Gast mavical Geplaatst: 10 oktober 2008 Geplaatst: 10 oktober 2008 Ik heb zojuist AAF 2.0 e geinstalleerd. Ik kan maar geen netwerkverbinding (fehler internet) krijgen ondanks de instellingen die ik altijd gebruik. Ik heb dat voorheen ook wel gehad met oudere versie AAF. Wanneer er een nwe overheen werd gezet was probleem opgelost. Nu blijft fehler internet hardnekkig aanwezig. Iemand enig idee wat te doen in deze.
verkerkbr Geplaatst: 11 oktober 2008 Geplaatst: 11 oktober 2008 Er is eigenlijk geen reden, waarom dit niet zou kunnen werken. Er zijn wel problemen geweest met versie 1.05, waarbij je gateway niet goed kon instellen. Bleek dat ethernet adres was verdwenen. Ik dacht dat deze problemen nu allemaal opgelost was. Weet je zeker dat de instelling goed zijn aangegeven ? Is er wel verbinding met de PC, maar niet met internet ? Het kan niet anders dan een eenvoudig probleem zijn, waar je mogelijk overheen kijkt. Groet, Bram
Gast mavical Geplaatst: 11 oktober 2008 Geplaatst: 11 oktober 2008 Ik heb inderdaad wel verbinding met de pc en kan de Kathi gewoon benaderen. Dus verbinding is er dus wel. Ik heb de Kathi al zo vaak ingesteld voor internet ingesteld. Moet toch iets software matigs zijn. Alleen vraag ik mij af hoe ik dit software matig het beste kan oplossen. Misschien terug naar een hele ouda AAF om vervolgens de nwe er weer over heen te zetten. Ik fabriueksinstellingen ook terug gezet maar ook dat helpt niet. Is er geen mogelijkheid tot een harde reset van de ontvanger ?
verkerkbr Geplaatst: 11 oktober 2008 Geplaatst: 11 oktober 2008 Beste M, als je netwerk en alles gewoon werkt, dan zou je toch ook verbinding moeten kunnen krijgen met internet. Mogelijk moet je DNS IP adressen eens invullen van je provider. Het lijkt mij dat het uitsluitend een probleem is om de toegang naar te krijgen naar je provider. De DNS IP adressen invullen is niet altijd nodig. Maar voor alle zekerheid is het aan te bevelen dat wel te doen. Groet, Bram
Gast mavical Geplaatst: 12 oktober 2008 Geplaatst: 12 oktober 2008 Ik vul altijd al de dns-server van Telfort in (192.168.1.254) Probleem kan hier dus ook niet in zitten. Is het niet mogelijk om de ontvanger een harde reset te geven ? Misschien iemand anders nog een idee. Schiet namelijk zo niet op.
mountenbike Geplaatst: 12 oktober 2008 Geplaatst: 12 oktober 2008 Origineel bericht van: mavical Ik vul altijd al de dns-server van Telfort in (192.168.1.254) Probleem kan hier dus ook niet in zitten. Is het niet mogelijk om de ontvanger een harde reset te geven ? Misschien iemand anders nog een idee. Schiet namelijk zo niet op. dit adres (192.168.1.254) is een intern netwerkadres van je lan. Google maar eens op "dns server adres telfort". Dan zie je zoiets als "195.241.77.55 of 195.241.77.58", dit zijn wel dns server adressen. Probeer het maar eens, daar zit het probleem denk ik. dm500 openPLI 2X en een DM7020HD (sat en kabel)
soktic Geplaatst: 12 oktober 2008 Geplaatst: 12 oktober 2008 Lijkt mij voor 99% zeker dat je gateway niet goed is, of dat hij deze niet "onthoudt". Als je intern wel kunt communiceren ( van kathrein naar pc, of andersom) en niet naar buiten betekend dit dat je kathrein de weg naar "buiten" niet weet ( gateway ). De dns is goed ( 192.168.1.254 ). Zo is het ook op je pc ingesteld, als het daar aan lag kon je met de pc ook niet internetten. Ik gebruik zelf geen AAF meer maar kan mij herinneren dat er inderdaad altijd geklooi was met gateway.
soktic Geplaatst: 12 oktober 2008 Geplaatst: 12 oktober 2008 Je kan trouwen even proberen vanaf je kathrein te pingen naar google: 66.249.91.147 Als dat niet werkt is het 100% je gateway . Als het wel werkt en dit niet: ping www.google.com , dan is het de dns. Suc6
Gast mavical Geplaatst: 12 oktober 2008 Geplaatst: 12 oktober 2008 Ik gebruik voor de Kathi het volgende IP adres 192.168.1.33. Zou dat nog van invloed kunnen zijn ? Heb deze ook vast in mijn router staan. Krijg via Kathi control geen FTP verbinding. KAn wel resetten via KCC
Gast mavical Geplaatst: 12 oktober 2008 Geplaatst: 12 oktober 2008 (dit adres (192.168.1.254) is een intern netwerkadres van je lan. Google maar eens op "dns server adres telfort". Dan zie je zoiets als "195.241.77.55 of 195.241.77.58", dit zijn wel dns server adressen. Probeer het maar eens, daar zit het probleem denk ik. ) Ik heb de DNS server aangepast. Ik beide geprobeerd. Helaas geen connection.....
Gast mavical Geplaatst: 12 oktober 2008 Geplaatst: 12 oktober 2008 Net via KCC testconnection gedaan. Dit komt er dan uit: netwerktest\n\ping de receiver\t(0)\n\telnet connect\t(1)\ftpconnect\t(2)\ftpaanmelding\t(3) Is dit dan oke ????
Gast mavical Geplaatst: 12 oktober 2008 Geplaatst: 12 oktober 2008 Intussen verder dingen uitgeprobeerd. Via de USB stick maar is de originele firmware 1.06 er in gezet. Vervolgens bij netwerk alles ingevuld: ip adres 192.168.1.33 netmask werd zelf ingevuld Gateway: 192.168.1.254 dns1:195.241.77.55 dns2: 195.241.77.58 Kreeg toen netwerk verbinding. Kon opnieuw software downloaden via netwerk. Vervolgens maar weer AAF 2.0e er opgezet. ipadres 192.168.1.33 Gateway 192.168.1.254 dnsserver 195.241.77.55 dhcp uit. Echter weer internet fehler. Wie kan mij nog verder helpen ??????????/
PaulCl Geplaatst: 12 oktober 2008 Geplaatst: 12 oktober 2008 Probeer eens die settings in te geven via de webinterface http://192.168.1.33 Wat je via internet niet vindt hoef je meestal niet verder te zoeken. Kathrein UFS-910 (AAF2.0e/E2 versies) +WiFi +sataHD & Multytenne Twin Samsung LE46A552: 46" Full HD.
Gast mavical Geplaatst: 12 oktober 2008 Geplaatst: 12 oktober 2008 Kom inderdaad binnen via de webinterface. Heb deze network config staan: Aktuelle Netwerk Einstellung: IP=192.168.1.33 NETMASK=255.255.255.0 GATEWAY=192.168.1.254 DNS=195.241.77.55
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen