Ga naar inhoud


Aaf 2.0 e en geen netwerkverbinding


Gast mavical

Aanbevolen berichten

Probeer misschien toch eens die 2.0b versie van mijn link hierboven EN geef als DNS dezelde vanop je router in NIET het adres van de router zelf.

Wat je via internet niet vindt hoef je meestal niet verder te zoeken.

 

Kathrein UFS-910 (AAF2.0e/E2 versies) +WiFi +sataHD & Multytenne Twin

Samsung LE46A552: 46" Full HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 119
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Sorry Paul ik bedoel ook de AAF 2.0 B van jouw link met DNS-Server:195.241.77.55. Ik heb ook maar is de 14 w geprobeerd. Maar het mag allemaal niet baten.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Troost je.

Die internet verbinding (downloadserver) heeft bij mij nog nooit gewerkt. Ondanks alle maar denkbare positieve testresultaten.

 

Vlgs. mij zit er in het orginele bootgebeuren iets goed fout.

Bekijk alleen maar eens al die verschillende resultaten van bv. die automatische update van de EPG!

Bij de een werkt 't goed, bij de ander werkt 't gewoon helemaal niet, dan weer iemand waar het s'morgens om 10 uur werkt, of hij gaat erna niet meer in de standby enz. enz.

Dan nogeens het verhaal van exact gelijke ext. harddisken die bij de ene box wel, en de andere box niet werken.

 

Ondanks dit alles heb ik een 910 bij wie alles perfect werkt, zelfs met een ingebouwde 2.5 HD. (Puur geluk?)

 

Origineel bericht van: mavical
Zojuist AAF 2.0 D geinstalleerd. Maar weer internet fehler. Ik word er langzamerhand een beetje gek van. Nog even en ik kwak de KAthrein uit het raam. Alles is geloof ik wel zo'n beetje geprobeerd.

>>>> Ik ben luier dan Pampers...<<<<

Kweetnie

Link naar reactie
Delen op andere sites

In goed geluk geloof ik niet zo. Alles heeft een oorzaak.

 

Nu schiet mij te binnen in het verleden ook wat problemen te hebben gehad met het instellen van het netwerk. Ip adressen vielen steeds terug in oude setting.

 

De netwerk instelling waren wel goed. Maar toch problemen.

 

Met telnet en vi editor kun je in config/network je netwerk instellingen bekijken. Die zijn ongetwijfeld goed.

 

Maar er is ook nog een bestand config/ipaddr

 

Ik heb toen in dit bestand het juiste IP adres van de box aangegeven en het probleem was opgelost.

 

Nu nogmaals eens gekeken naar dit bestand. Mijn IP adres is 192.168.1.17 en in ipaddr staat echter 192.168.1.100 ??

 

Dit bestand gewijzigd met vi in 192.168.1.17

 

Wel opletten: het is een beperkte vi versie en met insert kun je kiezen tussen i (insert) en r (remove) esq :wq (write en quit)

 

Hier werkt internet echter in beide gevallen. Dus ik kan dit niet proberen. Maar ik kan mij voorstellen dat een en ander elkaar tegenwerkt.

 

Misschien goed dit eens te proberen.

 

Overigens is de AAF update server 208.116.34.106 80 deze moet in telnet antwoord geven, evenals eerder aangegeven 74.125.47.103 80 (Google)

 

Groet,

 

 

Bram

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bram ik heb zojuist is gekeken bij config/ipaddr. Ip stond bij mij ook op 192.168.100. Ik heb veranderd naar ht IP adres van de box 192.168.1.35. Maar helaas toch weer Internet Fehler...........

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste M,

 

Dat is jammer, ook geen oplossing.

 

Er is op A?F board nog wel een discussie geweest over bepaald type switch, met vergelijkbare problemen. De kern van dit probleem heb ik niet echter begrepen. Het is uiteindelijke wel opgelost.

 

Je zou er een andere router/switch ertussen kunnen hangen als test. De router/switch is eigenlijk het enige wat overblijft.

Of eventueel met een kruiskabel zonder de router/switch.

 

Ik gebruik hier een eenvoudige Linksys firewall/switch met kabelaansluiting.

 

Zo zou het eruit moeten zien met een telnet commando

 

telnet 74.125.47.103 80

Trying 74.125.47.103...

Connected to yw-in-f103.google.com (74.125.47.103).

Escape character is '^]'.

Connection closed by foreign host.

 

Je kunt de router resetten, maar misschien ook een algehele reset uitvoeren terug naar de basis instellingen.

 

Ofwel een Kathi eraan hangen die elders wel werkt.

 

Ergens moet de logica achter dit probleem te vinden zijn.

 

Sterkte en groeten vanuit Zeeland,

 

 

Bram

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb inderdaad de router ook al gereset. Ik ga de Kathi eerst maar is bij een ander proberen. Kijken of het dan wel lukt. Alles is zo'n beetje uit de kast getrokken maar zonder positief resultaat. Het blijft me wel bezig houden omdat het altijd gewoon heeft gewerkt. maar ja misschien komt de oplossing nog is met bijv nwe software.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet wat je probleem is ... TELFORT. Ik heb ook telfort, en kan ook niet downloaden vanaf http://addons.dload-board.com.

 

Doe ik dit vanaf een kpn verbinding:

box@KanotixBox:~$ wget http://addons.dload-board.com -O pff

--13:55:15-- http://addons.dload-board.com/

=> `pff'

Resolving addons.dload-board.com... 208.116.34.106

Connecting to addons.dload-board.com|208.116.34.106|:80... connected.

HTTP request sent, awaiting response... 200 OK

 

dan gaat het dus goed. Nu vanaf mijn telfort verbinding:

# wget http://addons.dload-board.com -O /tmp/pff

Connecting to addons.dload-board.com[208.116.34.106]:80

 

Geen reactie.. dit zal resulteren in Internet Fehler!.

Dan moeten meer Telfort klanten hier last van hebben!.

 

(gebruik zelf picmod image)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb jouw test ook maar is gedaan. Ik heb ook inderdaad TELFORT. Ik krijg dus ook dezelfde reactie als die jij hebt gekregen met TELFORT:

 

# wget http://addons.dload-board.com -O/tmp/pff

Connecting to addons.dload-board.com[208.116.34.106]:80

 

Er moet dan iets bij TELFORT veranderd zijn want het heeft altijd gewerkt !!!

 

De vraag is nu alleen wat is er anders dan bij bijv KPN en hoe is het op te lossen....

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk niet dat het altijd heeft gewerkt want je vergelijking loopt mank. Je kon vroeger nieuwe software downloaden met versie 1.06 maar deze gebruikt een andere server dan AAF.

Ik heb eerder gezegd dat je Kathy op netwerkniveau OK was maar er iets met protocol of firewall niet klopte en dit bevestigt die stelling. Blijkbaar gooit Telfort roet in het eten en blokkeren zij bepaalde toegang.

Het is echter wel zo dat als ik via Internet Explorer naar http://addons.dload-board.com/ ga ik volgende melding krijg:

 

Forbidden

You don't have permission to access this server.

 

Additionally, a 403 Forbidden error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request.

 

maar via Telfort krijg je misschien zelfs dat niet?

Wat je via internet niet vindt hoef je meestal niet verder te zoeken.

 

Kathrein UFS-910 (AAF2.0e/E2 versies) +WiFi +sataHD & Multytenne Twin

Samsung LE46A552: 46" Full HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Paul

 

Ik heb altijd al AAF gebruikt met gebruikmaking van Telfort. Ik heb dus zeker al een jaar gebruik gemaakt van Telfort samen de image van AAF en altijd verbinding gehad. Ik heb de originele firmware allen gebruikt om testen of ik verbinding met internet kon krijgen.

 

Ik heb jouw twee links geprobeerd via explorer. Ik krijg totaal geen reactie dus ook geen plaatje....

 

Telfort goedkoper dus leuker... Ik zal telfort maar is een mail sturen met daarin een vraag waarom ze de twee links blokken en wat voor oplossing er mogelijk is.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...