Ga naar inhoud


Hoe nu de ned. kanalen inlezen bij een philps 7072?


dutchandrew

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Johan45
Origineel bericht van: Poetsdoekje

Ja, maar dat gaat in mijn geval denk ik niet op, op dit moment zit er de RayhTec versie 9a op en die heeft een ander menu

poetsdoekje


Nou, bij mij lukt het inscannen van de Canaldigitaal lijst ook met de RayhTec firmware.
Niet in één keer, ik had er drie pogingen voor nodig, maar de CDS lijst zit er nu wel in.


Vertel eens hoe je dat dan gedaan hebt? Ik ben erg nieuwsgierig

Overigens heb ik dus die kanalenlijst zoals ik al eerder aangegeven heb beginnend met Canal Algerie
poetsie

En de hartelijke groeten van Poetsdoekje...

 

COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 40
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: Poetsdoekje

Vertel eens hoe je dat dan gedaan hebt? Ik ben erg nieuwsgierig

Overigens heb ik dus die kanalenlijst zoals ik al eerder aangegeven heb beginnend met Canal Algerie
poetsie


Zo dus ... crazy
Menu -->4 --> 4 --> Menu -->5 -- 5 --> OK --> Canaldigitaal --> OK--> Schotel A --> TV + Radio --> OK

Daarna kreeg ik ook de kanalenlijst met Canal Algerie dus ging ik verder met Menu -->5 -- 5 --> OK --> Canaldigitaal --> OK--> Schotel A --> TV + Radio --> OK

Dit laatste was dus nog een keer nodig om de CDS lijst in de decoder te krijgen.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Johan45
Origineel bericht van: Poetsdoekje

Vertel eens hoe je dat dan gedaan hebt? Ik ben erg nieuwsgierig

Overigens heb ik dus die kanalenlijst zoals ik al eerder aangegeven heb beginnend met Canal Algerie
poetsie


Zo dus ... crazy
Menu -->4 --> 4 --> Menu -->5 -- 5 --> OK --> Canaldigitaal --> OK--> Schotel A --> TV + Radio --> OK

Daarna kreeg ik ook de kanalenlijst met Canal Algerie dus ging ik verder met Menu -->5 -- 5 --> OK --> Canaldigitaal --> OK--> Schotel A --> TV + Radio --> OK

Dit laatste was dus nog een keer nodig om de CDS lijst in de decoder te krijgen.


Dit had ik ook al twee keer gedaan, zonder resultaat.

Maar nu vandaag is het gelukt na 5 keer het proces te hebben doorlopen

en de groeten van poetsdoekje

En de hartelijke groeten van Poetsdoekje...

 

COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik heb nu toch nog een oude PC weten te scoren met een seriele aansluiting en met XP.

 

Het is me gelukt via de omslachtige manier (serieel) de Flips 7071 te flashen.

 

Nu heb ik weer de soft en de kanalenlijst van RayhTec

 

en de groeten van poetsdoekje

En de hartelijke groeten van Poetsdoekje...

 

COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 maanden later...
Origineel bericht van: Poetsdoekje
Origineel bericht van: Johan45
Origineel bericht van: Poetsdoekje

Vertel eens hoe je dat dan gedaan hebt? Ik ben erg nieuwsgierig

Overigens heb ik dus die kanalenlijst zoals ik al eerder aangegeven heb beginnend met Canal Algerie
poetsie


Zo dus ... crazy
Menu -->4 --> 4 --> Menu -->5 -- 5 --> OK --> Canaldigitaal --> OK--> Schotel A --> TV + Radio --> OK

Daarna kreeg ik ook de kanalenlijst met Canal Algerie dus ging ik verder met Menu -->5 -- 5 --> OK --> Canaldigitaal --> OK--> Schotel A --> TV + Radio --> OK

Dit laatste was dus nog een keer nodig om de CDS lijst in de decoder te krijgen.


Dit had ik ook al twee keer gedaan, zonder resultaat.

Maar nu vandaag is het gelukt na 5 keer het proces te hebben doorlopen

en de groeten van poetsdoekje


Nu heb ik de nieuwe CanalDigitaal smartcard ontvangen en sta weer exact voor hetzelfde probleem.

Na het kanalen zoeken zit ik weer op kanaal 1 met Canal Algerie.

Ik begrijp niet goed dat het niet in een keer goed kan.

CanalDigitaal stuurt mij een nieuwe Smartcard, dan moeten zij ook maar zorgen dat het goed geinstalleerd wordt... toch?...

Heb nu al meerder malen het proces doorlopen, zonder positief resultaat.
Ik wordt hier zo moe van.... cryeek

P.S.
Flashen zal een twee drie ook niet lukken omdat ik een Vista machine heb zonder seriele aansluiting

En de hartelijke groeten van Poetsdoekje...

 

COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Poetsdoekje
[CanalDigitaal stuurt mij een nieuwe Smartcard, dan moeten zij ook maar zorgen dat het goed geinstalleerd wordt... toch?...

Heb nu al meerder malen het proces doorlopen, zonder positief resultaat.
Ik wordt hier zo moe van.... cryeek



Off Topic
Ik weet niet of je het weet maar je nieuwe kaart werkt momenteel nog alleen met de originele firmware ....

En weer On Topic..
Als je kanalen laat zoeken de eerste 5 sec. even de antenne kabel los en dan weer aansluiten wil ook wel eens werken.
Let wel op dat je geen kortsluiting veroorzaakt bij het monteren van de antenne kabel..

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Ik weet niet of je het weet maar je nieuwe kaart werkt momenteel nog alleen met de originele firmware


Dat had ik begrepen


Citaat:
Als je kanalen laat zoeken de eerste 5 sec. even de antenne kabel los en dan weer aansluiten wil ook wel eens werken.
Let wel op dat je geen kortsluiting veroorzaakt bij het monteren van de antenne kabel..


Yep dat heb ik geprobeerd en is maar ten dele gelukt, ik heb maar enkele Nederlandse zenders en die doen het niet behalve BVN die werkt, en veel Duitse zenders doen het ook wel.

Bedankt Johan, ik ben in ieder geval al weer een klein stukje verder, misschien zal ik toch maar eens proberen of er iemand is die een PC met een seriele ingang heeft, dan kan ik misschien de orginele soft weer plaatsen

En de hartelijke groeten van Poetsdoekje...

 

COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Poetsdoekje
Citaat:
Ik weet niet of je het weet maar je nieuwe kaart werkt momenteel nog alleen met de originele firmware


Dat had ik begrepen


Citaat:
Als je kanalen laat zoeken de eerste 5 sec. even de antenne kabel los en dan weer aansluiten wil ook wel eens werken.
Let wel op dat je geen kortsluiting veroorzaakt bij het monteren van de antenne kabel..


Yep dat heb ik geprobeerd en is maar ten dele gelukt, ik heb maar enkele Nederlandse zenders en die doen het niet behalve BVN die werkt, en veel Duitse zenders doen het ook wel.

Bedankt Johan, ik ben in ieder geval al weer een klein stukje verder, misschien zal ik toch maar eens proberen of er iemand is die een PC met een seriele ingang heeft, dan kan ik misschien de orginele soft weer plaatsen


Een paar dagen verder heb ik een P4 weten te lenen met een seriele aansluiting, en het is me helemaal gelukt.

Ik heb nu weer de orginele soft geflasht, en ik heb weer beeld met Seca3

En de hartelijke groeten van Poetsdoekje...

 

COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...