Ga naar inhoud


Experiabox, alleen via website KPN te configureren?


boaz

Aanbevolen berichten

Voor een vriendin gisteren KPN Adsl Internetplusbellen geïnstalleerd. Je zou er bijna enthousiast van worden. Inpluggen, aanzetten en na enkele minuten al Internet op en een 1/2 uurtje bleek de WiFi ook te werken, sleuteltje klopte nog ook. Maar bijna, want omdat in eerste instantie Wifi niet werkte, wilde ik in de configuratie maar nergens een wachtwoord te vinden voor de interface van de Experia. En al helemaal niet enthousiast toen ik via de website de instellingen wilde aanpassen, de website knalde er steeds uit met wisselende foutmeldingen. Gelukkig kwam de wifi spontaan tot leven, maar ik wil wel de standaard sleutel wijzigen.

 

Kan dit inderdaad enkel via de website MijnKPN of kan dat ook via de interface van de Experiabox direct, en zoja, wat is het standaard wachtwoord?

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Nou, volgens de bijgeleverde handleiding moet je e.e.a. via de KPN site instellen maar inmiddels het wachtwoord gevonden.

Nog een gelukje want de Internetverbinding was weggevallen terwijl pinnen wel werkte. Bleek de Experia ineens de DNS op 0.0.0.0 te staan. Herstart loste het wel op, maar ik vindt mijn Fritzbox ondanks meer instellingswerk toch prettiger.

 

NB.

Er zat een erratum bij de zending, dus kennelijk is recent e.e.a. gewijzigd.

Volgens mij configureert KPN vanaf afstand de Experia.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Origineel bericht van: Thomas2000
Ik weet niet welke experiabox je hebt, maar ik kan gewoon inloggen op 192.168.2.1 en ww is standaard dacht ik admin.


Siemens Experiabox: Ip nummer: 192.168.2.1
Speedtouch experiabox: Ip nummer: 192.168.1.254 ( of 10.0.0.138 )

Beidden zijn prima te configureren met de webinterface.

Met vriendelijke groet, paardengek
Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat had ik al ontdekt, maar omdat het ding zich bij eerste inlog configureert vrees ik dat handmatige wijzigingen bij de eerstvolgende aanmelding weer overschreven worden door de instellingen die kennelijk centraal staan opgeslagen.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
Origineel bericht van: nl1pdv
Okee vertel mij dan eens hoe je de firewall uitzet ???

Bedoel als toch kinderlijk eenvoudig is ??



Ik zie inderdaad nergens een firewall staan, het ging mij erom dat het delen van toepassingen zoals emule en dergelijke heel eenvoudig is omdat die al ingesteld staan, bij de linksys moest je alles handmatig invoeren.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...