ga winkelen ; nou , ik geef haar de ab van een sat , ze wordt er compleet gek van !! Maar om eerlijk te zijn , je zou zelfs voor minder gek worden , via satelliet , zenders veranderen de pids/FEC , of van frekwentie , of zelfs satelliet , daar wordt je echt wel tureluut van !! C o o kie M o nster C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2
cheapwatcher Geplaatst: 16 oktober 2008 Geplaatst: 16 oktober 2008 Origineel bericht van: cookie monster Origineel bericht van: W3ird_N3rd Mijn ouders hebben er al moeite mee om de digitale ontvanger te _gebruiken_. Mijn broertje (puber) heeft er zelfs nòg meer problemen mee! 2 afstandsbedieningen is al veel te moeilijk waardoor de TV zeer vaak toch weer op analoog staat. Laat staan een nieuwe zender inscannen. Oei , ik heb er hier wel enkele AB-tjes Ik word er zelfs gek van 1 TV , 2 DigiSat , 1 analoge-sat , 1 DVD-rec , 1 satmotor Komt mijn moeder op bezoek , en de TV staat aan en ik ga winkelen ; nou , ik geef haar de ab van een sat , ze wordt er compleet gek van !! Maar om eerlijk te zijn , je zou zelfs voor minder gek worden , via satelliet , zenders veranderen de pids/FEC , of van frekwentie , of zelfs satelliet , daar wordt je echt wel tureluut van !! Gewoon een Logitech Harmony aanschaffen en je bent ervan af! Werkt tevens beter dan mening afstandsbediening, zodat je niet zo goed hoeft te richten. Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10 VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665 Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700 Ziggo start CI+
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen