Gast Chiempie Geplaatst: 11 oktober 2008 Geplaatst: 11 oktober 2008 Hier een eerste bericht van een newbie. Ik ben al een tijdje aan het stoeien om eindelijk eens tv te kunnen gaan kijken. Volgens mij heb ik mijn schotel goed uitgericht op Astra 19,2. Via de site dishpointer.com gekeken waar ik ongeveer moet richten, met mijn kompasje geverifieerd en ik krijg voldoende signaal op mijn satellite finder. Ook de decoder geeft aan dat ik goed signaal heb. Dus toen de lijst van kanalen laten zoeken. Ik krijg een hele berg met zenders (zoals Taquilla 1,2,3,4,10, animax ect ect.. in totaal bijna zo'n 500) in de lijst te zien maar geen nederlandse zenders. Meest vervelende is dat ik ook geen beeld heb... Via een zoektocht op het almachtige internet heb ik volgens mij achterhaald dat ook deze taquilla zenders enzo op de Astra 19,2 zitten. De satelliet instellingen op de decoder zijn: asta1G, ku, 12515, 10600, horizontaal, 22kz ja. Wat zie ik over het hoofd?????
Tonskidutch Geplaatst: 11 oktober 2008 Geplaatst: 11 oktober 2008 welkom op ons forum, allereerst zou het misschien handig zijn om te weten welk merk en type decoder je hebt dan kan iemand die dezelfde heeft je wellicht betere tips geven voorts is op DEZE LINK te zien wat er aan zenders te vinden is en waar die zenders staan op astra 19,2 het kan zijn dat zoals je aangeeft Citaat: asta1G, ku, 12515, 10600, horizontaal, 22kz ja je transponderlijst niet juist is ingesteld waardoor er juist op de transponders waar nederlandse zenders staan niet gescand wordt dat eventueel aanpassen is afhankelijk van je merk en type decoder. chiao Compulsion Röyksopp
Gast Chiempie Geplaatst: 11 oktober 2008 Geplaatst: 11 oktober 2008 Thanks Tonkidutch. De receiver die ik gebruik is een Strong SRT8000. De lnb is een sharp universal lnb BSCR86L00 10,7 - 11,7 Ghz Low L 0,997Ghz 11,7-12,75Ghz High 10,6Ghz Transponder instelling??? Da's het nadeel van een newbie. Als je daar over begint moet ik ff afhaken :-)
Tonskidutch Geplaatst: 11 oktober 2008 Geplaatst: 11 oktober 2008 wat ik HIER lees zijn soortgelijke problemen en afhankelijk van een firmware update opdat het goed werkt lees eens aandachtig de sticky en dan soortgelijke berichten als de jouwe inzake zenderslijst en ontbrekende zenders. chiao Compulsion Röyksopp
Gast Chiempie Geplaatst: 11 oktober 2008 Geplaatst: 11 oktober 2008 Heb ook even naar de decodeerversie gekeken: versie: 20 Fabrikant: oem6 Type: 5 Patch run: 0 Is deze verouderd en werkt het daarom wellicht niet? Hoe kan ik deze updaten?
Tonskidutch Geplaatst: 11 oktober 2008 Geplaatst: 11 oktober 2008 Origineel bericht van: Tonskidutch HIER lees bij de strong 8000 jongens verder lezen en vragen... chiao Compulsion Röyksopp
Gast Chiempie Geplaatst: 11 oktober 2008 Geplaatst: 11 oktober 2008 Zie inderdaad lot's of information.. Hier ga ik zeker verder mee komen!! Bedankt!
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen