PaulCl Geplaatst: 15 oktober 2008 Geplaatst: 15 oktober 2008 Probeer misschien toch eens die 2.0b versie van mijn link hierboven EN geef als DNS dezelde vanop je router in NIET het adres van de router zelf. Wat je via internet niet vindt hoef je meestal niet verder te zoeken. Kathrein UFS-910 (AAF2.0e/E2 versies) +WiFi +sataHD & Multytenne Twin Samsung LE46A552: 46" Full HD.
Gast mavical Geplaatst: 15 oktober 2008 Geplaatst: 15 oktober 2008 Sorry Paul ik bedoel ook de AAF 2.0 B van jouw link met DNS-Server:195.241.77.55. Ik heb ook maar is de 14 w geprobeerd. Maar het mag allemaal niet baten.
kweetnie Geplaatst: 15 oktober 2008 Geplaatst: 15 oktober 2008 Troost je. Die internet verbinding (downloadserver) heeft bij mij nog nooit gewerkt. Ondanks alle maar denkbare positieve testresultaten. Vlgs. mij zit er in het orginele bootgebeuren iets goed fout. Bekijk alleen maar eens al die verschillende resultaten van bv. die automatische update van de EPG! Bij de een werkt 't goed, bij de ander werkt 't gewoon helemaal niet, dan weer iemand waar het s'morgens om 10 uur werkt, of hij gaat erna niet meer in de standby enz. enz. Dan nogeens het verhaal van exact gelijke ext. harddisken die bij de ene box wel, en de andere box niet werken. Ondanks dit alles heb ik een 910 bij wie alles perfect werkt, zelfs met een ingebouwde 2.5 HD. (Puur geluk?) Origineel bericht van: mavical Zojuist AAF 2.0 D geinstalleerd. Maar weer internet fehler. Ik word er langzamerhand een beetje gek van. Nog even en ik kwak de KAthrein uit het raam. Alles is geloof ik wel zo'n beetje geprobeerd. >>>> Ik ben luier dan Pampers...<<<< Kweetnie
verkerkbr Geplaatst: 15 oktober 2008 Geplaatst: 15 oktober 2008 In goed geluk geloof ik niet zo. Alles heeft een oorzaak. Nu schiet mij te binnen in het verleden ook wat problemen te hebben gehad met het instellen van het netwerk. Ip adressen vielen steeds terug in oude setting. De netwerk instelling waren wel goed. Maar toch problemen. Met telnet en vi editor kun je in config/network je netwerk instellingen bekijken. Die zijn ongetwijfeld goed. Maar er is ook nog een bestand config/ipaddr Ik heb toen in dit bestand het juiste IP adres van de box aangegeven en het probleem was opgelost. Nu nogmaals eens gekeken naar dit bestand. Mijn IP adres is 192.168.1.17 en in ipaddr staat echter 192.168.1.100 ?? Dit bestand gewijzigd met vi in 192.168.1.17 Wel opletten: het is een beperkte vi versie en met insert kun je kiezen tussen i (insert) en r (remove) esq :wq (write en quit) Hier werkt internet echter in beide gevallen. Dus ik kan dit niet proberen. Maar ik kan mij voorstellen dat een en ander elkaar tegenwerkt. Misschien goed dit eens te proberen. Overigens is de AAF update server 208.116.34.106 80 deze moet in telnet antwoord geven, evenals eerder aangegeven 74.125.47.103 80 (Google) Groet, Bram
Gast mavical Geplaatst: 15 oktober 2008 Geplaatst: 15 oktober 2008 Bram ik heb zojuist is gekeken bij config/ipaddr. Ip stond bij mij ook op 192.168.100. Ik heb veranderd naar ht IP adres van de box 192.168.1.35. Maar helaas toch weer Internet Fehler...........
verkerkbr Geplaatst: 15 oktober 2008 Geplaatst: 15 oktober 2008 Beste M, Dat is jammer, ook geen oplossing. Er is op A?F board nog wel een discussie geweest over bepaald type switch, met vergelijkbare problemen. De kern van dit probleem heb ik niet echter begrepen. Het is uiteindelijke wel opgelost. Je zou er een andere router/switch ertussen kunnen hangen als test. De router/switch is eigenlijk het enige wat overblijft. Of eventueel met een kruiskabel zonder de router/switch. Ik gebruik hier een eenvoudige Linksys firewall/switch met kabelaansluiting. Zo zou het eruit moeten zien met een telnet commando telnet 74.125.47.103 80 Trying 74.125.47.103... Connected to yw-in-f103.google.com (74.125.47.103). Escape character is '^]'. Connection closed by foreign host. Je kunt de router resetten, maar misschien ook een algehele reset uitvoeren terug naar de basis instellingen. Ofwel een Kathi eraan hangen die elders wel werkt. Ergens moet de logica achter dit probleem te vinden zijn. Sterkte en groeten vanuit Zeeland, Bram
Gast mavical Geplaatst: 15 oktober 2008 Geplaatst: 15 oktober 2008 Ik heb inderdaad de router ook al gereset. Ik ga de Kathi eerst maar is bij een ander proberen. Kijken of het dan wel lukt. Alles is zo'n beetje uit de kast getrokken maar zonder positief resultaat. Het blijft me wel bezig houden omdat het altijd gewoon heeft gewerkt. maar ja misschien komt de oplossing nog is met bijv nwe software.
soktic Geplaatst: 15 oktober 2008 Geplaatst: 15 oktober 2008 Ik weet wat je probleem is ... TELFORT. Ik heb ook telfort, en kan ook niet downloaden vanaf http://addons.dload-board.com. Doe ik dit vanaf een kpn verbinding: box@KanotixBox:~$ wget http://addons.dload-board.com -O pff --13:55:15-- http://addons.dload-board.com/ => `pff' Resolving addons.dload-board.com... 208.116.34.106 Connecting to addons.dload-board.com|208.116.34.106|:80... connected. HTTP request sent, awaiting response... 200 OK dan gaat het dus goed. Nu vanaf mijn telfort verbinding: # wget http://addons.dload-board.com -O /tmp/pff Connecting to addons.dload-board.com[208.116.34.106]:80 Geen reactie.. dit zal resulteren in Internet Fehler!. Dan moeten meer Telfort klanten hier last van hebben!. (gebruik zelf picmod image)
Adriano Geplaatst: 15 oktober 2008 Geplaatst: 15 oktober 2008 Ik heb ook Telfort en sinds ongeveer een maand werkt het niet meer. Zou dat adres door Telfort geblokt worden? Toshiba 46RV555D Pioneer VS-922 + WharfedaleDM8000 S-C-T OpenATV 4.1Archsat 85 triple Astra plus Hotbird en een draaibare Triax 88cm
Gast mavical Geplaatst: 15 oktober 2008 Geplaatst: 15 oktober 2008 Ik heb jouw test ook maar is gedaan. Ik heb ook inderdaad TELFORT. Ik krijg dus ook dezelfde reactie als die jij hebt gekregen met TELFORT: # wget http://addons.dload-board.com -O/tmp/pff Connecting to addons.dload-board.com[208.116.34.106]:80 Er moet dan iets bij TELFORT veranderd zijn want het heeft altijd gewerkt !!! De vraag is nu alleen wat is er anders dan bij bijv KPN en hoe is het op te lossen....
PaulCl Geplaatst: 15 oktober 2008 Geplaatst: 15 oktober 2008 Ik denk niet dat het altijd heeft gewerkt want je vergelijking loopt mank. Je kon vroeger nieuwe software downloaden met versie 1.06 maar deze gebruikt een andere server dan AAF. Ik heb eerder gezegd dat je Kathy op netwerkniveau OK was maar er iets met protocol of firewall niet klopte en dit bevestigt die stelling. Blijkbaar gooit Telfort roet in het eten en blokkeren zij bepaalde toegang. Het is echter wel zo dat als ik via Internet Explorer naar http://addons.dload-board.com/ ga ik volgende melding krijg: Forbidden You don't have permission to access this server. Additionally, a 403 Forbidden error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request. maar via Telfort krijg je misschien zelfs dat niet? Wat je via internet niet vindt hoef je meestal niet verder te zoeken. Kathrein UFS-910 (AAF2.0e/E2 versies) +WiFi +sataHD & Multytenne Twin Samsung LE46A552: 46" Full HD.
PaulCl Geplaatst: 15 oktober 2008 Geplaatst: 15 oktober 2008 Probeer deze link eens, als je dan geen plaatje krijgt ligt het aan je provider. http://addons.dload-board.com/picture/ufs910/ufs910.jpg Wat je via internet niet vindt hoef je meestal niet verder te zoeken. Kathrein UFS-910 (AAF2.0e/E2 versies) +WiFi +sataHD & Multytenne Twin Samsung LE46A552: 46" Full HD.
Gast mavical Geplaatst: 15 oktober 2008 Geplaatst: 15 oktober 2008 Beste Paul Ik heb altijd al AAF gebruikt met gebruikmaking van Telfort. Ik heb dus zeker al een jaar gebruik gemaakt van Telfort samen de image van AAF en altijd verbinding gehad. Ik heb de originele firmware allen gebruikt om testen of ik verbinding met internet kon krijgen. Ik heb jouw twee links geprobeerd via explorer. Ik krijg totaal geen reactie dus ook geen plaatje.... Telfort goedkoper dus leuker... Ik zal telfort maar is een mail sturen met daarin een vraag waarom ze de twee links blokken en wat voor oplossing er mogelijk is.
frans Geplaatst: 15 oktober 2008 Geplaatst: 15 oktober 2008 ok bij doen de links het ook niet, heb ook tefort
soktic Geplaatst: 15 oktober 2008 Geplaatst: 15 oktober 2008 Even melden bij telfort, is routing probleem.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen